Autor Wątek: Problem z OGRE i Irrlichtem  (Przeczytany 1775 razy)

Offline Speedy

  • Użytkownik
    • Speedy page

# Styczeń 02, 2011, 15:12:47
Witam.
Mam taki problem, jak chcę skompilować przykład silnika irrlicht to mi się on nie chce bo wyskakuje taki błąd
w DEV c++ jest taki błąd:

a w C::B mam taki błąd:
 
Jeśli ktoś wie czemu tak jest prosiłbym o wytłumaczenie mi tego błędu... Ja dopiero się uczę więc prosiłbym o wyrozumiałość.
A w sprawie OGRE3d jest taki problem gdy się ono skompiluje to przy uruchamianiu wyskakuje mi błąd:

Proszę o pomoc...

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline TripleA

  • Użytkownik

# Styczeń 02, 2011, 15:28:37
Co do irrlichta w funkcji
createDevice( video::EDT_SOFTWARE, dimension2d<u32>(640, 480), 16,
false, false, false, 0);

jak widzisz w dimension2d jest u32 a nie s32.

Co do OGRE to prosił bym o treść pliku loggera.

Offline Speedy

  • Użytkownik
    • Speedy page

# Styczeń 02, 2011, 15:43:50
Irrlicht na C::B działa :D Dzięki kolego
A w sprawie OGRE3d chodzi Ci o tą treść??


-------------- Build: Debug in SR ---------------

Compiling: main.cpp
Linking console executable: D:\Program Files\OgreSDK\bin\Debug\SR.exe
c:/program files/codeblocks/mingw/bin/../lib/gcc/mingw32/4.4.1/../../../../mingw32/bin/ld.exe: warning: auto-importing has been activated without --enable-auto-import specified on the command line.
This should work unless it involves constant data structures referencing symbols from auto-imported DLLs.
Info: resolving Ogre::Math::fDeg2Rad     by linking to __imp___ZN4Ogre4Math8fDeg2RadE (auto-import)
Info: resolving Ogre::Vector3::ZERO     by linking to __imp___ZN4Ogre7Vector34ZEROE (auto-import)
Info: resolving Ogre::StringUtil::BLANK      by linking to __imp___ZN4Ogre10StringUtil5BLANKE (auto-import)
Info: resolving Ogre::ResourceGroupManager::DEFAULT_RESOURCE_GROUP_NAME       by linking to __imp___ZN4Ogre20ResourceGroupManager27DEFAULT_RESOURCE_GROUP_NAMEE (auto-import)
Info: resolving Ogre::Quaternion::IDENTITY      by linking to __imp___ZN4Ogre10Quaternion8IDENTITYE (auto-import)
Output size is 1,67 MB
Process terminated with status 0 (0 minutes, 4 seconds)
0 errors, 1 warnings

Offline TripleA

  • Użytkownik

# Styczeń 02, 2011, 15:49:41
Cytuj
A w sprawie OGRE3d chodzi Ci o tą treść??

To co wkleiłeś to jest treść debuggera ;)

Treść loggera jest zapisana w pliku Ogre.log w folderze gdzie jest uruchamiany plik .exe
U mnie jest to np. OgreSDK\bin\debug\Ogre.log zawiera on wszystkie dane co się w danym momencie z silnikiem dzieje.

Pozdro, TripleA

Offline Speedy

  • Użytkownik
    • Speedy page

# Styczeń 02, 2011, 15:59:50
A też prawda mogłem się domyśleć że o plik LOG chodzi :P
Mówię że początkujący jestem :)
Tak więc masz tutaj go:
14:40:42: Creating resource group General
14:40:42: Creating resource group Internal
14:40:42: Creating resource group Autodetect
14:40:42: SceneManagerFactory for type 'DefaultSceneManager' registered.
14:40:42: Registering ResourceManager for type Material
14:40:42: Registering ResourceManager for type Mesh
14:40:42: Registering ResourceManager for type Skeleton
14:40:42: MovableObjectFactory for type 'ParticleSystem' registered.
14:40:42: OverlayElementFactory for type Panel registered.
14:40:42: OverlayElementFactory for type BorderPanel registered.
14:40:42: OverlayElementFactory for type TextArea registered.
14:40:42: Registering ResourceManager for type Font
14:40:42: ArchiveFactory for archive type FileSystem registered.
14:40:42: ArchiveFactory for archive type Zip registered.
14:40:42: FreeImage version: 3.9.3
14:40:42: This program uses FreeImage, a free, open source image library supporting all common bitmap formats. See http://freeimage.sourceforge.net for details
14:40:42: Supported formats: bmp,ico,jpg,jif,jpeg,jpe,jng,koa,iff,lbm,mng,pbm,pbm,pcd,pcx,pgm,pgm,png,ppm,ppm,ras,tga,targa,tif,tiff,wap,wbmp,wbm,psd,cut,xbm,xpm,gif,hdr,g3,sgi
14:40:42: DDS codec registering
14:40:42: Registering ResourceManager for type HighLevelGpuProgram
14:40:42: Registering ResourceManager for type Compositor
14:40:42: MovableObjectFactory for type 'Entity' registered.
14:40:42: MovableObjectFactory for type 'Light' registered.
14:40:42: MovableObjectFactory for type 'BillboardSet' registered.
14:40:42: MovableObjectFactory for type 'ManualObject' registered.
14:40:42: MovableObjectFactory for type 'BillboardChain' registered.
14:40:42: MovableObjectFactory for type 'RibbonTrail' registered.
14:40:42: Loading library .\RenderSystem_Direct3D9_d
14:40:42: Installing plugin: D3D9 RenderSystem
14:40:42: D3D9 : Direct3D9 Rendering Subsystem created.
14:40:42: D3D9: Driver Detection Starts
14:40:42: D3D9: Driver Detection Ends
14:40:42: Plugin successfully installed
14:40:42: Loading library .\RenderSystem_GL_d
14:40:42: Installing plugin: GL RenderSystem
14:40:42: OpenGL Rendering Subsystem created.
14:40:43: Plugin successfully installed
14:40:43: Loading library .\Plugin_ParticleFX_d
14:40:43: Installing plugin: ParticleFX
14:40:43: Particle Emitter Type 'Point' registered
14:40:43: Particle Emitter Type 'Box' registered
14:40:43: Particle Emitter Type 'Ellipsoid' registered
14:40:43: Particle Emitter Type 'Cylinder' registered
14:40:43: Particle Emitter Type 'Ring' registered
14:40:43: Particle Emitter Type 'HollowEllipsoid' registered
14:40:43: Particle Affector Type 'LinearForce' registered
14:40:43: Particle Affector Type 'ColourFader' registered
14:40:43: Particle Affector Type 'ColourFader2' registered
14:40:43: Particle Affector Type 'ColourImage' registered
14:40:43: Particle Affector Type 'ColourInterpolator' registered
14:40:43: Particle Affector Type 'Scaler' registered
14:40:43: Particle Affector Type 'Rotator' registered
14:40:43: Particle Affector Type 'DirectionRandomiser' registered
14:40:43: Particle Affector Type 'DeflectorPlane' registered
14:40:43: Plugin successfully installed
14:40:43: Loading library .\Plugin_BSPSceneManager_d
14:40:43: Installing plugin: BSP Scene Manager
14:40:43: Plugin successfully installed
14:40:43: Loading library .\Plugin_CgProgramManager_d
14:40:43: Installing plugin: Cg Program Manager
14:40:43: Plugin successfully installed
14:40:43: Loading library .\Plugin_PCZSceneManager_d.dll
14:40:43: Installing plugin: Portal Connected Zone Scene Manager
14:40:43: PCZone Factory Type 'ZoneType_Default' registered
14:40:43: Plugin successfully installed
14:40:43: Loading library .\Plugin_OctreeZone_d.dll
14:40:43: Installing plugin: Octree Zone Factory
14:40:43: Plugin successfully installed
14:40:43: Loading library .\Plugin_OctreeSceneManager_d
14:40:43: Installing plugin: Octree & Terrain Scene Manager
14:40:43: Plugin successfully installed
14:40:43: *-*-* OGRE Initialising
14:40:43: *-*-* Version 1.6.1 (Shoggoth)
14:40:43: Creating resource group Bootstrap
14:40:43: Added resource location '../../Media/packs/OgreCore.zip' of type 'Zip' to resource group 'Bootstrap'
14:40:43: Added resource location '../../Media' of type 'FileSystem' to resource group 'General'
14:40:43: Added resource location '../../Media/fonts' of type 'FileSystem' to resource group 'General'
14:40:43: Added resource location '../../Media/materials/programs' of type 'FileSystem' to resource group 'General'
14:40:43: Added resource location '../../Media/materials/scripts' of type 'FileSystem' to resource group 'General'
14:40:43: Added resource location '../../Media/materials/textures' of type 'FileSystem' to resource group 'General'
14:40:43: Added resource location '../../Media/models' of type 'FileSystem' to resource group 'General'
14:40:43: Added resource location '../../Media/overlays' of type 'FileSystem' to resource group 'General'
14:40:43: Added resource location '../../Media/particle' of type 'FileSystem' to resource group 'General'
14:40:43: Added resource location '../../Media/gui' of type 'FileSystem' to resource group 'General'
14:40:43: Added resource location '../../Media/DeferredShadingMedia' of type 'FileSystem' to resource group 'General'
14:40:43: Added resource location '../../Media/PCZAppMedia' of type 'FileSystem' to resource group 'General'
14:40:43: Added resource location '../../Media/packs/cubemap.zip' of type 'Zip' to resource group 'General'
14:40:43: Added resource location '../../Media/packs/cubemapsJS.zip' of type 'Zip' to resource group 'General'
14:40:43: Added resource location '../../Media/packs/dragon.zip' of type 'Zip' to resource group 'General'
14:40:43: Added resource location '../../Media/packs/fresneldemo.zip' of type 'Zip' to resource group 'General'
14:40:43: Added resource location '../../Media/packs/ogretestmap.zip' of type 'Zip' to resource group 'General'
14:40:43: Added resource location '../../Media/packs/skybox.zip' of type 'Zip' to resource group 'General'
14:40:43: D3D9 : RenderSystem Option: Allow NVPerfHUD = Yes
14:40:43: D3D9 : RenderSystem Option: Anti aliasing = None
14:40:43: D3D9 : RenderSystem Option: Floating-point mode = Fastest
14:40:43: D3D9 : RenderSystem Option: Full Screen = No
14:40:43: D3D9 : RenderSystem Option: Rendering Device = NVIDIA GeForce 9500 GT
14:40:43: D3D9 : RenderSystem Option: VSync = No
14:40:43: D3D9 : RenderSystem Option: Video Mode = 800 x 600 @ 32-bit colour
14:40:43: D3D9 : RenderSystem Option: sRGB Gamma Conversion = No
14:40:44: *-*-* OGRE Shutdown
14:40:44: Unregistering ResourceManager for type Compositor
14:40:44: Unregistering ResourceManager for type Font
14:40:44: Unregistering ResourceManager for type Skeleton
14:40:44: Unregistering ResourceManager for type Mesh
14:40:44: Unregistering ResourceManager for type HighLevelGpuProgram
14:40:44: Uninstalling plugin: Octree & Terrain Scene Manager
14:40:44: Plugin successfully uninstalled
14:40:44: Unloading library .\Plugin_OctreeSceneManager_d
14:40:44: Uninstalling plugin: Octree Zone Factory
14:40:44: Plugin successfully uninstalled
14:40:44: Unloading library .\Plugin_OctreeZone_d.dll
14:40:44: Uninstalling plugin: Portal Connected Zone Scene Manager
14:40:44: Plugin successfully uninstalled
14:40:44: Unloading library .\Plugin_PCZSceneManager_d.dll
14:40:44: Uninstalling plugin: Cg Program Manager
14:40:44: Plugin successfully uninstalled
14:40:44: Unloading library .\Plugin_CgProgramManager_d
14:40:44: Uninstalling plugin: BSP Scene Manager
14:40:44: Plugin successfully uninstalled
14:40:44: Unloading library .\Plugin_BSPSceneManager_d
14:40:44: Uninstalling plugin: ParticleFX
14:40:44: Plugin successfully uninstalled
14:40:44: Unloading library .\Plugin_ParticleFX_d
14:40:44: Uninstalling plugin: GL RenderSystem
14:40:44: *** Stopping Win32GL Subsystem ***
14:40:44: Plugin successfully uninstalled
14:40:44: Unloading library .\RenderSystem_GL_d
14:40:44: Uninstalling plugin: D3D9 RenderSystem
14:40:44: D3D9 : Shutting down cleanly.
14:40:44: D3D9 : Direct3D9 Rendering Subsystem destroyed.
14:40:44: Plugin successfully uninstalled
14:40:44: Unloading library .\RenderSystem_Direct3D9_d
14:40:44: Unregistering ResourceManager for type Material

Offline TripleA

  • Użytkownik

# Styczeń 02, 2011, 16:13:45
Nie mam zbyt dużego doświadczenia z OGRE lecz wygląda to na poprawne uruchomienie i zamknięcie aplikacji. Na screenie widzę w konsoli wpis "The application has..." (zapewne chodzi o błąd krytyczny) lecz taki wpis nie istnieje w przesłanym przez Ciebie pliku .log, czy  jest to ten  plik loggera? Aby się upewnić usuń ten istniejący i uruchom aplikację jeszcze raz. No i przydało by się trochę kodu Twojej aplikacji. Uruchamiasz własny program czy przykłady z silnika?

Pozdro, TripleA.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2011, 16:19:46 wysłana przez TripleA »

Offline Speedy

  • Użytkownik
    • Speedy page

# Styczeń 02, 2011, 16:26:53
W załączniku masz plik log bo za duzo słów mi wyszło :P

Tutaj masz ten kod programu, to jest z C::B przykładowy:
#include <Ogre.h>
#include <ExampleApplication.h>

class SampleApp : public ExampleApplication
{
public:
    SampleApp()
    {}

protected:
    void createScene(void)
    {
        // Create the SkyBox
        mSceneMgr->setSkyBox(true, "Examples/CloudyNoonSkyBox");

        // Create a light
        Light* myLight = mSceneMgr->createLight("Light0");
        myLight->setType(Light::LT_POINT);
        myLight->setPosition(0, 40, 0);
        myLight->setDiffuseColour(1, 1, 1);
        myLight->setSpecularColour(1, 1, 1);
    }
};

#if OGRE_PLATFORM == OGRE_PLATFORM_WIN32
#define WIN32_LEAN_AND_MEAN
#include "windows.h"
INT WINAPI WinMain( HINSTANCE hInst, HINSTANCE, LPSTR strCmdLine, INT )
#else
int main(int argc, char **argv)
#endif
{
    // Create application object
    SampleApp app;

    try
    {
        app.go();
    }
    catch( Exception& e )
    {
#if OGRE_PLATFORM == OGRE_PLATFORM_WIN32
        MessageBox( NULL, e.getFullDescription().c_str(), "An exception has occured!", MB_OK | MB_ICONERROR | MB_TASKMODAL);
#else

        std::cerr << "An exception has occured: " << e.getFullDescription();
#endif
    }

    return 0;
}
A z tym co w konsoli pisało to pisze tak:
This application has requested the Runtime to terminate it in an unusual way.
Please contact the application's support team for more information


Offline TripleA

  • Użytkownik

# Styczeń 02, 2011, 16:47:45
U mnie ten program działa bez problemów. Wydaje mi się że jest to problem z OGRE. Ściągnij najnowszą wersję OGRE i sprawdź czy masz ten sam błąd. No i oczywiście polecam przejść na Visual-a :)

PS: Jeśli dopiero się uczysz wykorzystania istniejących silników (zakładam że C++ znasz trochę więcej niż podstawy) polecił bym Ci zostanie przy irrlichcie.

Pozdro, TripleA.

Offline mharezlak96

  • Użytkownik

# Styczeń 02, 2011, 16:48:51
Jest kilka możliwych przyczyn:
-brak odpowiedniej wersji dx
-brak jakiegoś pliku np. plugins.txt
-błąd w pliku recourse.cfg, źle ustawione ścieżki w tym pliku. Przez co nie można znaleźć modeli i innych plików
-brak pliku z modelem, który ładujesz (może to być związane z tym ^)

Daj jeszcze kod z ExampleApplication.h, a zwłaszcza z funkcji tworzonej menadżera sceny.

Poza tym polecam przejść na visual studio.

Offline hfjh

  • Użytkownik

# Styczeń 02, 2011, 16:54:45
Log wskazuje na problem z OISem, może brak DLLek?


Poza tym to nie temat o tym jaki to VS jest wspaniały, więc nie wpychajcie mu nowego IDE, skoro używa całkiem dobrego.

Offline radsun

  • Użytkownik
    • CaRpg

# Styczeń 10, 2011, 10:10:00
Najprościej by było użyć debuggera, powinien pokazać w którym miejscu jest błąd. Opcja Debug->Start w C::B.