Autor Wątek: Piętno (action RPG)  (Przeczytany 3570 razy)

Offline MikeBorecki

  • Użytkownik

# Grudzień 11, 2010, 23:19:10
Hej,

Podoba mi się w jaki sposób mechanika rozgłosu i upływu czasu mają szansę wzmocnić zagłębienie się gracza w wykreowanym przez ciebie świecie gry.

Zmiany w świecie, wszechogarniająca paranoja oraz dewocja populacji stanowią świetne podstawy dla zaistnienia wielu unikatowych sytuacji (misji).

Każdy z nas jednak wyobraża sobie grę trochę inaczej. Dobrym sposobem na przekazanie wizji gry jest napisanie przykładowych 5 minut z gameplayu wspominających o pewnych zdolnościach, ficzersach, sterowaniu i reakcjach gracza. ;)

Pozdrawiam i życzę powodzenia w tworzeniu kolejnych światów,
Michał

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kudllaty

  • Użytkownik

# Styczeń 15, 2011, 01:35:53
Może trochę późno już na kolejny post w tym temacie, ale chciałem się podzielić swoim pomyłem co do systemu rozgłosu wymyślonego przez autorkę. Mianowicie myślałem nad tym by zamiast jednego wskaźnika dać dwa. Jeden określa ogólny poziom strachu czy tez czujności w mieście, a drugi koncentruje się na samym bohaterze. Tak wiec zabójstwo jakiejś postaci bez świadków podniosło by sam poziom czujności, natomiast zabójstwo na oczach innych prowadziło by do zwiększenia czujności oraz rozpoznania postaci( tutaj można dodać kolejne wyzwanie dla gracza by pozbył się niewygodnych osób, zanim powiadomią one odpowiednie służby, pozwoliło by na zachowanie stanu rozpoznania bez zmian).

A co do pomysłu, naprawdę ciekawy.

Offline Azhiria

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Luty 01, 2011, 13:28:35
@Kudllaty
Nie za późno, wszelkie uwagi wciąż mile widziane :).
Dobry pomysł z tymi dwoma współczynnikami: rozpoznaniem i poziomem strachu. Wzrost obydwu byłby graczowi nie na rękę, przy czym ten drugi mógłby być modyfikowany nie tylko przez jego poczynania. Przykładowo w mieście grasuje seryjny morderca/sekta/inne zło, a wystraszeni mieszkańcy robią się bardzo podejrzliwi. Gracz może pozwolić mu działać, ale pozbyć się go, samemu zyskując spokój.
Wasze komentarze pomogły mi trochę inaczej spojrzeć na ten pomysł, mam zamiar bardziej skupić się na mechanice poruszania się incognito po mieście. Później wrzucę go w trochę ulepszonej, ale bardziej zwięzłej wersji wraz z kilkoma concept artami.

Offline Xirdus

  • Moderator

# Luty 01, 2011, 18:08:34
http://mistrzowie.org/152409/
Czy to ma jakiś związek z tą grą?

Ontop: mam nadzieję, że po zakończeniu ostatniego main questa będzie można jeszcze beztrosko grać.