Autor Wątek: Skladam Team do gry multiplayer (Unity 3d) -przeczytaj wiecej-  (Przeczytany 5963 razy)

Offline Lamer

  • Użytkownik
    • www.inwriter.wordpress.com

# Listopad 09, 2010, 19:21:55
O ilość obiektów się nie martw, po to są lody i occlusion culling żeby nie wywalało ci maszyny z powodu zbyt dużej ilości obiektów, unity bardzo fajnie wspiera to drugie, więc ilością obiektów się nie przejmuj, no chyba, że masz je zamiar wyświetlić na jakimś ekstremalnie małym obszarze albo dać dziwaczny rzut kamery.

Kolejna sprawa, nie możesz polegać na innych, determinacja w tym co robisz (i co musisz zrobić) jest chyba najważniejsza. Jeżeli nie zrobisz tego demka z powodu tego, że nie masz zamiaru nauczyć się programowania w Unity, to daj sobie spokój z gamedevem może, zwłaszcza, że nie są to trudne rzeczy, potrzeba tylko samozaparcia. Jeżeli zrobisz demko, nawet byle jakie, w końcu nie musi powalać od strony technicznej, które jednak przykuje uwagę, to stworzenie prawdziwej gry będziesz mógł już zostawić programistom, a samemu zając się projektowaniem czy modelowaniem. Poza tym umiejętność tworzenia w unity bardzo ci się przyda na przykład podczas prototypownia jakiś pomysłów, gidze potrzeba tylko sprawdzić jak dany element będzie wyglądał zanim programiści zaczną to robić.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Listopad 09, 2010, 19:24:57
@up

chętnie zobaczę LOD w świecie zbudowanym na boxach

Offline Smoke

  • Użytkownik

# Listopad 09, 2010, 20:04:54
Za nauke skryptowania sie juz wzielem wiec mysle ze cos tam posklejam do kupy. Obawiam sie jedynie o to demko z tego powodu ze podstawa gry jest budowanie maszyn. Wiec tak jak ja to widze bedzie trzeba operowac obiektami w grze na podobnej zasadzie jak w edytorze poto zeby je potem laczyc w konstrukcje. Pozatym jest sporo rzeczy ktore bym chcial zrobic jakich napewno nie znajde w tutorialach bo sa dosc nowatorskie. No ale pozyjemy zobaczymy :D. Napewno nie mam zamiaru sie poddawac bo jakby nie patrzec mam mozliwosc stworzyc gre ktora chcial bym grac wiec chocbym mial ja sam robic to ja zrobie szybciej czy puzniej :P. Troche mnie martwilo to z iloscia obiektow bo chcial bym stworzyc dosc duza mape i sama mysl o tym ile na niej bylo by obiektow stwarzala dla mnie wrazenie ze obciazy to tak silnik gry ze bedzie to malo grywalne. 

Ma ktos moze linka do polskiej Wiki z lista polecen/komend do skryptowania w Unity?
jako nie programista czesto malo zrozumiale sa dla mnie pojecia opisywane po angielsku
jezeli chodzi o terminy w jezyku programowania wiec troche by mi to ulatwilo nauke

Offline mwojt

  • Użytkownik

# Listopad 09, 2010, 20:33:31
Tak się dziwnie składa, że od kilku tygodni piszę takie kafelki 3d ale nie na sześcianach tylko różnych bryłkach (skosy, walce itp), wydawało się dość proste, ale trochę się z tym motałem, najpierw użyłem glqadów, później stwierdziłem, że lepiej będzie na trójkątach, ostatecznie mam coś takiego: zrobiłem klasę kostka, do niej funkcje np. kostka.kolide(inna kostka) i tak usuwam wewnętrzne niewidoczne ściany, trochę się z tym męczyłem bo chciałem usuwać identyczne trójkąty ale wiadomo niektóre kostki nie przylegały tak jak trzeba, a dzisiaj wpadłem na super pomysł, że jeżeli trójkąt ma 3 takie same wierzchołki jak w drugiej kostce + 3 odwrotne normalne to usuwam, już praktycznie końcówka etapu na poziomie kostki, teraz będzie superkostka :) czyli większy sześcian jakieś 30x30x10 kostek, po zbudowaniu w edytorze takiej dużej kostki zamierzam zrobić taką powiedzmy kompilację czyli zapis wszystkich trójkątów, żeby wrzucać to do VBO, na koniec w terenie będę ładował te duże brykiety od tego na którym stoję później dalsze i najdalsze... podobno pomaga ;)

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Listopad 09, 2010, 20:42:50
@mwojt
A co z niszczeniem terenu?

Offline mwojt

  • Użytkownik

# Listopad 09, 2010, 20:54:30
Cytuj
A co z niszczeniem terenu?
właściwie nie planowałem robić zniszczalnego terenu, ale to nie był by taki problem bo niszczenie nie następuje co kilka milisekund więc można jakoś usuwać to z vbo i przy niszczeniu kawałka tworzyć nową superkostkę.

Offline Smoke

  • Użytkownik

# Listopad 10, 2010, 16:44:47
W pierwszym poscie umiescilem liste ludzi jakich w danym czasie szukamy, narazie jest dosyc podstawowa ale z czasem napewno sie powiekszy

Do teamu dolaczyl juz programista, majacy duzo wiecej doswiadczenia przy tworzeniu gier oraz z programem Unity 3d niz ja. Dzieki jego radom bede teraz bardziej ukierunkowywal prace nad projektem oraz zajme sie watkami organizacyjnymi jak i dokumentajca.

bede rowniez zamieszczal posty informujace o postepie, ktore mam nadzieje ulatwia dalsza rekrutacje

Jak narazie powstala pierwsza wersja dokumentacji gry z opisem systemu gry oraz poszczegolnych elementow tworzacych klimat i kierunek w jakim bedzie ta gra tworzona. Detale jakie moge tu podac to, to ze bedzi gra z widoku pierwszej osoby i bedzie mozna ja zaliczyc do gier typu "sandbox". Roznorodnosc mozliwosci oraz otwarta fabula dodaje a wrecz wymusza tworzenie elemntow socjalnych, gdzie zorganizowane ugrupowania graczy poslugujac sie strategiami oraz dostepnymi mozliwosciami ekonomicznymi, rywalizowac beda ze soba w walce. Walki prowadzone beda zarowno na wolnych terenach, gracz lub grupa graczy przeciwko innym graczom jak i Atak/Obrona twierdz wybudowanych przez graczy. Podstawa konfliktow bedzie walka o tereny i ich zasoby lecz dzieki otwartej fabule ugruntowanie konfliktow bedzie zalezalo od graczy. Podstawowa zaleta gry bedzie mozliwosc tworzenia wlasnych konstrukcji dzieki specjalnie opracowanemu systemowi. Dzieki mozliwosciom ktore powiekszyly sie w miare zdobywania nowych czlonkow teamu, Idea projektu zostala stanowczo rozwinieta. Szacowany czas produkcji to 12 miesiecy. Jako ze wszyscy pracujacy przy tym projekcie oferuja swoj wklad na zasadzie wolontariatu, (dopuki gra nie zacznie przynosic zyskow) czas produkcji moze sie zmienic. Nastepnym krokiem bedzie tworzenie szkeletu gry oraz tworzenie concept art'ow. Jezeli powstanie juz cos konkretnego, zamieszcze to w temacie.
« Ostatnia zmiana: Listopad 25, 2010, 01:57:08 wysłana przez Smoke »