Autor Wątek: Hud w grze RTS  (Przeczytany 1179 razy)

Offline Bronx

  • Użytkownik

# Grudzień 17, 2010, 15:44:15
Witam, mam problem który męczy mnie od dłuższego czasu. Zastanawiam się czy dobrze robię skalując całego hud'a, który znajduje się po prawej stronie ekranu do rozmiaru okna (wysokości). Wszystko wygląda dobrze u mnie w rozdzielczości 1280x800. Dzisiaj z ciekawości podłączyłem monitor 1920x1200 na takim monitorze hud jest ogromny...

Tak wygląda hud:


Myślę że najlepszym rozwiązaniem byłoby wyświetlanie w każdej rozdzielczości takiego samego hua i rozciąganie jego środkowej części do wysokości ekranu. Tyle że przy małych rozdzielczościach znów będzie ten problem bo hud będzie za duży. :(

Jakieś pomysły?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 31, 2010, 15:04:11 wysłana przez Bronx »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Grudzień 17, 2010, 15:54:45
Przede wszystkim to jak chcesz mieć HUDa z boku, to nie projektuj gry pod ekran 16:10, tylk 4:3 albo jeszcze lepiej 5:4. Jak zaprojektujesz porządnie i wygodnie HUD pod rozdzielczość 5:4, to i po przeskalowaniu będzie wyglądał OK nawet w 16:8, bo po prostu pojawi się więcej grywalnego miejsca po lewej stronie.