Autor Wątek: bitowe fonty w formacie hex (najlepiej oryginalne commodore 64)  (Przeczytany 1115 razy)

Offline fir

  • Użytkownik

# Grudzień 01, 2010, 10:46:49
potrzebne fonty jak w temacie w formacie hex - najlpeiej oryginalne
z kommodorka - bo mam 'sentyment' lub jakies inne fajne ktorych mozna by uzyc
we wlasnym progu (szukam ale nie moge znalezc sa tylko bitmapy)

robie ostatnio eksperymenty z blitami pod gdi

http://www.fir1664.webpark.pl/g2d2.zip

wielkie dzieki


Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Grudzień 01, 2010, 10:48:06
A jaki problem skonwertować sobie bitmapę na HEX?

Offline fir

  • Użytkownik

# Grudzień 01, 2010, 10:55:03
A jaki problem skonwertować sobie bitmapę na HEX?

nie pytaj mnie jaki problem - jestem zmeczony i nie mam sily - zresztą to co znalazlem wyglada jakby
na jakos rozmazane (gify chyba z kompresją) i nie wiem czy nie ma tam bledow na poziomie pixeli

potrzebny mi hex, ucieszylbym sie z _hex_

89 6c 45 78 40 ... itd

;-)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Grudzień 01, 2010, 11:14:10
Cytuj
zresztą to co znalazlem wyglada jakby na jakos rozmazane (gify chyba z kompresją)
Gify mają kompresję bezstratną. Możliwe że Twoja przeglądarka przy powiększeniu robi interpolację.

Jeżeli może być surowy format binarny, zamiast Intel HEX jak chciałeś, to pogooglaj za "commodore character generator rom" - powinieneś znaleźć zrzuty pamięci generatora znaków.

Offline fir

  • Użytkownik

# Grudzień 01, 2010, 11:21:46
Cytuj
zresztą to co znalazlem wyglada jakby na jakos rozmazane (gify chyba z kompresją)
Gify mają kompresję bezstratną. Możliwe że Twoja przeglądarka przy powiększeniu robi interpolację.

Jeżeli może być surowy format binarny, zamiast Intel HEX jak chciałeś, to pogooglaj za "commodore character generator rom" - powinieneś znaleźć zrzuty pamięci generatora znaków.

heh, znalazłem fonty do atari

http://www.atariarchives.org/cgp/Ch02_Sec04.php

nigdy nie mialem atari (tylko c64) ale moze ich i uzyje

chodzi o to co mozna latwo wklepac do proga, tutaj nawet z tych obrazkow moge sobie z reki i z mózgownicy
klepnac hexa do kodu, bo osiem bajtow na litere to nie za tak duzo - z konwertowaniem bitmapy tez
sie da zrobic ale to musialbym poczekac az odpoczna a jakbym mial hexa to od razu moge 'przypalić'

odpal sobie mojego progsa i zobacz jakie tam mam fatalne fonciaki (juz nie wiem skad je mam
kojarza sie chyba z oryginalnymi glupimi dosowymi  fonciakami)



Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Grudzień 01, 2010, 12:46:26
Cytuj
tutaj nawet z tych obrazkow moge sobie z reki i z mózgownicy klepnac hexa do kodu, bo osiem bajtow na litere to nie za tak duzo
Pomnóż przez ilość znaków i wyjdzie na tyle dużo, że nie chciało by mi się tego klepać. ;) Poszukaj tych ROMów, załaduj po prostu jako plik binarny i tyle. :)

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Grudzień 01, 2010, 16:18:24
Ja swojego czasu obczaiłem czcionki z 8-bitowego Atari i napisałem ich wyświetlanie w moim kodzie DirectX.
http://www.asawicki.info/news_1273_czcionki_z_komputera_atari.html