Autor Wątek: Bycie śledzonym  (Przeczytany 4577 razy)

Offline adambak

  • Użytkownik

# Grudzień 29, 2010, 14:53:28
Strasznego mi smaku narobiliście na te survival horrory (głównie filmikiem z Amnesii). Jakoś nie miałem okazji grać w ten typ (oprócz jednej strasznej - F.E.A.R. pierwsza część, którą bardzo miło wspominam)  :) Chciałbym w wolnym czasie spróbować jakiś tytuł, jednak się pytam - czy warto? Większość z nich ma podejrzanie niskie wymagania i grafikę (nie żeby mi to przeszkadzało, wychowałem się na takich wspaniałych tytułach jak HOMM3, Fallout i wiem że grafika to nie wszystko). Trochę mnie to niepokoi, że niektóre z tych które mnie zaciekawiły mogą się okazać niskobudżetowym chłamem. Tytuły które znalazłem: Condemned: Criminal Origins, Penumbra, Amnesia, Darkness Within 2, Call of Cthulhu. Polecanie któryś z nich? A może jeszcze jakiś inny? Zależy mi, żeby się upewnić, bo nieprędko będę miał znowu czas.

Pozdrawiam  :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline cybek

  • Użytkownik
    • Strona domowa!

# Grudzień 29, 2010, 15:18:01
Graj w Penumbrę (ma 3 części), nic więcej nie powiem, sprawdź sam ;]

Offline Mendrek

  • Użytkownik

# Grudzień 31, 2010, 22:38:32
Up: To napisz taką grę :)

Ja jestem bardziej design'erem, storytellerem. Nie mam ambicji być grafikiem, czy programistą :) Pomysłów na gry mam wiele, nie powiem. Hm, nawet trochę się nad tym pomysłem ciągłej gonitwy zastanawiałem, ale pomysł na razie jest luźny i nie mam jeszcze pomysłu na główną intrygę.

Ogółem gra toczyłaby się w (nie)dalekiej przyszłości, w której technologia jest oczywiście zaawansowana. Medycyna pozwala w tych czasach wyleczyć większość nieuleczalnych dziś chorób, a także zwiększyć wielokrotnie ludzką odporność. Średnia życia w cywilizowanym świecie znacząco się wydłużyła, ale ostateczny sukces w tej materii zdołano poczynić na polu inżynierii genetycznej. Dzięki nakręceniu "genu starości", udało się przedłużyć życie niemalże w nieskończoność. Wpierw było to oczywiście dostępne tylko dla naprawdę nielicznych i przede wszystkim bogatych. Mimo tego, popularność rosła - zwłaszcza gdy było widać efekty. Miliarderzy przeżywali nawet rekordzistów w wieku i nadal zachowywali młodość. Mniej możni ludzie chcieli dostępu do tego i kwestią czasu było, aż wypłynęło to na czarny rynek, dostępne o wiele taniej. Jednak ten obrót sprawy wprowadził zagrożenie braku kontroli nad inżynierią genetyczną, a liczba ofiar nieudanych operacji ingerencji genetycznych rosła z każdym rokiem. Dlatego WHO postanowiła udostępnić ten zabieg dla zwykłych ludzi, obniżając drastycznie cenę i dotując go dla państwowych placówek medycznych. Tym samym ilość ludzi poddających się zabiegowi mocno wzrosła. Z początku nie widziano problemu, lecz z biegiem czasu okazało się że świat staje się przeludniony. Ludzie nie umierali i nie chorowali. Dlatego wprowadzono kontrowersyjny ale konieczny przepis - każdy dożywający 200 lat musiał poddać się eutanazji - dobrowolnej, lub przymusowej w przypadku oporu. Nasz bohater jest osobą, której 200-tne urodziny będą już niebawem. Jest na to przygotowany bardzo dobrze - specjalistyczna poradnia psychologiczna przygotowała go i jego rodzinę do jego odejścia. Specjalnie wynajęte firmy zadbały o dopełnienie wszelkich formalności i zadbały o sprawy związane z pogrzebem. Specjalnie przepisy prawne chronią też te osoby, od tego by ktoś nie wykorzystał ich planowanej śmierci. Jednak jak wiadomo, luki prawne mogą zdarzyć się wszędzie...
Nasz bohater na dwa tygodnie przed planowaną eutanazją dowiaduje się, że ktoś chce go wrobić i pogrążyć wraz z rodziną, skazując ją na wieloletnie długi i problemy. Ma więc dwa tygodnie na to by rozwikłać kto stoi za tym i co dokładnie planuje, i zapobiec temu. Dwa tygodnie... albo i dłużej. Lecz po tym czasie będzie musiał się liczyć z pościgiem sił porządkowych, którzy mają za zadanie doprowadzać takich renegatów do kliniki "eutanazyjnej".
W grze oczywiście dwa tygodnie nie będzie wystarczające, a gracz będzie musiał wkrótce uciekać przed siłami pościgowymi i doświadczonym detektywem, który chciałby dowiedzieć się o motywach głównego bohatera (ma ku temu prywatne powody). Tak więc gracz byłby skazany na ciągły pościg, poruszałby się swobodnie w sandboxie, ogarniając nowoczesne technologicznie miasto. Będzie szukał punktów zaczepienia, a także osób które mogą mu jakoś pomóc w ucieczce, lub rozwikłaniu zagadki. Czasami oczywiście będzie musiał walczyć, o ile natrafi na funkcjonariuszy policji którzy go rozpoznają. Siły pościgowe z każdym dniem będą co raz bardziej intensywne, i jednocześnie z detektywem będą podejmowali akcje, często też zależne od czynów postaci - gracz może iść np. do klubu, gdzie ludzie "spod ciemnej gwiazdy" udzielą mu schronienia za pieniądze i może nawet coś powiedzą, ale w tym czasie detektyw może odwiedzić kogoś z dalszej rodziny który się być może orientuje w sprawie - zaś gdy gracz ją odwiedzi, ta będzie do niego uprzedzona i może nawet zawiadomić policję. Zagwarantuje to grze pewien poziom nieliniowości, a zachowania wrogich sił niekoniecznie muszą być takie same z każdą rozgrywką.

To na razie luźny pomysł, ale może się nad tym dłużej zastanowię ;)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 31, 2010, 22:45:03 wysłana przez Mendrek »

Offline Karol

  • Użytkownik

# Styczeń 01, 2011, 00:00:21
Polecanie któryś z nich? A może jeszcze jakiś inny?
System Shock 2 8).

Offline Sequ

  • Użytkownik

# Styczeń 01, 2011, 00:26:56
@Mendrek
ciekawe czy stworzenie takiego SI byłoby wogóle możliwe. ???


 

Offline Xirdus

  • Moderator

# Styczeń 01, 2011, 02:05:00
Kwestia paru tysięcy booli.

Offline Mendrek

  • Użytkownik

# Styczeń 01, 2011, 02:06:37
@Mendrek
ciekawe czy stworzenie takiego SI byłoby wogóle możliwe. ???

Można to w najgorszym (najlepszym?) wypadku odpowiednio oskryptować, lub wprowadzić po prostu czynnik losowy. Myślę jednak, że możliwe jest stworzenie SI, które mogłoby odpowiednio analizować to jak zachowuje się gracz i odpowiednio postępować. Lub po prostu stworzyć kilka modeli zachowań SI i albo dynamicznie zmieniałaby się ona co jakiś czas, albo ustawiałaby się na jakiś permanentny model na początku gry. Tu nie chodzi o to, żeby ona była taka niesamowicie zaawansowana, tylko żeby gracz miał wrażenie że taka jest ;)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 2011, 02:08:24 wysłana przez Mendrek »

Offline Sequ

  • Użytkownik

# Styczeń 01, 2011, 02:20:08
... SI, które mogłoby odpowiednio analizować to jak zachowuje się gracz i odpowiednio postępować. ...
w prostym FPP jest to możliwe ale w zakresie jaki opisałeś jest to niemożliwe*.
... chociaż :
Cytat: Xirdus
Kwestia paru tysięcy booli.


EDIT:
*możnaby zrobić listę postaci / miejsc gdzie taki detektyw miałby się udać po informacje lub przedmiot. Jeśli gracz by go uprzedził mógłby ocenić ( na podstawie scenariusza ) czy to coś było ważne. Jeśli tak za cel obiera gracza, jeśli nie idze do następnego miejsca. W sumie wykonalne ale trochę liniowe ;D

« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 2011, 02:29:23 wysłana przez Sequ »

Offline gemGreg

  • Użytkownik
    • gemGreg's homepage

# Styczeń 05, 2011, 13:51:47
Polecam grę Brain Dead 13. Całą grę goni cie stworek i co jakiś czas zabija jak za wolno uciekasz :) Coś w stylu Dragons Lair :)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Styczeń 05, 2011, 16:12:55
Polecam grę Brain Dead 13. Całą grę goni cie stworek i co jakiś czas zabija jak za wolno uciekasz :) Coś w stylu Dragons Lair :)
A, to jedna z tych gier, które składały się wyłącznie z cutscenek i z konieczności wciskania klawiszy w odpowiednim momencie? :D Grałem w Space Ace z tego gatunku.. chyba ta sama stajnia.