Autor Wątek: Compo "pomysł na grę" - 12-14.11  (Przeczytany 7734 razy)

Offline upiorek

  • Użytkownik

# Listopad 14, 2010, 21:50:15
jakbysmy "nie na compo" wzieli na compo, to by byl sens oceny, a tak - nie wiem ;]

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Listopad 14, 2010, 22:00:06
IMO trzeba by się ich spytać czy jednak nie chcą ("bez ciebie nie gramy"), jak są przynajmniej 4 osoby to compo może się odbyć.

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Listopad 14, 2010, 22:42:26
Czytamy i oceniamy. Istotny IMO jest feedback a nie to kto wygra. :) Dlatego też sugeruję autorom "nie na compo", żeby jednak byli "na compo". ;]

Offline mwojt

  • Użytkownik

# Listopad 14, 2010, 23:04:32
A ja sugeruję, żeby mogły głosować inne osoby z forum albo przedłużyć czas trwania może ktoś dojdzie.

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Listopad 14, 2010, 23:10:31
A ja sugeruję, żeby mogły głosować inne osoby z forum albo przedłużyć czas trwania może ktoś dojdzie.
48h to więcej niż potrzeba. Jak ktoś teraz nie zdążył, weźmie udział następnym razem, prawda?

Tak w ogóle to IMO frekwencja dowodzi, że formuła rozwlekłego compo się nie sprawdza. ;]

Offline Liosan

  • Redaktor

# Listopad 14, 2010, 23:13:36
Ja na razie przeczytałem prace współzawodników, ale ocenię pewnie dopiero rano, na świeżo :)

A ja sugeruję, żeby mogły głosować inne osoby z forum albo przedłużyć czas trwania może ktoś dojdzie.
48h to więcej niż potrzeba. Jak ktoś teraz nie zdążył, weźmie udział następnym razem, prawda?
Tak w ogóle to IMO frekwencja dowodzi, że formuła rozwlekłego compo się nie sprawdza. ;]
Zgadzam się, że 48h to aż nadto, i przedłużanie jest bezcelowe.

Czy akurat 48h jest winne? Nie byłbym taki pewien. Zrobimy małą ankietkę pod stołem... :)

Liosan

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Listopad 14, 2010, 23:27:38
No tak, ankieta prawdę Ci powie. ;) IMO należy stworzyć odpowiedni framework konkursu i dostosować go do bardziej zwięzłych ram czasowych. Większość nie wie w ogóle przez jaki proces przejść, żeby po czasie X mieć jakiś dokument opisujący pomysł na grę. Ja też nie wiem. :P Ale skompresowanie compo do kilku godzin było w moim przypadku produktywnie spędzonym czasem. Gdybym się z tym pałował dwa dni, pewnie bym żałował.

//edyta
Czy uczestnicy byliby tak mili i założyli sobie osobne wątki? Będzie łatwiej komentować. :)
« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2010, 23:56:47 wysłana przez ConayR »

Offline fredman7

  • Użytkownik

# Listopad 15, 2010, 01:01:02
To co ja napisałem, to miał być tylko taki mały żarcik. Chociaż nie wyszedł, bo jak teraz na to patrzę to straszna chała, chociaż wczoraj w nocy jakoś miałem inne odczucia  :). Miałem po prostu śmieszne (według mnie ze wczoraj w nocy) skojarzenia i po prostu coś w 5 minut z głowy napisałem i tyle, chociaż coś czuje, że moja reputacja (jeżeli jakakolwiek była) trochę na tym ucierpiała  ;D
Trochę zaskoczyło mnie, to że tak mało osób wystartowało (tylko 3) myślałem, że wszyscy się rzucą na nowy typ compo i będzie ciekawa rywalizacja i dużo fajnych pomysłów, a tu tylko 3 osoby. W takim razie jak jest tak mało osób i jest ogólna zgoda, że można to moje "coś" podciągnąć pod konkurs, to nie mam nic przeciwko, jak dają głosować, to dlaczego miałbym rezygnować  ;D, chociaż zdaje sobie sprawę, że przy mojej pracy będzie piękne 0 pkt (Wielkie Owłosione Gniazdo jak ja na to mogłem wpaść  :o )

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Listopad 15, 2010, 01:40:37
Wątpię, by długi czas compo miał jakikolwiek wpływ na frekwencję. Gdybyś stali nad człowiekiem przez 48h, by siedział nad pomysłem i mógł wychodzić do kibla - zgoda. Róbmy następne 48h i obserwujmy :)

Offline fredman7

  • Użytkownik

# Listopad 15, 2010, 03:36:40
Jakoże dostałem się do grona uczestników ;D pozwolę sobie skorzystać z prawa do komentarza i głosu, głosy wysłałem na priva do Liosana

ConayR - fajny pomysł, ale wydaje mi się, że jest to bardziej pomysł na historię, a nie pomysł na grę. Z tego byłaby dobra książka, czy opowiadanie. Oczywiście jako gra też to się może sprawdzić, ale z jednej strony rozgrywka jest skierowana na krótkie sesję, a z drugiej strony chcesz opowiedzieć strasznie głęboką historię, której chyba w takim stopniu w grach wideo jeszcze nie było, i według mnie jest tu wewnętrzna sprzeczność. Ja mam takie odczucie, że gra typu "saper" (przepraszam za spłaszczenie, chodzi o grę typu włącz-wyłącz) nie może opowiedzieć głębokiej historii. Taką historię może opowiedzieć tylko gra, która wciąga co najmniej na 2 godziny na jedno posiedzenie. A trzeba jeszcze zauważyć, że jest mało gier, które mają sensowną fabułę, a jeszcze mnie, w których fabuła jest głęboka. To o czymś świadczy. Albo trudno jest takie gry zrobić, albo po prostu nie o to chodzi w grach. A wydaje mi się, że w grach typu włącz-wyłącz właśnie nie o to chodzi. Podsumowując fajnie, ale tylko jako koncept, nie wydaje mi się, żeby udało się to komukolwiek zrealizować, ale masz ode mnie dużego plusa za fabułę i próbę tworzenia z gier "sztuki", bo jednak mam nadzieję, że w końcu do tego dojdzie, że będziemy dostawać jakieś gry które o ten termin mogą się ocierać.

upiorek - jeżeli chodzi o gameplay, to coś w tym może być. Jeżeli popatrzyć na fabułę to strasznie absurdalna i sorry za wyrażenie nietrzymająca się kupy. Ale z drugiej strony takie są fabuły w grach i to się sprawdza. W przeciwieństwie do ConayRa nie tworzysz jakieś super przemyślanej i głębokiej fabuły, po prostu coś żeby to wieczne strzelanie i jeżdżenie miało jakiś tam sens i to jest spoko. Szczególnie, że gracz będzie mógł się kilka razy uśmiechnąć przy kolejnych "zaskakujących" zwrotach akcji. Po za tym klimaty heavy metalu bardzo mi leżą i w pełni go popieram, ale od razu uprzedzam - mimo, że Brutal legend było bardzo fajne, sprzedało się kiepsko. Teraz kwestia gitary, super pomysł, ale gorzej z wykonaniem. Nie każdy ma w domu gitarkę od GH, czy RockBand, a dodanie do takiej gry gitarki byłoby według mnie dużym failem (kupno gitary żeby zagrać 3 kawałki w grze?), a tak musiało by być, bo jak ktoś nie miałby gitary, to musiałby grać na padzie, co byłoby jeszcze większym failem. Na koniec uwaga, co do samego sposobu pisania, w skrócie - trochę chaotycznie. Podsumowując, fajny pomysł,
- fabuła nie przysłania konceptu - dobrze,
- klimat heavy metalowy - super,
- miasto zarażone, prawie jak przy inwazji zombie - na czasie
- dodatkowa gra na gitarze - dobrze, ale problem z realizacją
Ja bym to widział jako połączenie Brutal Legend i Red Dead Redemption. Jak byłby taki klimat jak robi Rockstar, to byłby murowany hit.

Liosan - po przeczytaniu jedno skojarzenie The Lost Vikings. Super gierka i jakiś remake by się jej przydał. Myślę, że z tym pomysłem strzelasz w dziesiątkę. Jest na tym polu duża nisza i świetnie się w nią wpasowujesz. Myślę, że jakby ktoś to zrealizował mógłby liczyć na komercyjny sukces, a w realizacji wcale nie byłoby to specjalnie trudne, szczególnie w porównaniu chociażby z pomysłem upiorka, który celuje trochę w AAA. Podsumowując nic dodać nic ująć, super pomysł i jako jedyny, według mnie, ma szansę na realizację i sukces. Jakbym miał kasę i ktoś przyszedłby mi z takim pomysłem wziąłbym natychmiast, nawet bym się sekundy nie zastanawiał. Jedyny mankament to gra w 3 naraz. Ja jednak dałbym singla podobnego jak w The Lost Vikings, a multika opcjonalnie, ale i tak pomysł rewelacja.

mwojt - pierwszy akapit fajny, jest ciekawa fabuła i wszystko trzyma się kupy. Drugi akapit z przykładową rozgrywką, według mnie trochę lipa. Trzeci akapit, tu już coś się znowu klei, fajny motyw z tym innym punktem widzenia. Jakbyś rozwinął to może coś by z tego wyszło. Ja bym tu widział RPG, albo grę akcji, ale z drugiej strony, co by miało się dziać w tym miasteczku? Może jakaś wojna i bohater zaciągnąłby się do wojska i wtedy zwykły FPS? No ale też nie ma się co czepiać, bo to praca "nie na compo', więc już nic nie mówię.
« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2010, 03:47:17 wysłana przez fredman7 »

Offline blizniak

  • Użytkownik

# Listopad 15, 2010, 10:40:41
gdzie można przeczytać te prace?

Offline Liosan

  • Redaktor

# Listopad 15, 2010, 11:14:33
Dodałem linki do wszystkich w pierwszym wątku. Do tych dwóch "miniprac" też :)

Liosan

Offline upiorek

  • Użytkownik

# Listopad 15, 2010, 11:59:38
gratuluje na wstepie tym, ktorzy podjeli walke :)
co do watku czy 48h to duzo / malo? ja spedzilem na tym z 5h (2x po 2h/dzien i pod koniec picowanie godzinke) wiec wydaje mi sie, ze 48 jest ok

fredman7 - tytul dobry;] wydaje mi sie, ze moznaby bylo zrobic z tego flashowke, nie wiem czemu. traca abstrakcja, ale to tylko pomysl na pomysl ;)

ConayR - nie wiem czy te "krotkie sesje" sa ok, jezeli gra ma miec powazny klimat to troche czasu moze zajmowac zatopienie sie w nim. wielki plus za gre dla doroslych. nie wiem czemu orzel nie moze latac na miejsca zajmowanie przez cienie, skoro w intrze do gry jednego "rozgania"... ale pomysl spoko. minus - po przeczytaniu nie wiem na czym tak naprawde polegala by rozgrywka - jakie trudnosci bedzie pokonywal gracz. trudno by bylo zrobic taka gre, pewnie jeszcze trudniej sprzedac. rzeczywiscie - pomysl bardziej na opowiadanie.

Liosan - gralem w taka gre na PS2 (nie pamietam nazwy). tamta byla fajna, wiec ta pewnie tez by byla. poziomy pewnie robilo by sie trudno, ale nie musialoby byc ich duzo, moglyby byc tez dorabiane przez "fanow", wiec w produkcji gra ok. wieloosobowosc - znacznie trudniejsze w produkcji (poziomy znacznie trudniejsze?) i zawezajace platformy. podsumowujac: pomysl ok, choc nie nowy. na pewno najzgrabniejszy game proposal, mozliwy do zrealizowania. gra na pewno zarobilaby na siebie.

mwojt - zabawny poczatek. gra super-AAA, w sumie niesprecyzowana. nie oceniam :)

punktacja na priv do Liosana

Offline Liosan

  • Redaktor

# Listopad 15, 2010, 22:12:16
@fredman7 - "Weź dowolny RPG z dodaj mu meteor, miasto i włochatego orła" :) trzyma się kupy, ale nie odkrywcze.

@upiorek - Y, wow, znaczy, ten tego nie wiem troche co się dzieje w ogóle :) Skrzyżowanie Guitar Hero z GTA z Archiwum X? Jakoś tak. Jest masa niespójności, miejscami ciężko się czyta, ale bardzo podoba mi się sam kompletnie odjechany pomysł oraz klarowny rozkład pliku.

Pracę ConayRa opisał w odpowiednim wątku, a punktację wysłałem do siebie :) No to czekamy jeszcze na ostatnią osobę...

Liosan

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Listopad 16, 2010, 02:11:34
@mwojt: Wiem, że "nie do oceny", ale co mi tam. ;] Pomysł jest IMO ok, zarzuty do pracy mam w sumie dwa.

Po pierwsze: struktura jest kompletnie nieczytelna. Czy to pitch, jednostronicowiec czy jakiś high level doc, niespecjalnie widzę sens w opisywaniu poszczególnych misji. Nie mam nic przeciwko opisaniu jednej czy dwóch zajawkowych scen, które mają pobudzić wyobraźnię czytelnika, ale one powinny być dodatkiem do podstawowego opisu pomysłu a nie zastępować go. No i muszą być dobrze napisane i faktycznie chwytać (pardon) za jaja. :) Tutaj tego niestety nie ma.

Brak jasnej struktury przejawia się także w mieszaniu w tekście kilku warstw: gameplayowej, fabularnej i technicznej. Jasne, są ze sobą związane (nawet powinny), ale czytając o walce na wagonie z z heightmapą w tle, tracę zapał do pomysłu. :) Nakreślenie powiązań mechaniki i fabuły/tła uważam za istotne, ale należy to zrobić w sposób czytelny.

Drugi zarzut to słaba warstwa tekstowa pracy. Rozumiem, że pisane na kolanie, ale dobrze jest sobie wyrabiać nawyki także w takiej sytuacji. Jednym z aspektów pisania jest (mr. obvious for the rescue...) czytanie. Koniecznie przeczytaj to co napisałeś przed wysłaniem, nawet jeśli jest to "nie do oceny". Bo bardzo wiele rzeczy krzyczy "popraw mnie" albo "rozwiń to". Przykładowo "Winą obarcza się młodego przywódcę" brzmi IMO dużo lepiej w formie "Przesądna starszyzna po konsultacjiz  duchami winą obarczyła młodego przywódcę" - nakreślasz źródło problemu bohatera, motywację stojącą za wygnaniem go i odrzucasz bezosobową (a więc i beznamiętną) formę. No i to golenie głowy to IMO przesada. Ale to może wynikać z mojej ignorancji, bo może faktycznie tak Indian karano. :)

Szczególnie do gustu przypadło mi tło historii. Wykonanie już mniej. Trzeba było przysiąść i to spisać. Przeczytać, poprawić, wysłać. Byłoby pewnie o niebo lepiej. :)

@fredman7: Tak, wiem, też nie do oceny. ;P

Podoba mi się luz z jakim podszedłeś do tematu, ale... zupełnie nie przypasował mi pomysł. Zwalam to na winę jednej tylko rzeczy: braku warstwy prezentacji w opisie. Gdybyś pomysł poparł jakimś wykręconym kierunkiem artystycznym, mogłaby powstać ciekawa gra (patrz: Rock of Ages od ACE Team). Niestety niczego takiego w pracy nie zawarłeś, tym samym czyniąc ją dla mnie niespecjalnie zjadliwą zupą luźnych pomysłów.

Struktura i język wykazują podobne braki do opisanej powyżej pracy, z tą drobną różnicą, że opis jest mimo wszystko trochę czytelniej ułożony i wyraźnie dbasz bardziej o stylistykę (co się chwali). Całość jednak zyskałaby, gdyby nie była pisana na kolanie i gdybyś przed publikacją tekst przeczytał. :)

To tyle w tej chwili. Konkursowe pozycje za chwil kilka. ;]