Autor Wątek: Zarządzanie w projekcie indie  (Przeczytany 1576 razy)

Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany
# Grudzień 11, 2010, 20:16:15
Zastanawiam się, czy to jest bardziej pomocne niż przeszkadzające, czy na odwrót. Kilka razy już miałem zacząc wszystko dokładnie planowac, jakieś sprinty, czy listy todo, ale tak prawdę mówiąc to ograniczyłem się do listy składającej się z kilku punktów dla poszczególnych osób w notatniku, którą co jakiś czas aktualizuję.
Jakoś nie wydaję mi się, żeby reszta teamu miała byc zachwycona zmianą.
Co o tym myślicie?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Will

  • Użytkownik

# Grudzień 11, 2010, 21:01:13
Cytuj
Jakoś nie wydaję mi się, żeby reszta teamu miała byc zachwycona zmianą.
Porozmawiaj z nimi?

Dla małych projektów najważniejsza jest wygoda. Taki flyspray+dropbox+wiki dla mnie świetnie się sprawują i nie ma żadnych problemów z komunikacją. Przy kilku osobach pracujących nad projektem nie ma co za bardzo kombinować(a przynajmniej takie jest moje zdanie). Proste rozwiązania są najlepsze.


Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Grudzień 11, 2010, 21:05:42
Taki team rzadko kiedy jest zachwycony jakimikolwiek zmianami w workflow. Ludzie najczęściej uznają, że "przecież robią, co do nich należy i jakieś To Do nie są im do tego potrzebne" :D
W swoim zespole modderskim miałem świetną dziewczynę rozpisującą fabułę i dialogi. Ale przez 2 lata nie potrafiła zrozumieć sensu korzystania z Mantisa, choć przetwarzaliśmy ok. 100 zgłoszeń rocznie. Uważała, że to moja fanaberia - przecież forum wystarczyłoby dla śledzenia bugów i zarządzania postępem pracy ;)

Scrum (czy inna metodologia agile) jest konieczna, jeśli chcesz w ogóle znać terminy ukończenia kolejnych etapów gry. Jednak każdy zespół korzysta z takich elementów Scruma, jaki mu pasuje. I dopasowanie tego należy do ciebie. W minimalistycznej wersji wystarczy ci do tego nawet jeden wątek na forum dla każdego sprinta. Jakiekolwiek dodatkowe, przydatne opcje odpadają - nie będzie mieć przypominaczy, wykresów Gantta, przejrzystej tabelki zadań z przypisanymi do nich ludźmi. Ale czasem to najlepsze, jeśli sporą część zespołu stanowią zawsze przeciwni takim rzeczom amatorzy: graficy, muzycy, scenarzyści. Najważniejsze, by oni wiedzieli co mają zrobić. I do kiedy :)

@Will
+1 dla Dropboxa. To bodajże najprostszy, by zebrać wszystkie pliki do projektu w jednym miejscu.

Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany
# Grudzień 12, 2010, 01:55:45
Dropboxa mamy :)

W sumie pisanie sprintów na forum - dobra opcja.

Co do wiki to nie wiem co by tam się miało znajdowac.

Offline intoxicate

  • Moderator
    • Jak zrobic gre FPP

# Grudzień 12, 2010, 13:15:18
To kogo potrzeba do projektów indie to raczej Creative Directora, który by trzymał w kupie wszystko tak. (jak robic -> czy ktoś zrobił dobrze -> poprawiać). Nie ma co rozdrabniać się na szczegółowe taski, lepiej zrobić sobie pierwszy milestone 'First Playable' i dodac do niego ogólne taski 'Prototypowy level gotowy', 'Sterowanie zaimplementowane', 'Core gameplay na miejscu', etc etc. Warto na pewno zrobić listę grafik z opisami i je przyporządkować jako zadania dla grafików.

Dodatkowo zarządzanie w takich projektach to głównie znanie produkcji, musi być osoba, która wytłumaczy etapy i przerbnie przez nie cały team, który nie zawsze może się na tym znać.

Generalnie produkcja indie nadal się zajmuję, ale doszło do mnie jak baaaardzo ogólnie wygląda proces:
- robisz coś dużego gdzie masz duży team (rewolucja)
- robisz coś małego gdzie masz zaufany team (już wiesz coś więcej o produkcji gier)
- robisz coś samemu (sam jesteś w stanie zrobić to co inni robili)

W tym momencie jestem już na punkcie trzecim :)

Anty - tak naprawdę wszystko zależy od projektu jaki masz, zarządzanie to nie jest coś co można zgeneralizować do każdego projektu, każdy projekt jest inny i każdy projekt wymaga innego zarządzania. Niby są procesy, które istnieją w każdej produkcji gier, ale to są tylko procesy.

Cytuj
W sumie pisanie sprintów na forum - dobra opcja.
Zadaj sobie jedno pytanie zanim zaczniesz rozpisywać sprinty. Czy choćby jeden sprint został zrobiony na czas?

Dodatkowo zadaj sobie kolejne pytanie: co motywuje Twój team. Sprinty może kogoś będą motywować, ale to nie one powinny motywować Twoją ekipę, ale sama gra i postęp. (sprint plan może być demotywujący jak nie ma postepu). Zarządzanie dostosuj do Twojego teamu, nie dostosowuj  go do siebie.

Zwróć też uwagę na 'biurokracje'. Im mniej osoba pracująca nad projektem myśli o tym: co musi zrobić dalej, co dokładnie musi zrobić, na kiedy musi zrobić, co to ma być, komu to przekazać, kto mnie oceni, czy mam komuś raportować pracę, jeśli tak to komu i jak? tym lepiej dla Twojego projektu.

Co do repo: projectlocker.com 500MB za darmo, sam używam. Jest też Trac do minimalnego zarządzania. (milestone'y i tickety połączone z milestone'ami, można wykorzystać jako program do zarządzania + bugtracker) Traca właśnie zamienił bym w Twoim przypadku z Notatnika, tak by każdy widział gdzie jest projekt i kto co robi. Ważne jest by ktoś miał swiadomość, że jest w teamie, jest team-play i nie jest sam jak murzyn.

Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany
# Grudzień 12, 2010, 15:54:20
Cytuj
robisz coś małego gdzie masz zaufany team (już wiesz coś więcej o produkcji gier)
This ^

Może nie chodziło mi o sprinty ale raczej co trzeba zrobic do kolejnego milestona :)