Autor Wątek: Gra mmorpg/rpg grafika 3d...  (Przeczytany 7332 razy)

Offline counterClockWise

  • Użytkownik

# Październik 31, 2006, 13:26:58
Kwestia determinacji i zaangażowania, wystarczy spojrzeć na Carmacka.

Carmack nie zaczynał od RPG'a :)

Kto go tam wie. W zasadzie od czego zaczynał (nie licząc Wolfa i dzieł komercyjnych) ?;)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline SYSmen

  • Użytkownik

# Październik 31, 2006, 13:37:22
Kwestia determinacji i zaangażowania, wystarczy spojrzeć na Carmacka.

Carmack nie zaczynał od RPG'a :)

Kto go tam wie. W zasadzie od czego zaczynał (nie licząc Wolfa i dzieł komercyjnych) ?;)

id zaczęło od Commander Keen'a. Nie mów, że nie słyszałeś... Ponoć Carmack w 5 dni napisał "wstępny engine" do tej platformówki by pokazać Romero'wi jaki ma pomysł na gierkę. Heh 8)

/// Ups! Nie miało być komercyjnych...  ::)
« Ostatnia zmiana: Październik 31, 2006, 13:51:25 wysłana przez SYSmen »

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Październik 31, 2006, 13:41:36
id zaczęło od Commander Keen'a. Nie mów, że nie słyszałeś... Ponoć Carmack w 5 dni napisał "wstępny engine" do tej platformówki by pokazać Romero'wi jaki ma pomysł na gierkę. Heh 8)

Mówisz tak, jakby napisanie platformówki w 5 dni było heroicznym czynem. Nie interesowałeś się nigdy naszym Compo? :)

Offline SYSmen

  • Użytkownik

# Październik 31, 2006, 13:48:52
Owszem zajrzałem tam nie raz  ;D  Tylko spójrz jakie dzisiaj wszyscy mają narzędzia, jest masa materiałów w necie, a jakie kompy... W tamtych czasach... To chiba jednak był wyczyn. Tymbardziej, że gierka wymiatała  ;D

Offline counterClockWise

  • Użytkownik

# Październik 31, 2006, 14:23:23
Jeżeli Comander Keen to to - to grałem w to kiedyś.

Offline SYSmen

  • Użytkownik

# Październik 31, 2006, 15:00:36
Chcesz się przekonać czy to ta giera? Sprawdź:
http://www.dosgames.com/dl.php?filename=ftp://metalab.unc.edu/pub/micro/pc-stuff/freedos/files/games/4keen.zip

 ;) ;)

Tak czy siak Superfrog RuleS  ::)

krychacoder

  • Gość
# Październik 31, 2006, 18:47:34
Jeżeli Comander Keen to to - to grałem w to kiedyś.

Kiedy widzę tego screena to aż się łezka w oku kręci  :'(

PS. Już wiem co będę robił w ten weekend  :D

Offline zarius

  • Użytkownik

# Październik 31, 2006, 22:46:11
id zaczęło od Commander Keen'a. Nie mów, że nie słyszałeś... Ponoć Carmack w 5 dni napisał "wstępny engine" do tej platformówki by pokazać Romero'wi jaki ma pomysł na gierkę. Heh 8)

Mówisz tak, jakby napisanie platformówki w 5 dni było heroicznym czynem. Nie interesowałeś się nigdy naszym Compo? :)
Heh ale czasy ogolnie sie zmienily i nie mozna zaprzeczyc ze kiedys bylo to troche trudniejsze niz dzis.

Co do tematu to az mi zal sie robi tego biadolenia.

Mam wrazenie ze niektorzy nie dostrzegaja bardzo wyraznej granicy z bardzo rozmyta trescia ;) pomiedzy Napisaniem gry a jej pisaniem.

Ludzie mysla cRPG -> Oblivion
MMORPG -> WoW, Mu, Lineage II, KAL etc

i zgodze sie ze jest logiczne ze NAPISANIE rpg czy tez mmorpg jest trudne ale czemu ma byc czyms niewiarygodnie glupim ?

Przeciez tetris mozna rozbic na kilka elementow ktore sie implementuje - rpg na tysiace wiecej elementow ale czy ktos wymaga zeby wszystko zrobic na hop siup w jeden wieczor ?

Przeciez wszystko tworzy sie iteracyjnie i mozna tak pisac "mmorpg" wiadomo ze to nie jest napisaniem gry z ktorej sie wiele uczycie ale pisaniem czegos.

Ja do tej pory porywalem sie na rzeczy o ktorych nie mialem pojecia i prawdopodobnie gdyby nie to, to programowanie znudzilo by mnie bardzo szybko. Moze dlatego tez nie mam niczego "wielkiego" ukonczonego, ale po powrocie do rzeczy prostych (jakies kolo i krzyzyk, wisielec etc) moglem z satysfakcja stwierdzic ze zajelo mi to 1 dzien bez zadnych problemow i moge wrocic do dlubania w czyms o czym nie mam pojecia dalej wyciagajac wnioski i uczac sie z kazdym kolejnym przepisywaniem i przeprojektowywaniem kodu.

Dlatego dla mnie pisany mmorpg to juz nawet taki w ktorym jedynie mozna ta postacia biegac po mapce i napewno osoba ktora do tego doszla duzo sie nauczya z dziedziny siecii, baz danych etc etc.

Co jeszcze chcialbym zauwazyc - co gdy nie uda ci sie zrobic "glupiego tetrisa" (mowie tutaj o naprawde poczatkujacych - bo moze sie wydac ze rzecz jest banalna ale wcale az tak do konca nie musi byc) osoba pomysli sobie - cholera nie napisalem tetrisa to o czym ja w ogole mysle... Dla mnie cos takiego bylo by bardzo zniechecajace, co innego jesli potykalem sie w projektach duzo bardziej zlozonych wniosek byl jeden - aha, gdzies popelnilem blad, to znaczy ze muszie sie podszkolic z tego, z tego i z tego. Wracam do nauki i widze progresy, znow zatrzymalem sie na bardziej zlozonych problemie czyli znow mi cos brakuje, to znow zaczynam kombinowac.

Porazka przy czyms prostym bardziej boli niz porazka przy czyms z gory zalozonym za niemozliwe ;)

No ale zeby wyjasnic sprawe - jak najbardziej jestem na NIE tematom tego typu. Ja mam, pewnie tak jak wiele osob, swoje plany czy wizje, ale nie musze sie nimi "chwalic". To ze probuje to jedno ale takie tematy powinny powstawac dopiero gdy jestem pewny ze moja proba doprowadzi do rozwiazania chociaz jednego z tych kilkutysiecy problemow ;) Jesli to sie uda to pzoostaje juz tylko wytrwalosc i napewno reszte da sie nadrobic :)

Pozdrawiam

Offline nameczanin

  • Użytkownik
    • devlog

# Październik 31, 2006, 22:50:52
zarius wyczerpal temat opinia oraz swoja technika na temat. Proponuje zamknac topic.