Autor Wątek: [C++] SDL+OpenGL szybkość kodu  (Przeczytany 948 razy)

Offline buniu666

  • Użytkownik

# Grudzień 06, 2010, 22:18:44
Witam.
Ostatnio przerzuciłem się na OGLa. Inicjuje go przy użyciu freegluta. Jako że kiedyś pisałem w SDLu to poczytałem o SDL+OpenGL i mam kilka pytań.
1. Wieloplatformowość - jest coś o czym muszę pamiętać oprócz nie używania funkcji z windows.h itp?
2. Szybkość działania kodu - pamiętam że sam SDL demonem prędkości nie był to jak jest w tym połączeniu? Jest jakaś większa różnica zależnie od tego co mi będzie tego OGLa inicjować?
3. Szybkość w zależności od systemu(ostatnio pobrałem sobie tuxracer pod windowsa i zobaczyłem pokaz slajdów podczas gdy na linuxie gra śmiga aż miło).

Na razie to byłoby tyle.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline hfjh

  • Użytkownik

# Grudzień 06, 2010, 22:36:40
1. Raczej nic więcej.
2. Funkcje rysujące SDLa nie wykorzystują karty graficznej. Z rysowaniem przez OpenGL z SDLem nie ma problemu.
3. Dziwne... może masz coś ze sterownikami? W każdym razie samo SDL+GL nie powinno sprawiać problemów.

Offline buniu666

  • Użytkownik

# Grudzień 07, 2010, 19:06:43
No raczej to nie sterowniki. Wszystko łącznie z najnowszymi grami śmiga. Ale mniejsza z tym. Jak ma wszystko działać ładnie pięknie to raczej się przerzuce na SDLa. Tak właściwie to myślałem nad napisaniem własnego frameworka działającego pod WINAPI ale dam sobie z tym spokój. Tekstury będą, dźwięki również więc nie widzę większego sensu. No i wieloplatformowość.

Offline skoti

  • Użytkownik

# Grudzień 07, 2010, 20:20:06
No raczej to nie sterowniki. Wszystko łącznie z najnowszymi grami śmiga. Ale mniejsza z tym. Jak ma wszystko działać ładnie pięknie to raczej się przerzuce na SDLa. Tak właściwie to myślałem nad napisaniem własnego frameworka działającego pod WINAPI ale dam sobie z tym spokój. Tekstury będą, dźwięki również więc nie widzę większego sensu. No i wieloplatformowość.
Czasami jeśli sterowniki masz z Windows Update możesz mieć bez OpenGL (więc rysuje na CPU i masz slajdy), a nowe gry mogą działać mimo to (sterowniki Dx), więc nie jest to czynnik wykluczający sterowniki (zainstaluj najnowsze stery od producenta i sprawdź - wtedy wykluczysz problem).