Autor Wątek: Co Programistom Gier Dają Nowe 64 bitowe Procesory ?  (Przeczytany 9302 razy)

st3tc

  • Gość
# Listopad 29, 2006, 16:59:37
No ok, niech Wam będzie, nie ,,głupia''.  ;)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

st3tc

  • Gość
# Listopad 29, 2006, 20:21:50
Do poczytania

http://www-128.ibm.com/developerworks/library/l-port64.html
http://www.unix.org/whitepapers/64bit.html

To moze troche wyluzujecie. Tak wiec linuksy i uniksy tez sa biesku glupie ? ;p

Winda uzywa modelu LLP64 i ma do tego prawo, tak samo jak Linuksiki (chyba wiekszosc) LP64

Gamecreatora nie komentuje bo szkoda mi czasu i nerwow. Houk !
« Ostatnia zmiana: Listopad 29, 2006, 20:27:29 wysłana przez st3tc »

Offline Esidar

  • Użytkownik

# Listopad 29, 2006, 21:30:43
"32bit powinny wystarczyć każdemu"  ;)  A tak na serio, nie widzę powodów, żeby przechodzić całkowicie na arytmetykę 64bit. __int64 czy jak kto woli long long, używałem bardzo żadko i żadko potrzebny mi jest w obliczeniach zakres większy od +-2mld. Jedyny plus jak dla mnie w AMD64/EM64T to 2x więcej rejestrów chociaż dziwię się że nie poszli na całość i nie dali np. 32 rejestrów (jak chociażby w PowerPC) skoro kompatybilność to tutaj najmniejszy problem. Zrobili 16 co dalej jest w tyle za innymi 'lepsiejszymi' procesorami.



Offline _Flak

  • Użytkownik

# Listopad 30, 2006, 01:42:07
Winda uzywa modelu LLP64 i ma do tego prawo, tak samo jak Linuksiki (chyba wiekszosc) LP64

ale już .NET Framework i dla x86 i dla x64 stosuje model LP64: int=32-bit, long=64-bit