Autor Wątek: Zombie survival MMO ( Via przeglądarka )  (Przeczytany 6502 razy)

Offline DeSlay

  • Użytkownik

# Grudzień 04, 2010, 11:54:36
Witam,
Może i to mało oryginalne tutaj, ale spróbuje i tak:

Zaprojektowałem Grę MMO i poszukuje grafików oraz programistów do stworzenia takiego pożeracza czasu. Na ten moment przygotowałem około 250 opisów zarówno postaci, lokacji i umiejętności, 150 opisów przedmiotów, 40 przeciwników włącznie ze statystykami i prostą mechaniką walki. Podstawowe założenia kooperacji i walk miedzy graczami. Gra ma nieco (NIECO podkreślam) analogii do The West oraz Shakes and fidget ( mówie o mechanice, nie klimacie )

Myślę że gra będzie miała szansę zdobyć popularność ze względu na kilka pomysłów,a przede wszystkim zawiera te elementy które najbardziej interesują graczy MMO:
~LVLowanie i dropienie
~Walka
~Konkurowanie
~Współpraca - na pewnym poziomie gry niezbędna - wspólne oblężenia oraz obrony schronień
~4 odmienne klasy postaci
~Duzo itemków
~przewiduje jakieś tam premium, które w założeniu daje 20% przewagi
~Klimat Zombie survivalu
~Questy ( na ten moment 30 pierwszych )
~Schronienia i system ich rozbudowy

Jednym słowem : mam w 90 % opracowaną grę , tyle, że w 100 % na papierze, bo programowania nigdy nie tknąłem.

« Ostatnia zmiana: Grudzień 04, 2010, 12:32:58 wysłana przez DeSlay »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Grudzień 04, 2010, 12:59:29
Znaczy masz prawie-gotowy design i chcesz go sprzedać grupie deweloperskiej? Czy może po prostu chcesz, żeby zbiegła się grupka i go charytatywnie zrealizowała, byś ujrzał, jak Twoje notatki ożywają? :)

Offline DeSlay

  • Użytkownik

# Grudzień 04, 2010, 13:04:21
Coś pomiędzy ;]
Najlepiej dobrać sobie 2-3 ludzików i wspólnie próbować czerpać korzyści majątkowe ;]

Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany
# Grudzień 04, 2010, 13:08:51
A pracowałeś już jako designer przy jakichś skończonych projektach? Jeśli tak to dodaj swoje doświadczenie do pierwszego posta.

Offline DeSlay

  • Użytkownik

# Grudzień 04, 2010, 13:22:28
Niestety nie mam doświadczenia w skończonych projektach. Niemniej włożyłem dużo pracy w swój pierwszy projekt. Wziąłem się za to przede wszystkim z powodu chęci stworzenia czegoś oraz nieco zamiłowanie do badania psychologii społeczeństwa WWW. Gry przeglądarkowe skierowane są przede wszystkim dla chłopców/facetów - a meżczyźni czy to młodsi czy starsi potrzebują rywalizacji oraz potrzebują być doceniani. Dlatego właśnie taką popularnością cieszą się gry w której można udowodnić komuś że jest się lepszym oraz pokazać grupie że jest się w czymś przydatnym ( jak to u mnie jest Medyk może coś tam postrzelać ale przede wszystkim będzie łatał postaci walczące zwłaszcza przyoblężeniach będzie wręcz niezbędny aczkolwiek samotnie nie obroni/ przejmie budynku)

Jedyne doświadczenie jakim dysponuje to kilka opowiadanek, kilkadziesiąt ( przez 7 lat trochę się tego uzbierało) fabuł do gier RPG na własny użytek.Oczytanie w literaturze fantasy, postapo, darkfantasy. Sporo wolnego czasu to też jakiś atut.

No i kilka gier planszowych ( dla dzieci dosyć prostych i dydaktycznych) wydanych dosyć dawno i żadnej już dawno na półkach nie widziałem.  Więcej szczegółów moge zainteresowanym odnośnie tych planszówek na PW bo nie chce tu robić ani sobie ani tej Firmie ( która swoją drogą badzo nieładnie się zachowała )

Offline Adam7

  • Użytkownik
    • warsztat.gd

# Grudzień 04, 2010, 13:48:17
Najlepiej dobrać sobie 2-3 ludzików i wspólnie próbować czerpać korzyści majątkowe ;]
No to za ok. 1 - 2 lata gra może zostanie ukończona.

Ja jako że lubię gry z zombie (szkoda że www) mam nadzieję że twój projekt nie upadnie i po paru latach będę mógł w niego zagrać :).

Powodzenia.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 04, 2010, 13:52:48 wysłana przez Adam7 »

Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany
# Grudzień 04, 2010, 14:41:52
Najlepiej dobrać sobie 2-3 ludzików i wspólnie próbować czerpać korzyści majątkowe ;]
No to za ok. 1 - 2 lata gra może zostanie ukończona.
Ludzie platformówki dopracowane robią po 3 lata ;)

Offline gmpro

  • Użytkownik

# Grudzień 04, 2010, 15:00:26
No muszę przyznać że mi zaimponowałeś - w końcu ktoś przychodzi z czymś już zrobionym, a nie samymi pomysłami - które to padają po kilku dniach/tygodniach. Z tego co przeczytałem to naprawdę się napracowałeś już. No ale jeśli nie uda Ci się znaleźć nikogo to proponuję Ci zacząć nauki programowania / skryptowania (jak to tam się nazywa - najbezpieczniej pisania) Bo widać że dążysz do celu i ambitny jesteś.
I gdyby nie to, że gra ma być www to bym nawet był chętny się przyłączyć do grupy.

Offline DeSlay

  • Użytkownik

# Grudzień 04, 2010, 18:13:30
Najlepiej dobrać sobie 2-3 ludzików i wspólnie próbować czerpać korzyści majątkowe ;]
No to za ok. 1 - 2 lata gra może zostanie ukończona.

Ja jako że lubię gry z zombie (szkoda że www) mam nadzieję że twój projekt nie upadnie i po paru latach będę mógł w niego zagrać :).

Powodzenia.

Ano nie znam się na tym widać ze trzeba będzie więcej osób do tego ;]

A jeśli nie mmo przeglądarkowe to co? Normalną grę? Bo dla mnie to miało sens jak byłby multiplayer. No i jakieś pieniądze z tego, no bo bez tego ani rusz.
Jeśli nie znajdę nikogo do kodzenia oraz grafiki to po prostu wydam to jako planszówkę bo dla bezpieczeństwa tez taką wersję zakładałem, przerobienie mechaniki na kostki zajmie mi 30 minut ;p Ale na ten moment chciałbym zrobić krok dalej niż planszówka ( chociaż wybiorę planszówke, a nie freeware jakieś , nie te lata juz na charytatywność)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 04, 2010, 18:28:24 wysłana przez DeSlay »

Offline mwojt

  • Użytkownik

# Grudzień 04, 2010, 18:37:21
Cytuj
Normalną grę?
Można przecież zrobić taką grę jako aplikację, nie rozumiem tego trendu gier przeglądarkowych, zyskujemy odciążenie serwera oraz mamy więcej możliwości graficznych, a dla wielu osób nie ma różnicy czy gra jest przez przeglądarkę czy nie.

Offline WielkiPan

  • Użytkownik

# Grudzień 04, 2010, 18:44:19
Cytuj
Normalną grę?
Można przecież zrobić taką grę jako aplikację, nie rozumiem tego trendu gier przeglądarkowych, zyskujemy odciążenie serwera oraz mamy więcej możliwości graficznych, a dla wielu osób nie ma różnicy czy gra jest przez przeglądarkę czy nie.
Nie wiem ile to jest "wiele", ale idąc Twoim tokiem rozumowania gry na Facebooka w ogóle by nie powstały... Czyli jednak robi to różnicę. W gry przeglądarkowe możesz grać nawet na komórce, więc masz "darmową" wieloplatformowość oraz mobilność.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Grudzień 04, 2010, 18:55:35
Gry przeglądarkowe skierowane są przede wszystkim dla chłopców/facetów - a meżczyźni czy to młodsi czy starsi potrzebują rywalizacji oraz potrzebują być doceniani. Dlatego właśnie taką popularnością cieszą się gry w której można udowodnić komuś że jest się lepszym oraz pokazać grupie że jest się w czymś przydatnym (...)
Bullshit. Większość graczy przeglądarkowych to kobiety.
Drugi bullshit. O każdej grze można powiedzieć, że "coś się udowadnia".

~przewiduje jakieś tam premium, które w założeniu daje 20% przewagi
Jakiś burger miałby zyskiwać taką przewagę za konto premium? Najgorsza rzecz w MMO - idealny sposób na zniechęcenie graczy non-premium. Albo wszyscy płacą, albo nikt.

Ustalmy jedno. Elementy MMO, które wymieniłeś to część rzeczy, które musi mieć gra, by nazwać to grą. Samo w sobie nie daje to żadnych szans na popularność ;)

Jakkolwiek większość tych rozpisanych rzeczy wyleci/zmieni się w czasie robienia gry, pierwszy plus, że coś naskrobałeś przed wbiciem tu z wątkiem :)

Offline Liosan

  • Redaktor

# Grudzień 04, 2010, 19:18:27
Gry przeglądarkowe skierowane są przede wszystkim dla chłopców/facetów - a meżczyźni czy to młodsi czy starsi potrzebują rywalizacji oraz potrzebują być doceniani. Dlatego właśnie taką popularnością cieszą się gry w której można udowodnić komuś że jest się lepszym oraz pokazać grupie że jest się w czymś przydatnym (...)
Bullshit. Większość graczy przeglądarkowych to kobiety.
Drugi bullshit. O każdej grze można powiedzieć, że "coś się udowadnia".
Trzeci bullshit - bezpodstawne stwierdzanie, że wypowiedzi przedmówców to bullshity :P

Są trzy rodzaje kłamsta - zwykłe kłamstwa, wierutne kłamstwa i statystyka. W tym przypadku, wydaje mi się że mieszasz rynki - o ile być może w całości rynku gier przeglądarkowych dominują kobiety, o tyle zombie survival wydaje się być raczej... odrębny od Farmville. Jeśli się mylę, daj linka :)

~przewiduje jakieś tam premium, które w założeniu daje 20% przewagi
Jakiś burger miałby zyskiwać taką przewagę za konto premium? Najgorsza rzecz w MMO - idealny sposób na zniechęcenie graczy non-premium. Albo wszyscy płacą, albo nikt.
Znów - to niekoniecznie jest prawda. Wystarczy pogooglać "gamasutra microtransactions". Jeśli zrobi się to dobrze, wszyscy będą zadowoleni.

Liosan

Offline DeSlay

  • Użytkownik

# Grudzień 04, 2010, 19:21:58
Ustalmy jedno. Elementy MMO, które wymieniłeś to część rzeczy, które musi mieć gra, by nazwać to grą. Samo w sobie nie daje to żadnych szans na popularność ;)


czytamy ze zrozumieniem kolego ;]
Cytuj
a przede wszystkim zawiera te elementy które najbardziej interesują graczy MMO:

Nie wymieniałem pomysłów króych jeszcze nigdzie indziej nie widziałem, żeby nikt ich nie podłapał bo jest kilka całkiem fajnych rozwiązań ;] Jedyne co wymieniłem to to co zacytowałem właśnie.

A propo premium. Wystarczy zachować umiar
« Ostatnia zmiana: Grudzień 04, 2010, 19:40:21 wysłana przez DeSlay »

Offline Meic

  • Użytkownik

# Grudzień 04, 2010, 21:16:30
Jak już jesteśmy przy bullshitach, to nie wiem na czym opieracie stwierdzenie, że większość graczy "przeglądarkowych" to kobiety ? To są tezy z sufitu. Miałem w rękach ankietę odnośnie gier via www, sam mam pewne (amatorskie ale zawsze) doświadczenie i zapewniam was, że kobiety to max. 20% graczy przez www (+/- 5% ?). Inna sprawa co uważacie za grę przez przeglądarkę. Jeśli gra via www to Farmville lub inny tego rodzaju badziew, to nie mogę się z tym zgodzić. W/w produkty to hybrydy gier flashowych (i tu możliwe, że większość graczy to kobiety) i "prawdziwych" gier przez www (tj. korzystających z technologii stricte webowych). Dla mnie gry przez przeglądarkę to na przykład produkcję ze stajni gameforge (Ogame, Bitefight, Ikariam, TheWest) i tak jak mówiłem w tym przypadku nie może być nawet mowy o przewadze Pań jako graczy.

Kolejna bzdura, to robienie gry w pełni darmowej lub całkowicie płatnej. Takie podejście miało jakikolwiek sens ok. 5-6 lat temu, gdy dostawcy reklam oferowali model PPV (pay per view) i faktycznie można wyło zarabiać tylko na reklamach. Natomiast teraz, gdy istnieje niemal wyłącznie PPC (pay per click), gra bez premium ma minimalne szanse na zarobek.

Co do sensu pisania gry przez www, a nie w formie klienckiej. Oczywisty jest fakt, że gra przez przeglądarkę jest w pewien sposób okrojona. Zbędna staje się np. muzyka, grafiki są dużo bardziej uproszczone i jak już ktoś wspomniał, mamy do czynienia z rozgrywką mobilną. Gracz ma 3 min. luzu (np. w pracy :)) i szybko loguje się, wykonuje jakieś czynności i kończy - gra z doskoku :). Gdy robi się gorąco zamyka przeglądarkę i może udawać, że pracował... Aplikacje klienckie nie mają tego komfortu i są dużo bardziej kosztowne w wykonaniu.

Jeszcze jedna kwestia odnoście gry o zombie. Mianowicie trafiłem ostatnio na nową i w pewien sposób nowatorską (nacisk na grę zespołową / marginalizacja walki / cel to przetrwanie jak najdłużej) grę http://www.die2nite.com , jak na razie jest to jedyna gra o zombie via www jaką widziałem (tak, że nie ma wielkiej konkurencji :)).