Autor Wątek: Septerra Core Dream About the Past - RPG Maker XP  (Przeczytany 1686 razy)

Offline Neko

  • Użytkownik

# Grudzień 07, 2010, 00:59:06
Witam
Przedstawiam mój projekt, który jest kontynuacją komercyjnej gry RPG Septerra Core Legacy of the Creator.

LINK DO GRY: wersja 1.4 z usuniętymi wszystkimi bugami (gra nie wymaga zainstalowania programu rpg maker xp)
http://www.mediafire.com/download/n4cnrb29cubnd4t/Septerra_Core_Dream_About_the_Past_PL_%28ver.1.4%29.exe

Oficjalna strona internetowa:
http://septerracore2.manifo.com/

FABUŁA:
W oryginalnej pierwszej części poznajemy świat Septerry składający się z 7 powłok, a każda zamieszkana przez ludzi i zwierzęta. Główny przeciwnik - Doskias - chce je połączyć, by poznać sekret mocy dawno ukrytej przez stwórcę. Cel zostaje przez niego osiągnięty, przy okazji zabijając wielu ludzi.
W mojej części gra zaczyna się 3 lata po fakcie. Osobnik, o imieniu Nergal (gdyby co, nie jestem fanem tego muzyka znanego wszystkim) , chce zemścić się za wszystkie krzywdy, które wyrządził Doskias. Zawiera pakt z demonem Draxxem, dostając moc i przy okazji obiecując mu zdobycie kamienia, dzięki któremu Draxx będzie wolny. Dzięki mocy, którą otrzymał od Draxxa, udaje mu się zdobyć niesamowicie silną broń, która powoduje wielki wybuch i ponowne oddzielenie wszystkich powłok. Skutkiem będzie niekontrolowany ruch powłok, co doprowadzi do ich zderzenia i okrycia ciemnością. Spowoduje to powstanie wielkiej armii nieumarłych. Musisz powstrzymać katastrofę. Co będzie dalej trzeba już się samemu przekonać.
Gra posiada 2 zakończenia. W pewnym momencie będziesz mieć wybór, i ty decydujesz, którą drogę wybierasz. Po etapie wyboru następują całkowicie inne zdarzenia, lokacje i wrogowie.

Grywalność:
Masz do wyboru 10 postaci. W 1 części było 9, w mojej Doskias przechodzi na dobrą stronę i walczy razem z tobą. System walki został urozmaicony o skrypt Real time battle i inne dodatki (styl Final Fantasy 7).

Grafika:
Grafika w 80% jest niestandardowa. Czemu tylko w 80%? Po prostu jak czegoś brakowało, to niestety musiałem użyć standardu.

Muzyka:
100% niestandardowa. Oryginalne utwory i dźwięk z oryginału gry + parę innych utworów.

Wymagania:
Niestety gra posiada większe wymagania systemowe niż sam rpg maker xp. Zalecane minimum to:
- 1.5 GHz
- 512 MB RAM
- 220 MB wolnych na dysku
Oczywiście mając niższe parametry gra pójdzie, ale będzie się strasznie zacinać.
By gra chodziła 100% płynnie należy mieć:
- 2 GHz
- 800 MB RAM
- 220 MB wolnych na dysku

Żeby nie pojawiły się komentarze typu "zapewne 95% twojej gry to muzyka, dlatego tyle zajmuje", poniżej rozpisałem ile zajmują poszczególne foldery:
- grafika 89 MB
- audio 121 MB (58 MB muzyka, 63 MB dźwięki)
- dane 10 MB

Przyciski dodatkowe:
W trakcie gry należy używać dodatkowe przyciski:
- Z - włącza okno zmiany drużyny
- A - włącza mapę
- S - wyłącza mapę
- Q - miejsce na wpisanie kodu
- F12 - pauza

Kod:
W grze jest jeden kod. Na powłoce trzeciej jest do niego podpowiedź. Dodam, że użyte są tylko drukowane litery bez spacji. By odgadnąć kod, wystarczy podstawowa znajomość angielskiego.

Podziękowania:
W creditsach umieściłem podziękowania, ale chcę raz jeszcze na forum podziękować dwóm osobom, które zrobiły dla mnie bardzo dużo. Są to Żbix (stworzył dużą ilość charsetów) i Sabikku (stworzył i pomógł przy skryptach).

Skrypty
- Wzrost obrony wraz ze zdobytym levelem
- Caterpillar
- Paski życia i źródła
- Nowe menu
- Battle ikony
- Pauza
- Easy party switcher
- Zmienianie rozmiaru charsetów
- Real time active battle
i parę zmian w już istniejących skryptach.

Jeżeli plik będzie już nieaktywny proszę dać znać. Jednak będę co pewien czas sprawdzać możliwość ściągnięcia gry i będę ją uploadował w razie potrzeby.

5 Screenów:
http://img89.imageshack.us/gal.php?g=mapawiata.jpg
« Ostatnia zmiana: Lipiec 06, 2013, 21:11:36 wysłana przez Neko »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Lamer

  • Użytkownik
    • www.inwriter.wordpress.com

# Grudzień 07, 2010, 03:19:02
Jakim sposobem taka gra może mieć aż takie wymagania? Ten rpg maker xp jakiś felerny chyba jest, szczerze wątpię, aby w przypadku twórca gier na tym mejkerze miał większy wpływ na wydajność z jaką będą działać jego gry. Chciałbym ci mimo wszystko pogratulować ukończenia gry, gdyż oznaczenie jej numerkiem 1.1 oznacza, że raczej mamy do czynienia z kompletnym produktem. Szkoda tylko, że niewiele renderów/spritów jest twojego autorstwa, o ile w ogóle jakieś są. Możesz się jednak spodziewać negatywnych opinii, tutejsza społeczność nie przepada za "klikaczami" czyli programami w których można sobie wyklikać grę, mają sporo racji, gdyż taka gra wymaga minimum wysiłku od jej autora.

Tak wiem, można pisać w Ruby czy innym ustrojstwie, ale mimo wszystko siedząc w mejkerach nie zdobędziesz zbyt wiele doświadczenia. Ale hej! Mam dla ciebie dobrą wiadomość. Jeżeli nie lubisz bawić się w programistę, to istnieje rozwiązanie w postaci frameworków jak Unity czy UDK (wpisz w googlach- zobaczysz o czym mówię). Oczywiście te frameworki wymagają nauki programowania w ich API (JS/C# dla Unity, UnrealScript dla UDK), zaznajomienia się z modelowaniem, materiałami, animacjami i resztą mniej lub bardziej trudnych rzeczy. Kiedy jednak się z tym uporasz (trochę czasu minie), to będziesz w stanie napisać każdy rodzaj gry (od ponga po MMO z rewelacyjną grafiką), ograniczeniem będzie jedynie twoja wyobraźnia i czas. No i wymagania sprzętowe będą w większym stopniu zależały od tego, co robisz, a nie od odgórnych limitów. Chciałbym widzieć twój następny projekt w jakimś frameworku, może to być nawet prosty pong, byle w czymś, co pozwoli ci się rozwijać.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Grudzień 07, 2010, 04:27:31
ale mimo wszystko siedząc w mejkerach nie zdobędziesz zbyt wiele doświadczenia.

Rozumiem, że żartujesz :)

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Grudzień 07, 2010, 09:27:23
Cytuj
ale mimo wszystko siedząc w mejkerach nie zdobędziesz zbyt wiele doświadczenia.
Proszę Cię.. ja na przykład zdobyłem dużo doświadczenia dzięki takiemu GameMakerowi. "Klik" (którym on nie jest ale inni wiedzą "lepiej") nie jest złem a nawet jest przydatnym narzędziem do rozwijania się programisty. W nim uczysz się więcej praktycznego programowania, niż teorii jak każdy kto zaczyna pisać gry w  c++ czy innym języku. Dla tego taki "mejker" to zajemocny pomocnik w drodze do nauki tworzenia gier.
Na tym kończę, bo fakt, dałem się ztrolować, ale sprostowania są potrzebne, żeby lud z ciemni wyszedł na słońce. Bo jest taka zasada - nie piszemy / nie mówimy o tym, o czym pojęcia nie mamy a znamy to tylko z opowieści, bo każdy wie że ploty i historyje są koloryzowane ;)

Offline Lamer

  • Użytkownik
    • www.inwriter.wordpress.com

# Grudzień 07, 2010, 14:22:16
Ja bawiłem się kiedyś mejkerami, teraz bawię się frameworkami i stwierdziłem, że mimo iż oba środowiska są dobre nawet dla początkujących, to jest między nimi ogromna przepaść. Nie powiedziałem, że w klikaczu niczego się nie nauczysz, ale po co marnować tam czas skoro mamy frameworki. Nawet totalny laik może rozpocząć przygodę z takim UDK, po prostu trochę szkoda czasu na mejkera skoro mamy takie fajne narzędzia. Jak się nauczysz Unity, UDK, to przejście na C++ jest dużo łatwiejsze. Po co pokonywać drogę maker->UDK->C++ skoro można bez większych frustracji UDK->C++, a jak się nie lubi kodzić to nie trzeba już dalej szukać, można zostać przy UDK.

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Grudzień 07, 2010, 14:30:32
inna sprawa jesli komus taki udk wydaje sie kosmicznie trudny, przez jego kosmicznie duza funkcjonalnosc. poczatkujacy, ktorzy maja szanse wyjsc na ludzi, oczekuja do nauki prostego narzedzia, aby krok po kroku opanowac techniki tworzenia gier i algorytmow do nich. takie osoby zaczynaja od 2d bo jest dla nich zwyczajnie proste i szybko przyswajalne. gdybym mial zaczynac teraz nauke programowania, to nie uzyl bym udk, tylko wzial takiego klika i w nim napisal prostego pacmana czy statki, ale przynajmniej mialbym gre w ktorej wiedzial bym co sie dzieje, bo dzialo by sie tylko to za co odpowiada kod. UDK nie znam ale z opowiadan znajomego moge wywnioskowac ze jest mocnym automatem w ustawieniu domyslnym, czyli chowa przed uzytkownikiem to co kryje sie za procesem renderingu, a co powinien taki programista miec mozliwosc poznac, zamiast ograniczac sie do wiedzy "jest model, nie wime jak on sie rysuje, ale dziala - to czas na kolejny tutek".

Offline Lamer

  • Użytkownik
    • www.inwriter.wordpress.com

# Grudzień 07, 2010, 14:59:13
Rozumiem cię, moja wina, że nie wspomniałem o Unity, który też jest frmweworkiem o GUI przyjemniejszym od większości makerów, minimum opcji i okienek, maksimum wydajności, jako framework bardzo profesjonalne narzędzie wykorzystywane przez developerów. Poniżej załączam srzut ekranu, jeżeli to kogoś odstraszy, to chyba pora wybrać inne hobby, można zawsze zbierać znaczki. Co do możliwości, to w Unity można pisać własne shadery i efekty (w C# chyba, ja się tym nie zajmuję), w wersji pro jakieś pluginy w C++, więc jak ktoś chce, to nic nie stoi na przeszkodzi by pobawić się w prawdziwego programistę.


Offline Neko

  • Użytkownik

# Grudzień 07, 2010, 15:53:37
Prosił bym o powrót do tematu, czyli komentarze na temat gry.