Autor Wątek: UDK na iOS - dzis. Plany do Androida  (Przeczytany 9138 razy)

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Grudzień 16, 2010, 07:29:02
http://blogs.forbes.com/oliverchiang/2010/12/15/hit-game-engine-launches-on-iphone-thursday-android-later/

Wiec generalnie za 99$ + 99$ (apple) i 25% revenue (po 5k$ zarobionych) od odliczonych 30% revenue Apple'a mozna robic gry na iOSa.

Po prostu tool do robienia gier na wyciagniecie reki...a tak sie sklada, ze przez ostatnie 2 miesiace uczylem sie UDK...chyba pora napisac jakies tutki :P
« Ostatnia zmiana: Grudzień 16, 2010, 11:03:16 wysłana przez intoxicate »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline MrKaktus

  • Użytkownik

# Grudzień 16, 2010, 13:51:04
Apple nie odlicza przypadkiem 40% ?

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Grudzień 16, 2010, 14:34:50
Apple nie odlicza przypadkiem 40% ?

Skad takie informacje ? Zawsze bylo 70/30 ;)

***

Ja jednak jestem raczej sceptykiem - iOS na iPhone i iPod touch, to nie jest platforma do "klasycznych" gier tak naprawde... a UDK moze byc za duza armata na male gierki. Specyfika dotykowego ekranu promuje jedne gry a zarazem wyklucza cala mase "klasycznych" gatunkow, jak chociazby FPS*, czesc klasycznych platformowek*, gry sportowe*, poniekad wyscigi*. Oczywiscie mozna cos kombinowac jak "id software" ze swoim Rage, ale wtedy... ludzie marudza ze nie ma swobody ruchow ;) I kolo sie zamyka. Poza tym, Rage nie odnioslo jakiegos bardzo znaczacego sukcesu ( mimo ze grafika wymiata - porownywalne z tym UDK )

Pewnie ze mozna Rage czy Infinity Blade pokazac znajomym z Androidami ( czy nawet PSP ) aby zobaczyc ich opad szczeny, ale coz wiecej ? Oczywiscie ze gry "duze" sie sprzedaja, ale zastanawiam sie czy ludzie w ogole w nie graja ? te "male" - Angry Birds, Cut the Rope, Doodle Jump, Fruit Ninja... sa niesamowicie grywalne, korzystaja ze specyfiki urzadzenia i ekran dotykowy jest ich featurem a nie przeszkadzaczem ( no nie dotyczy Doodle Jump ;) ) A takie gry kazdy porzadny programista moglby napisac/sklonowac do wersji beta w miesiac-dwa... ale nie zrobi takiego "slodziaka" jak w Cut the Rope na ktorego mozna dziewczyny podrywac ;) Liczy sie tutaj pomysl i znakomite jego wykonanie + slodziachna grafika. Zreszta nawet @intoxicate sam napisal na swoim blogu - "gry na poranna kupke" I tak wlasnie uwazam - latwo jest wyjac iPhona/iPoda z kieszeni w autobusie i pograc pare minut w Doodle Jump a na wykladzie przejsc pare leveli w Angry Birds.

Zas iPad to inna para kaloszy ;) Tutaj "wieksze" gry IMO maja wieksze pole do popisu - takze traktowalbym ta platforme nieco inaczej. Z jednej strony nadal jest miejsce dla casuali, ale iedy wyciagamy iPada to mamy z reguly wiecej czasu niz na "mniejszych" urzadzeniach z iOS. Takze ekran jest wiekszy wiec mamy wieksze pole do popisu ( i wygodniejsze ) dla "wirtualnych interfejsow". Dodatkowo w iPadzie widze potencjal na gry strategiczne - ktorych co ciekawe jest raczej niewiele, przeciez iPad to idealna platforma na stare dobre turowki, mozna by tworzyc nawet calkiem rozbudowane gry. ( No ale UDK raczej tutaj nie pomoze ;) )

* oczywiscie powstaja takie gry - ale czesto ze wzgledu na sterowanie wydaja sie byc troche smieszne w porownaniu do granie w nie chociazby na PSP...
« Ostatnia zmiana: Grudzień 16, 2010, 14:36:52 wysłana przez vashpan »

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Grudzień 16, 2010, 14:59:06
Cytuj
to nie jest platforma do "klasycznych" gier tak naprawde...
iPad i UDK to zmieni.

Cytuj
gry sportowe*, poniekad wyscigi*
jest masa bardzo grywalnych gier tego typu na appstore (i Iphone i iPad)

Cytuj
Oczywiscie mozna cos kombinowac jak "id software" ze swoim Rage, ale wtedy... ludzie marudza ze nie ma swobody ruchow ;) I kolo sie zamyka. Poza tym, Rage nie odnioslo jakiegos bardzo znaczacego sukcesu ( mimo ze grafika wymiata - porownywalne z tym UDK )
casualowi gracze z Rage'a sa zadowoleni.

Cytuj
ale zastanawiam sie czy ludzie w ogole w nie graja ? te "male" - Angry Birds, Cut the Rope, Doodle Jump, Fruit Ninja...
Tak, ludzie w to grają i się jarają. To jest dopiero początek takiego typu gier przecież, nie ma co od razu wychodzić z czymś bardzo AAA i dla hardcore graczów.

Cytuj
Zreszta nawet @intoxicate sam napisal na swoim blogu - "gry na poranna kupke" I tak wlasnie uwazam - latwo jest wyjac iPhona/iPoda z kieszeni w autobusie i pograc pare minut w Doodle Jump a na wykladzie przejsc pare leveli w Angry Birds.
bez problemu w 2 tygodnie zrobisz dobrze wyglądającą gre do kibla w UDK - jak masz pomysł. Tu chodzi o technologie, która dostają Indie developerzy, którzy jednak mają często dobre pomysły.

Cytuj
Dodatkowo w iPadzie widze potencjal na gry strategiczne - ktorych co ciekawe jest raczej niewiele, przeciez iPad to idealna platforma na stare dobre turowki, mozna by tworzyc nawet calkiem rozbudowane gry. ( No ale UDK raczej tutaj nie pomoze ;) )
Jak to nie pomoze, nie musisz pisac silnika tylko od razu implementowac gameplay. To wg mnie jest dosc spora pomoc.

Cytuj
* oczywiscie powstaja takie gry - ale czesto ze wzgledu na sterowanie wydaja sie byc troche smieszne w porownaniu do granie w nie chociazby na PSP...
Tylko PSP to jednak inna porcja kaloszy. Jest konkretnie zamkniete, napisanie na nim silnika jest też znacznie trudniejsze, nie bede zaglebial sie w szczegoly ale mi chodzi o to, ze UDK daje mozliwosc dla Indie, takiej mozliwosci nigdy nie bylo + UDK zmieni app store'a, da do myslenia grubym ryba by robic bardziej 'powazne' gry na iPada i iPhone4.

Offline t4fun

  • Użytkownik

# Grudzień 16, 2010, 15:06:32
Jak zrobią wersje dla Androida to może po drodze przywrócą wersję Linuksową :D

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Grudzień 16, 2010, 15:39:25
Cytuj
iPad i UDK to zmieni

Nie zmieni, przynajmniej w mojej opinii. Brak fizycznego kontrolera mocno zawęża potencjalne gry. A kontrolki na dotykowym ekranie nie umywają się do prawdziwych. Zainstaluj jakąś aplikację na iPhone udającą klawiaturę i myszkę i spróbuj tak przejść Quake'a :)

Rage wyszedł fajny tylko dlatego że nie ma w nim możliwości swobodnego poruszania.

http://dabroz.scythe.pl/upload/2010/10/bb2.jpg ;)

A UDK na iPhone mnie jakoś nie rusza. Nie widziałem jeszcze jakiejś naprawdę fajnej gry 3D na iOS i nie podejrzewam żeby UDK to zmienił.

Offline Snejk47

  • Użytkownik

# Grudzień 16, 2010, 15:50:09
Dlaczego zawsze wszyscy patrzą na UDK? Jeszcze nie widziałem, żeby ktoś kiedyś pisał o Unity3D. Dlaczego? Jest gorszy?

Offline SYSmen

  • Użytkownik

# Grudzień 16, 2010, 15:58:17
a tak sie sklada, ze przez ostatnie 2 miesiace uczylem sie UDK...chyba pora napisac jakies tutki :P

LOL stary, w dwa miechy opanowałeś takiego skilla, że tutka chcesz robić? Szacun, bo ja narabiam w tym od kwietnia, a kiedyś w UEd 1 i 2, ale nie odważyłbym się pisać tuta ;) Po prostu ciągle coś odkrywam i zaskakuję się swoją niewiedzą :P Może poświęcam na to mniej czasu niż Ty, albo jestem po prostu mniej kumaty.



Dlaczego zawsze wszyscy patrzą na UDK? Jeszcze nie widziałem, żeby ktoś kiedyś pisał o Unity3D. Dlaczego? Jest gorszy?

Zapytaj marketingowców Unity, albo samych userów Unity ;) Albo w sumie nikogo nie pytaj, tylko sam zacznij o nim pisać.

Offline Snejk47

  • Użytkownik

# Grudzień 16, 2010, 16:09:46
Chodzi o to, że jest drogi?

Offline Joker

  • Użytkownik

# Grudzień 16, 2010, 16:18:47
Akurat UDK na Iphone to dobra sprawa, zobaczcie choć tą grę
http://www.youtube.com/watch?v=JDvPIhCd8N4&feature=player_embedded
Można ?, a no można i to całkiem dobrze. Na androida będzie tak samo zapewne, Co do Unity, ten silnik jest gorszy droższy i po prostu nikt nie ma ochoty uczyć się specjalnie JS czy c# ;p ( czy tam innych języków w których można pisać w tym engine. )

Offline Lamer

  • Użytkownik
    • www.inwriter.wordpress.com

# Grudzień 16, 2010, 16:36:08
Nie rozumiem tych mitów krążących wokół Unity3D. Osobiście uważam, że to naprawdę rewelacyjny soft do pisania gier pod iOS. Nauka Unity3D do poziomu pozwalającego na tworzenie własnych gier zajęła mi tydzień włącznie z JS i podstawowymi metodami unitowego API. Pod względem graficznym unity3D nie ustępuje w widocznym stopniu od UDK patrząc przez pryzmat gier na iOS. UDKowych bajerów i tak nie wykorzystasz na przenośnym sprzęcie, na tym polu wyższość technologiczna tego frameworka się zaciera.

Mimo to uczę się od ponad tygodnia UDK, za niedługo biorę się za UnityScript i wcale nie uważam, żeby był łatwiejszy od JS/C#. Jest oparty na Javie i podobno ma ponad 2000 klas w swoim API. Wprawdzie ja uczę się UDK by móc pisać prototypy swoich pomysłów, niemniej jednak jest to dobra wiadomość, znajomość UDK pozwoli bowiem na tworzenie gier iOSowych, może się kiedyś przydać.

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Grudzień 16, 2010, 20:27:40
@intoxicate - Co do przydatnosci UDK w turowych grach strategicznych. Naprawde uwazasz ze to mialoby sens ? Dla mnie to wychodzenie z armata na muche. Przede wszystkim zastanawiam sie jak wygladaloby GUI ( ktore musi byc przewaznie dosc rozbudowane ), Na moj zdrowy rozsadek UDK to UE3, silnik przede wszystkim do gier akcji i FPS... trudno mi sobie wyobrazic by turowa gra 4X sie rownie dobrze tam skalowala. No ale nie siedze w UDK, wiec to moze tylko wrazenie, chetnie chcialbym bys rozwiaj moje watpliwosci :) Nie twierdze oczywiscie ze sie "nie da" ( bo w IT w sumie wszystko sie da... ), ale czy to mialoby sens. UDK tracilby tam swoj glowny atut - swietna, dynamiczna grafike.

A Unity ? Jest na AppStore od dawna i jakos go nie podbil calkowicie, a to przeciez bardzo podobna platforma. Owszem powstaje sporo gier, niektore bardzo dobre, ale takich porzadnych super-hitow to jeszcze raczej nie bylo.

bs.mechanik

  • Gość
# Grudzień 16, 2010, 22:20:43
Akurat UDK na Iphone to dobra sprawa, zobaczcie choć tą grę
http://www.youtube.com/watch?v=JDvPIhCd8N4&feature=player_embedded
Można ?, a no można i to całkiem dobrze. Na androida będzie tak samo zapewne

No nie jestem pewny. Epic juz zapowiedzial, ze gier robic na Androida nie bedzie, bo jest zbyt duza ilosc roznych urzadzen. Wystarczy looknac czasem na twittera gameloftu, ile to fixow wypuszczaja dla konkretynych modeli telefonow z Antkiem.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Grudzień 16, 2010, 23:28:12
No tak, bo PC to jest jednolita platforma :P

Offline es11099

  • Użytkownik
    • *

# Grudzień 16, 2010, 23:53:55
 :o
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2011, 21:47:33 wysłana przez es11099 »