Autor Wątek: Generowanie Gwiazd  (Przeczytany 1923 razy)

Offline stefan_1971

  • Użytkownik

# Styczeń 12, 2006, 12:57:24
Jestem poczatkujacym "koderem" i traktuje to jako ciekawostke ale zatrzymalem sie na problemie z ruchem piksela latwo jest zrobic aby poruszal sie po prostych gora dol lewo prawo ale jak zrobic aby poruszal sie np w gorne lewo pod katem 20stopni? moze ktos cos pomoze lub poda kawalek kodu

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Styczeń 12, 2006, 13:12:30
Po pierwsze kąt kierunkowy najlepiej wyrażać takiej postaci, iż:
a) kąt 0 oznacza kierunek w prawo
b) przy poruszaniu się przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, wartośc kąta rośnie, czyli np. kierunek w górę to kąt 90 stopni

Wówczas, jeśli chcesz się przesunąć o odległość d w kierunku wyrażonym kątem alpha, to wektor przesunięcia znajdujesz w ten sposób:
x = d * cos(alpha);
y = d * sin(alpha);
przy czym alpha musi być oczywiście wyrażona w RADIANACH.

piotrekmasz

  • Gość
# Marzec 10, 2006, 11:52:53
Czy nie lepiej by było stworzyć wektor i przesuwać po nim pixela

Offline W2K

  • Użytkownik

# Marzec 10, 2006, 12:03:33
Czy nie lepiej by było stworzyć wektor i przesuwać po nim pixela
Na jedno wyjdzie bo jak chce aby punkt poruszał się pod kątem alpha to i tak musi wyznaczyć współrzędne tego wektora.