Autor Wątek: Selekcja obiektów chmury punktów. (Shape Extraction)  (Przeczytany 792 razy)

Offline tiger188

  • Użytkownik

# Listopad 22, 2010, 19:19:06
Witam wszystkich na forum  jako nowy użytkowinik.

Mam nadzieje że zdobędę tutaj informacje których szukam od jakiegoś czasu.

mianowicie zadnie przed jakim zostałem postawiony to z zbioru punktów zaimportowanych z pliku ( dane wynikowe skanera laserowego 3d) wydzielić podzbiór odpowiedzialny za na przykład wizualizacje drzew, budynków. oczywiście wymaga to stworzenia cech które charakteryzują poszczególne obiekty . Przykładowo punkty odpowiedzialne za drzewa będą chaotycznie rozłożone w osi Z . do dyspozycji mam także informacje z kolorem który też można wykorzystać.

Jednak sam kolor to za mało. potrzebę się czymś jeszcze wesprzeć , myślałem może o normalnych , ewentualnie KD drzewach.

I tu pytanie do ekspertów , ma ktoś jakiś pomysł jak zrealizować powyższy projekt ?
dodam iż wszystko implementowane jako plugin AUTOCAD ( ObjectARX i C#).

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline _OskaR

  • Użytkownik

# Listopad 22, 2010, 20:59:31
Co właściwie oznacza ten kolor? Każdy obiekt oznaczono innym kolorem?
Jeśli chodzi o rozpoznawanie kształtów, to na myśl przychodzi mi sieć Hopfielda.

Offline tiger188

  • Użytkownik

# Listopad 22, 2010, 23:15:34
skaner był wyposażony w  rodzaj kamery , uzyskany kolor to kolor skanowanej powierzchni zapisany w RGB

Offline biki

  • Użytkownik

# Listopad 23, 2010, 12:35:58
to ma dzialac automagicznie czy tylko wspomagac uzytkownika?

Offline tiger188

  • Użytkownik

# Listopad 23, 2010, 18:54:49
automatycznie , aplikacja ma wspomagać system pracujący na danych  krajobrazowych, tak więc można było by stworzyć ograniczoną bazę obiektów o szczególnych cechach i z nimi porównywać .... tylko co ?

Offline biki

  • Użytkownik

# Listopad 23, 2010, 21:08:31
automatycznie bedzie ciezko.
ja bym zaczal od czegos takiego a potem kombinowal czy cos da sie z tego wydlubac.
1. budujesz drzewo kd punktow
    - dla kazdego liscia wyliczasz macierz kowariancji punktow ktore w nim leza
    - liczysz wektory i wartosci wlasne tej macierzy
    - jesli masz jedna duza wartosc wlasna i dwie bliskie zeru to przez lisc przechodzi linia
    - jesli masz dwie duze i jedna mala to przez lisc przechodzi plaszczyzna ktorej wektor normalny mozesz policzyc jako iloczyn wektorowy 2 najwiekszych wektorow wlasnych
    - jesli zadne z powyzszych to dzielisz liscia dalej az do pewnego poziomu.
    w ten sposob dostaniesz drzewo z lisciami oznaczonymi : plaszczyzna, linia, cos innego.
potem mozna by kombinowac:
jesli cos jest plaskie i ma kolor tynku to moze jest to sciana
jesli cos jest nieokreslone i zielone to moze to byc korona drzewa
jesli cos jest plaskie i czarne to pewnie asfalt
itd.
ale cos obawiam sie ze skuteczny, automatyczny algorytm to raczej temat na doktorat.