Autor Wątek: BubbleWorld  (Przeczytany 949 razy)

Offline Lamer

  • Użytkownik
    • www.inwriter.wordpress.com

# Grudzień 08, 2010, 19:56:19

Prosiłbym administrację o nie łączenie/przenoszenie tematów, gdyż każdy z nich został umieszczony w odpowiednim dla siebie dziale. Inaczej ocenia się pomysł i GDD, a inaczej gotowy projekt.

Witam ponownie.
Tym razem chciałbym przedstawić pomysł na grę pod tytułem BubbleWorld. Zła guma balonowa o smaku ninja porywa nam kobietę, a my odbijając się tu i tam ruszamy jej na ratunek. Brzmi niedorzecznie? Zapraszam do dalszej lektury. Nie rozpisywałem się wiele, jak ktoś chce, to może pobrać GDD w którym jest nieco więcej szczegółów (link na samym dole).


1.  High Concept

Naciśnięcie klawisza skoku to dopiero początek.

Gra w której największy nacisk położony jest na skakanie, gdyż tylko w ten sposób możemy się przemieszczać. Nasza postać ma kształt sześcianu (jest gumą do żucia), skacząc w górę nabieramy energii, którą później wykorzystujemy na odbicie się w wybranym kierunku, czasem trzeba wykorzystać elementy otoczenia do odbijania się. Jest to gra 3D z widokiem z boku w bajkowym klimacie, aczkolwiek nie tylko dla dzieci. Wszystko to okraszone lekkim humorem.

2. Target

Gra dla każdego, ale z racji dość wysokiego poziomu trudności znajdzie zainteresowanie wśród starszej młodzieży i osób dorosłych.

3. Players

Gra dostępna jest wyłącznie w trybie dla jednego gracza.

4. Rules

Naszym celem jest pokonanie złego bossa i uratowanie kobiety. Niestety na drodze znajdziemy wiele przeszkód, które przyjdzie nam pokonać. Zetknięcie się z wrogiem powoduje śmierć. Biorąc jednak pod uwagę poziom trudności, znajdziemy wiele checkpointów, które pozwolą się zregenerować po śmierci. Ilość żyć jest nielimitowana.

5. Character Skills

BounceTime- jak nazwa wskazuje, jest to coś bardzo bliskiego znanemu nam z MaxPayne BulletTime. Każde odbicie się od podłoża zwiększa ilość BounceTime. Kiedy zbierzemy wystarczająco dużo tych punktów możemy je wykorzystać, aby spowolnić upływ czasu. Przydaje się to w niektórych miejscach, gdzie trzeba szybko ustawić postać pod odpowiednim kątem.

JumpPower- zwykłe naciśnięcie spacji powoduje krótki skok, jednak możemy regulować siłę wyskoku dostosowując ją do potrzeb.

6. Gameplay

Zabawa polega na tym, aby po wykonaniu skoku odpowiednio odbić się od podłoża. Odpowiednio, to znaczy pod odpowiednim kątem. Będziemy to robić bądź to w celu wskoczenia na wybrane miejsce, bądź ominięcia jakieś przeszkody. Czasem gra wymaga od nas przemyślenia sposobu w jaki należy pokonać przeszkodę. W niektórych miejscach musimy użyć do odbicia się sufitu, w innych ścian, ale w każdym przypadku musimy dobrze zaplanować ruch. W związku z tym, że skok w wybranym kierunku nie następuje natychmiast, musimy przewidzieć w którym momencie będziemy mieli dogodne warunki do pokonania danej przeszkody.

Ułatwieniem jest BounceTime, z którego możemy korzystać, jest on jednak ograniczony ilością zebranych punktów i trwa dość krótko. Grafika jest wykonana w technologii cel-shading, czyli mamy bajkowy klimat. Całość jest utrzymywana w dość zabawnym tonie.

Poniżej przedstawiam Game Design Document.

http://www.mediafire.com/?exql0r962z0h87y

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Jacked

  • Użytkownik

# Grudzień 10, 2010, 17:23:33
Pomysł fajny, co bym dodał, to chociaż troszkę rozbudowałbym fabułę. Nie za bardzo, bo fabuła nie jest tutaj aż tak bardzo istotna, ale chociażby po to żeby to miało nogi i ręce :)