Autor Wątek: Seditio: In Articulo Mortis  (Przeczytany 3168 razy)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Listopad 21, 2010, 12:24:34
Pobierz grę

SEDITIO: IN ARTICULO MORTIS
Gra luźno oparta jest na genialnej strzelance "Raiden" stworzonej przez Seibu Kaihatsu w 1990. W stosunku do pierwowzoru wprowadziłem jednakże tak wiele zmian, iż śmiało można ten tytuł traktować jako grę całkowicie odmienną.

Gra powstała na compo z lipca 2010 roku. Gra jest w pełni darmowa, często także aktualizowana wraz z pełnym udostępnieniem kodu gry.


Fabuła:
Do końca nieokreślona przyszłość. Trwa wojna, której początku nie pamięta nikt. Ludzkość została cofnięta do całkowitej defensywy przez obcych, których inwazja na planetę rozpoczęła jej powolną zagładę. Nikt nie wie jak oni wyglądają, nikt nie wie jak działają. Odnalezione szczątki noszą tylko tajemniczy, ludzki napis "S.T.A.R.", co budzi wątpliwości w ich obce pochodzenie. Jedyne co pozostaje z obcych to bioenergia, która z racji dużej aktywności, jest przydatna jako budulec i paliwo.
W tych mrocznych czasach, gdzie powietrze gęste jest od oleistego dymu i niszczącego ognia, ludzie znikają w niewyjaśnionych okolicznościach, często także stają się marionetkami obcych sabotując działania obronne Ziemian. Nikt nie ufa nikomu. Szaleństwo i śmierć jest codzienną monotonią. Uczucia takie jak litość, współczucie i miłość nabrały nowych znaczeń.

Z tego wulkanu chaosu i pogardy dla dobra, głęboko pod ziemią, powstało miejsce gdzie odcięci od rzeczywistości naukowcy tworzą od wieków machinę zdolną przywrócić równowagę - Twierdza. Obroną planety z tego miejsca kieruje Najwyższa Rada, zgromadzenie które jako jedyne ma podgląd całości sytuacji. Głównym zadaniem jest zorganizowanie kontrofensywy, która raz na zawsze zakończyć ma tę wieczną wojnę. Ta chwila właśnie nadeszła i to właśnie gracz ma zasiąść za sterami najpotężniejszej maszyny bojowej stworzonej przez człowieka.

Wojna rozpoczęta przez miliardy ludzi, musi zostać zakończona tylko przez jedną osobę - Ciebie.

Gameplay:
Gracz otrzymuje do dyspozycji dwa pojazdy, każdy z nich wyposażony jest w różne rodzaje broni. Celem gry jest przetrwanie zmasowanych ataków wrażych jednostek w różnych rejonach Ziemi, kosmosu oraz planety obcych.

Pojazdy i bronie:
Do dyspozycji mamy dwa pojazdy:
- Vulcan, którego cechy to zainstalowana broń w postaci działka pulsacyjnego strzelającego w różnych kierunkach równocześnie, oraz bomby konwencjonalnej, która niszczy jednostki wroga i pociski przez niego wystrzelone.
- Inferno, który z racji posiadania laserowej broni pokładowej, bardziej skoncentrowany jest na precyzję ataku. Setki rakiet zdalnie sterowanych, które same wyznaczają sobie najważniejsze cele niszcząc je zmasowanym atakiem, co pozwala skoncentrować się na głównych celach.

Każda z broni pokładowej posiada cztery stopnie modyfikacji. W przypadku działka pulsacyjnego jest to zwiększenie liczby oddawanych strzałów oraz większy rozrzut. W przypadku działka laserowego, zwiększa się siła oraz szybkość wysyłania promieni.
Nasze pojazdy mogą także zostać wyposażone w broń rakietową - zwykłą, posiadającą duża siłę rażenia oraz zdalnie sterowaną, która mimo mniejszej siły sama odnajduje cele. Broń ta może także zostać ulepszona zwiększając siłę rażenia.

Bonusy i modyfikacje:
- czerwona ikona - zmienia broń pokładową na działko pulsacyjne. W przypadku gdy takie działko jest już zainstalowane, zwiększa jego stopień o 1.
- niebieska ikona - zmienia broń pokładową na działko laserowe. W przypadku gdy takie działko jest już zainstalowane, zwiększa jego stopień o 1.
- ikona H - dodaje do naszego pojazdu broń rakietową zdalnie sterowaną. W przypadku posiadania już broni rakietowej zwykłej, zmienia na zdalnie sterowaną. W przypadku posiadania już takowej, ulepszą ją o 1.
- ikona M - dodaje do naszego pojazdu broń rakietową zwykłą. W przypadku posiadania już broni rakietowej zdalnie sterowanej, zmienia na zwykłą. W przypadku posiadania już takowej, ulepszą ją o 1.
- ikona P - jej zebranie powoduje maksymalne ulepszenie broni pokładowej.
- ikona B - dodaje jedną bombę.
- ikona niebieskiej kuli - włączą chwilowy pancerz, który pozwala nam ignorować pociski wroga. Przy kolizji z pojazdem obcych - niszczy go.
- ikona czerwonej kuli - włączą chwilowy pancerz, który odbija pociski wroga. Pociski po odbiciu także mogą razić wraże jednostki. Pancerz przy kolizji z pojazdem obcych - niszczy go.
- ikona pojazdu - dodaje po bokach naszego pojazdu dwóch skrzydłowych, którzy strzelając bronią taką samą jak nasza broń pokładowa, niszczą jednostki wroga.
- medal - dodaje punkty.
- niebieska chmura - bioenergia. Po zebraniu wystarczającej ilości gracz otrzymuje dodatkowy pojazd.

Poziomy gry:
W grze gracz musi pokonać 5 poziomów - pustynię, lasy deszczowe, tajgę, kosmos oraz planetę obcych. Każdy poziom podzielony jest na osiem etapów. W przypadku zniszczenia pojazdu, gracz zostaje cofnięty do początku ostatniego etapu poziomu.

Sterowanie:
- poruszanie - strzałki
- fire - klawisz Z
- bomb - klawisz X
- wyjście do menu - klawisz ESC

   
« Ostatnia zmiana: Maj 10, 2011, 23:48:07 wysłana przez Vipa »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Vipa

  • Redaktor

# Grudzień 16, 2010, 22:19:50
Aktualizacje grafiki i muzyki w grze. W końcu zlikwidowali limit 12 mega :). Do tego cała masa poprawionych błędów. Jeżeli na coś traficie, dajcie Zn.

Pobierz grę

« Ostatnia zmiana: Maj 10, 2011, 23:48:29 wysłana przez Vipa »

Offline Kamma

  • Użytkownik

# Grudzień 16, 2010, 22:28:26
O, widzę, że nie próżnujesz :) Chętnie pogram w wolnej chwili, w Święta.
PS Nowe konto dla VIP'a tzn. Vipa? :) Po co reset profilu?

Offline Vipa

  • Redaktor

# Maj 08, 2011, 15:05:58
Kolejna aktualizacja a z nią ulepszona grafika, do której doszło parę efektów przy zwiększeniu prędkości gry.
Zwiększyłem też limit upgrade'u broni z 3 do 10 (!!!). Jest z czym poszaleć!

Serdecznie zapraszam.

Pobierz grę

« Ostatnia zmiana: Maj 10, 2011, 23:48:40 wysłana przez Vipa »

JustinBober

  • Gość
# Maj 08, 2011, 15:28:54
Swietna gierka.

Powiem inaczej - zajebista gierka ;D
« Ostatnia zmiana: Maj 10, 2011, 00:34:27 wysłana przez bs.mechanik »

Offline Vipa

  • Redaktor

# Maj 10, 2011, 13:18:41
Dzięki :)
Jeszcze trochę dopieszczam detale w wolnych chwilach. Dzisiaj dodaję jeszcze bumpa na obiekty jak zdążę i puszczę update.
Qrde szkoda, że obiekty znalazłem takie a nie inne, straszne one są :).

Offline Vipa

  • Redaktor

# Maj 11, 2011, 08:06:22
Poszedł update. Ze zmian:
- balans broni
- działko laserowe mniej rozproszone na wyższych poziomach tej broni
- nasze rakiety i pociski są szybsze
- bump na obiektach
- zwiększona czytelność grafiki
- flary już nie przesłaniają znajdek
- poprawiona kolejność wyświetlania
- kolejne optymalizacje kodu
- zlikwidowany bug z brakiem koron drzew na niektórych kompach

Trochę widać teraz inspirację Joint Strike Capcomu. Polecam obejrzeć gameplay tej produkcji, absolutnie klasyczny.
« Ostatnia zmiana: Maj 11, 2011, 08:43:18 wysłana przez Vipa »

JustinBober

  • Gość
# Maj 11, 2011, 13:24:31
Trochę widać teraz inspirację Joint Strike Capcomu. Polecam obejrzeć gameplay tej produkcji, absolutnie klasyczny.
Ja grałem kiedyś w "1943: THE BATTLE OF MIDWAY".
To jest dopiero klasyka :)

Nazwa jest taka, ponieważ wszystkie angielskie nazwy, mogące kojarzyć się z tą grą, już się wyczerpały ?

A propo, nie chodziła mi ta gra, sprawdzę czy teraz pójdzie ...

Offline Vipa

  • Redaktor

# Maj 11, 2011, 13:42:12
Bodajże MDW kiedyś pisał o tym, że fajnie jest nazwać grę z łaciny to podłączyłem się pod ten pomysł.

Jak gra nie działa to zrób dla testu restart i spróbuj ponownie. Powinno pójść. Nie doszedłem jeszcze do tego dlaczego tak się dzieje :(.

JustinBober

  • Gość
# Maj 11, 2011, 13:50:08
No niestety, perfidnie się zawiesza.
stdout:
Available Modes
  1280 x 800
  1024 x 768
  1280 x 768
  1280 x 720
  1024 x 600
  1280 x 600
  1024 x 480
  800 x 600
  640 x 480
  800 x 480
  640 x 400
  512 x 384
  400 x 300
  320 x 240
  320 x 200
Vertex shader was successfully compiled to run on hardware.

Fragment shader was successfully compiled to run on hardware.
Vertex shader was successfully compiled to run on hardware.

Fragment shader was successfully compiled to run on hardware.
Vertex shader was successfully compiled to run on hardware.

Fragment shader was successfully compiled to run on hardware.
Vertex shader was successfully compiled to run on hardware.

Fragment shader was successfully compiled to run on hardware.
Vertex shader was successfully compiled to run on hardware.

Fragment shader was successfully compiled to run on hardware.
Vertex shader was successfully compiled to run on hardware.

Fragment shader was successfully compiled to run on hardware.
Vertex shader was successfully compiled to run on hardware.

Fragment shader was su
Na ostatniej linijce nawet nie potrafi dokończyć zdania ...

Offline Vipa

  • Redaktor

# Maj 11, 2011, 13:56:07
... no i właśnie czort wie co się dzieje.
Debugger pokazuje na dźwięk (wczytywanie którego jak wyłączę to mi pokazuje następną linijkę w kodzie obojętne jaka ona jest), gdebugger mnie zabija lakonicznym ntdll.dll co mi mówi jeszcze mniej :(.

Offline Vipa

  • Redaktor

# Maj 11, 2011, 21:24:35
Jeden z graczy przesłał mi dość ciekawy materiał:
http://www.youtube.com/watch?v=3AHhkq7p3Qw
3 części ale obejrzeć można jednym tchem.
Cała ewolucja shooterów od A do Z. Otwiera oczy na niektóre rzeczy i pokazuje jak można cieszyć się z tego co się robi. Całość bazuje na wielkich hitach z kraju kwitnącej wiśni i potęguje moje osobiste wrażenie, że my w europie robimy pieniądze a oni robią po prostu gry.

Polecam absolutnie każdemu. Daje kopa do pracy. Naprawdę zapraszam i polecam.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Maj 12, 2011, 20:43:56
Jeden z graczy przesłał mi dość ciekawy materiał:
http://www.youtube.com/watch?v=3AHhkq7p3Qw

Wielkie dzięki za ten link! :) Wg mnie o historii shmupów można byłoby pisać książki, a ich specyficzna estetyka to jest coś, co powinno mieć własne muzea.
(historię tego gatunku genialnie przedstawiono też w darmowej grze Genetos - kolejne poziomy to kolejne stadia w rozwoju gatunków, a cała gra jest jednocześnie zrealizowana jako rozbudowany, ciekawy shooter!)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Maj 13, 2011, 20:03:04
(historię tego gatunku genialnie przedstawiono też w darmowej grze Genetos - kolejne poziomy to kolejne stadia w rozwoju gatunków, a cała gra jest jednocześnie zrealizowana jako rozbudowany, ciekawy shooter!)
Będę musiał sprawdzić - o grze nie słyszałem ale z tego co piszesz to będzie w co pograć :).

Lekki update poszedł. Link ten sam.
Aż wstyd się przyznać ale dopiero teraz dodałem obsługę pada do gry. Aby działał, trzeba go podłączyć przed uruchomieniem gry. W traksie samej gry można wtedy grać i joyem i klawą bez konieczności przełączania.

JustinBober

  • Gość
# Maj 13, 2011, 20:52:15
Wydawało mi się, że SDL nie obsługuje padów z Xboxa360. Co prawda steruje się lewą gałką tylko w pionie i poziomie, ale działa. Która to wersja SDLa?