Autor Wątek: Content Manager bez Game(i GraphicsDevice)?  (Przeczytany 1225 razy)

Offline ShadowDancer

  • Redaktor

# Grudzień 31, 2010, 00:54:57
Witam,
Piszę akurat edytor do swojej gry i mam dość skomplikowany problem. Otóż udało mi się jakoś przepisać funkcjonalność klasy game, na windows forma. Każdy taki form reprezentuje level(jako mdi page). Natomiast content mam podzielony na 2 części - level i main. Każdy poziom ma swoje grafiki, które sobie ładuje, natomiast edytor ładuje niektóre wspólne grafiki dla wszystkich leveli(main). I teraz mam problem, bo jak załadować grafiki nie mając instancji graphics device, a co za tym idzie services?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Grudzień 31, 2010, 01:35:19
Cytuj
I teraz mam problem, bo jak załadować grafiki nie mając instancji graphics device, a co za tym idzie services?
Parafrazując pytanie: "jak załadować grafiki, nie mając gdzie ich załadować?" Odpowiedź powinna być oczywista (coś rozplanowałeś nie tak w projekcie). :)

Offline ShadowDancer

  • Redaktor

# Grudzień 31, 2010, 09:28:40
Więc co sugerujesz?

Offline ArekBal

  • Użytkownik

# Grudzień 31, 2010, 10:06:38
trzeba bylo sobie odpuscic funckjonalnosc "Game" na potrzeby edytora...

ContentManager i GraphicsDeviceManager to dwa potrzebne komponent do których powinienieneś mieć dostęp z poziomu swoich kontrolek.

Offline ShadowDancer

  • Redaktor

# Grudzień 31, 2010, 11:59:04
Odpuściłem sobie możliwość otworzenia kilku scenariuszy naraz, teraz wszystko ładuje za jednym zamachem, kiedy już mam graphics device. Dzięki za pomoc.

Offline ArekBal

  • Użytkownik

# Grudzień 31, 2010, 16:54:50
Just say no! If you want to render into a custom window, don't use the Game class. It will be much easier and more reliable to directly create your own GraphicsDevice object.

If you want to use the content pipeline, you will also need to implement a custom IGraphicsDeviceService and IServiceProvider, which the ContentManager uses to locate the GraphicsDevice instance.

http://blogs.msdn.com/b/shawnhar/archive/2007/01/23/using-xna-with-winforms.aspx