Autor Wątek: Skladam Team do gry multiplayer (Unity 3d) -przeczytaj wiecej-  (Przeczytany 6140 razy)

Offline Smoke

  • Użytkownik

# Listopad 08, 2010, 13:11:08
Witam
Od dluzszego czasu fascynuje mnie gra Minecraft , mimo swojej prostoty jest wrecz uzalezniajaca.
Chcial bym zlozyc Team i stworzyc Gre w jezyku Java w trojwymiarze. Szukam glownie programistow.
Streszcze moze troche idee tej gry. W kilku slowach, storyline nie jest tu tak wazny. Gracz zaczyna na przypadkowo generowanym swiecie pelnym mineralow ktore trzeba znalezc/wykopac po to aby uzyc ich do budowania Twierdz i maszyn oblezniczych broni itp. Tutaj planuje dosyc duza zlozonosc. Poniewaz caly ten sprzet bedzie skladany i projektowany przez gracza z pojedynczych elementow.Wyjasnie to na przykladzie, omine materialy i opisze schemat budowy. Gracz buduje odlewnie (pomijam szczegoly) w ktorej odlewa stalowe elementy dowolnego ksztaltu aby zbudowac z nich konstrukcje, w pracowni buduje silniki osie kokpit baterie i inne zlozone elementy.Baterie laduje wykorzystujac energie sloneczna (baterie sa podstawa kazdego napedu) te oto elementy laczy w przyzad/pojazd wedlug wlasnego pomyslu nazedziem do laczenia. Oczywiscie jest to krotki uproszczony opis. Glownym celem jest stworzenie platformy do pojedynkow duzych grup zorganizowanych graczy, gdzie kreatywnosc jest waznym punktem, poniewaz caly sprzet zaprojektowac i budowac bedzie trzeba samemu. Obrazenia, wytrzymalosc i naped elementow bedzie sie opierac na obliczeniach masa-energia-predkosc . Wazny jest dobry silnik fizyki.

Sprzedaz
Jako ze jest to raczej amatorskie przedsiemwziecie uwazam ze starac sie o wydanie tej gry do sprzedazy tak jak wieksze komercyjne gry jest malo sensowne. Dlatego na poczatek wstawil bym ja na strone do sciagniecia za darmo. Gra byla by uruchamiana przez strone jednak zapisywala wszystko w katalogu z gra na dysku. W ten sposob Gracz chcacy pograc musi przejsc przez strone z banerami (z opisem ze to finansuje tworzenie gry i czyni ja darmowa ) aby uruchomic gre . Na stronie umiescil bym rowniez mozliwosc "Darowizny" przez system paypal. Oczywiscie w miare rozwoju rozwazam tez inne opcje, zwlaszcza po wyjsciu z wersji beta.

Zadawajcie pytania
Zglaszajcie sie do projektu
Piszcie wasze opinie

Przepraszam za brak polskich znakow
zyje za granica i posiadam zagraniczny Windows i klawiature

Jako ze to pierwszy post wstawie w nim liste potrzebnych ludzi ktora bede odswiezal co jakis czas
pozatym moze sie ona zmieniac w miare zapotrzebowania

Team

Project Menager-Lead Designer                                       1/1
Programista (lead)                                                         1/1
Grafik (elementy GUI)                                                    1/1
Grafik (tekstury)                                                           0/1
Grafik/rysownik (tworzenie konceptow graficznych)           1/1
Grafik 3D (lead) (animacje, postacie)                                0/1
Kompozytor (efekty dzwiekowe,ew.muzyka)                     1/1
« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2010, 13:13:20 wysłana przez Smoke »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Karol

  • Użytkownik

# Listopad 08, 2010, 13:29:14
Gre w jezyku Java w trojwymiarze
Zlituj się, tylko nie Java. Chyba, że docelowym graczem ma być ktoś z 4GB+ pamięci.

Przepraszam za brak polskich znakow
zyje za granica i posiadam zagraniczny Windows i klawiature
O ile mi wiadomo to zmiana układu klawiatury jest w każdym Windowsie niezależnie od wersji językowej.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Listopad 08, 2010, 13:41:45
Gre w jezyku Java w trojwymiarze
Zlituj się, tylko nie Java. Chyba, że docelowym graczem ma być ktoś z 4GB+ pamięci.

Bzdura. :)

Cytuj
Jako ze jest to raczej amatorskie przedsiemwziecie uwazam ze starac sie o wydanie tej gry do sprzedazy tak jak wieksze komercyjne gry jest malo sensowne.

Nie. To, co opisałeś, to NIE jest małe, amatorskie przedsięwzięcie, tylko - na moje oko - miesiące pracy kilkuosobowego teamu z doświadczeniem... I budżet.

Offline krajek

  • Użytkownik

# Listopad 08, 2010, 13:42:26
Nie podałeś w ogóle informacji o sobie i swoim doświadczeniu. Jeśli masz czym się pochwalić w zakresie tworzenie gier, programowania w Javie czy prowadzeniu projektów, pochwal się :-).

Offline Smoke

  • Użytkownik

# Listopad 08, 2010, 13:44:42
Wybralem jave poniewaz Minecraft jest w niej napisany i w mojej opini funkcjonuje to dosyc dobrze. Nie jestem programista wiec nie bede tu duzo pisal o jezyku w jakim by miala byc pisana, to juz zostawiam tym ktorzy by sie chcieli za to wziasc. Oczywiscie jezyk w jakim miala by byc pisana gra jest obojetny, wazne aby mozna bylo przy jego pomocy urzeczywisctnic wszystke koncepty i pomysly.

Co do polskich znakow mam nadzieje ze nie jest to tak wielkim problemem.
Zwlaszcza ze uwazam ze na pierwszym miejscu wazny jest pomysl ktory tu opisuje i to czy opisalem to w miare zrozumiale. Dlatego jezeli ktos ma jakies pytania chetnie na nie odpowiem.
Jezeli uzbiera sie juz jakas grupa loudzi umozliwiajaca zaczecie pracy nad tym projektem, proponuje aby wszyscy spotkali sie na Team Speak w celu prowadzenia konstruktywniejszych i precyzyjniejszych dyskusji

Dziekuje za twoja odpowiedz

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Listopad 08, 2010, 13:52:37
Nie jestem programista wiec nie bede tu duzo pisal o jezyku w jakim by miala byc pisana, to juz zostawiam tym ktorzy by sie chcieli za to wziasc.

Wiec Twoj wkład w projekt na czym by polegał?

Offline Smoke

  • Użytkownik

# Listopad 08, 2010, 13:56:55
Nie podałeś w ogóle informacji o sobie i swoim doświadczeniu. Jeśli masz czym się pochwalić w zakresie tworzenie gier, programowania w Javie czy prowadzeniu projektów, pochwal się :-).

Mam 25 lat, Nie posiadam zbytnio doswiadczenia w tworzeniu gier jedyne co tu moge napisac
to  ze znam sie troche na grafice 3d. Poniewaz 2 lata dorabialem sobie Tworzac modele 3d do gry Second Life
uzywalem rowniez zewnetrznych programow 3d. Jestem Graczem i gram online od kilku lat i zauwazylem ze jest malo nowatorskich wydan na rynku. Zwlaszcza z tematyka sandbox.  Poprostu staram sie byc czescia tworcow gry w ktora sam chetnie bym gral.

Napisalem ze to amatorskie przedsiemziecie jako ze nie jestem wielka znana firma ktora posiada budzet
jedynie kims kto pruboje urzeczywistnic swoj pomysl. I szuka ludzi ktorzy chetnie by sie przylaczyli

Nie jestem programista wiec nie bede tu duzo pisal o jezyku w jakim by miala byc pisana, to juz zostawiam tym ktorzy by sie chcieli za to wziasc.

Wiec Twoj wkład w projekt na czym by polegał?

Wiec tak jak napisalem wyzej znam sie na Grafice 3d  wiec mogl bym projektowac obiekty
Napisac szczegolowy opis gry i konceptu
Pozatym jezeli do projektu zglosza sie jacys ochotnicy i bedzie z czym ruszyc
dolacze do projektu kilku znajomych zajmujacych sie grafika, Storyline i Muzyka/efektami
dzwiekowymi
« Ostatnia zmiana: Listopad 08, 2010, 14:23:44 wysłana przez Liosan »

Offline Karol

  • Użytkownik

# Listopad 08, 2010, 14:06:03
Gre w jezyku Java w trojwymiarze
Zlituj się, tylko nie Java. Chyba, że docelowym graczem ma być ktoś z 4GB+ pamięci.

Bzdura. :)
A widziałeś ile ramu zjada javaw.exe z odpalonym MC? System z 2GB pamięci dławi się.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Listopad 08, 2010, 14:25:20
A widziałeś ile ramu zjada javaw.exe z odpalonym MC? System z 2GB pamięci dławi się.

Nie wiem, nie patrzyłem nawet, bo mój z 2GB pamięci się nie dławił. :) Nie brakowało mu też pamięci, gdy debugowałem jednego eclipsa drugim. Jak Ci coś wolno działa, to przykro mi, ale nie zwalaj na Javę; kod JWM to nie jest C++, ale chodzi zupełnie wystarczająco dla większości zastosowań - wliczając imo wszelkie gry mniejsze niż AAA.

Offline Smoke

  • Użytkownik

# Listopad 08, 2010, 14:29:14
Wiec zaczynam od zera

Chcial bym zaczac od stworzenia silnika pod Swiat 3d, z prawami fizyki i Graczem w pierwszej osobie,  Generator przypadkowego swiata. Oraz Podstawe pod multiplayer (przynajmniej LAN) tak aby reszte pracy mozna bylo przedyskutowac znajdujac sie w grze co ulatwialo by poprawki

Szukam 2 lub wiecej programistow w celu przeprowadzenia dyskusji w jakim jezyku pisac
Gdy juz znajdzie sie chociaz jeden chcial bym spotkac sie na Teamspeak i przedyskutowac od czego zaczac
i co jest potrzebne do krokow ktore wymienilem wyzej. Czyli ogolne sie zorganizowac. Chcial bym podkreslic ze zalezy mi na tym aby wszelkie dyskusje byly prowadzone na Teamspeak poniewaz umozliwia dokladne wytlumaczenie pomyslu i umozliwia doskonala komunikacje w malej grupie ludzi.
Mowie to z doswiadczenia, gdy pracowalem w SLu w 4 osobowym teamie 2 programistow i 2 grafikow

Offline Karol

  • Użytkownik

# Listopad 08, 2010, 14:58:39
A widziałeś ile ramu zjada javaw.exe z odpalonym MC? System z 2GB pamięci dławi się.
Nie wiem, nie patrzyłem nawet, bo mój z 2GB pamięci się nie dławił. :) Nie brakowało mu też pamięci, gdy debugowałem jednego eclipsa drugim. Jak Ci coś wolno działa, to przykro mi, ale nie zwalaj na Javę; kod JWM to nie jest C++, ale chodzi zupełnie wystarczająco dla większości zastosowań - wliczając imo wszelkie gry mniejsze niż AAA.
Nie chodzi o to, że jest wolniejszy (i tego nawet nie pisałem), tylko, że zjada więcej pamięci. Sam MC chodzi dobrze (w porywach do 170fps na laptopie sprzed 3-4 lat), ale zjada od groma pamięci, system musi zrzucać do wirtualki i zaczyna się sajgon, momentami javaw łyka 1,8GB.

Offline mwojt

  • Użytkownik

# Listopad 08, 2010, 15:00:59
Nie znam języka java ale wydaje mi się, że c++ opengl + sdl +winsock było by lepszym rozwiązaniem, dlatego że pewnie zgłosiło by się więcej chętnych (choć i tak pewnie nie będzie ich za wiele), co do projektu to chyba praca na jakieś 6 miesięcy dla 5 doświadczonych osób choć znając życie może się to przeciągać w nieskończoność. Mam nadzieję, że te maszyny nie będą budowane zgodnie z prawami fizyki (sprężyny, trybiki) bo to znacznie skomplikuje projekt.

Offline pawelek

  • Użytkownik

# Listopad 08, 2010, 15:09:10
Smoke, ściągnij Unity3d, jak zrobisz modele, to resztę tam dość prosto zrobisz. Jak już będziesz miał dobry prototyp, to sięgnij tu albo po info, albo po programistów, którzy dopieszczą Twój pomysł. Tak na łyso chyba nikt, oprócz super początkujących się nie zgłosi.

Pozdr.
P.

Offline Smoke

  • Użytkownik

# Listopad 08, 2010, 15:27:27
No wiec chcial bym aby maszyny byly budowane z godnie z prawami fizyki jednak nie do przesady. Jak narazie moim zalozeniem jest to ze maszyna bedzie skladala sie z kilku kategorii obiektow
1. Elementy Stale nie wykonywujace zadnej pracy a posiadajace jedynie wytrzymalosc, laczone przez gracza w celu stworzenia konstrukcji nosnej pojazdu/maszyny
2. Elementy Aktywne - Silniki obrotowe, silniki liniowe (silowniki), osie rotacyjne. szyny liniowe.
3. Elementy sterujace elementami aktywnymi - Przyciski, kierownice, przelaczniki, Baterie

Ewentualnie Siedzenia w celu "przymocowania" gracza do maszyny/pojazdu
 
Elementy beda wykorzystane w ten sposob:

przyklad katapulta

Gracz sklada konstrukcje nosna
kola wykonuje uzywajac silnikow obrotowych na naped i osi rotacyjnych
nechanizm katapultujacy wykonuje rowniez z osi oraz silnikow rotacyjnych lub prosciej budujac tunelik i na koncu umieszczajac silnik liniowy (silownik)
na koniec buduje kabine gdzie umieszcza siedzenie (lub dwa w zaleznosci ilu graczy ma obslugiwac maszyne)
i elementy sterujace ktore potem laczy z odpowiednimi elementami aktywnymi

wszystko napedzane z baterri ktora przykladowo daje 100 energii
gdzie gracz rozdziela procentowo ile energii na jaki element aktywny co wplywa na predkosc poruszania sie lub sile katapulty

dodatkowo elementy aktywne posiadaja suwak ustawienia Predkosc-Sila oczywiscie jedno kosztem drugiego

oczywiscie wszystko w miare mozliwosci i stopniowo
Mysle o dosc uproszczonej grafice tak aby fizyka byla priorytetem
i mysle ze ten koncept sprawdzil sie w Minecraft


@Pawelek

Dzieki za rade, zaraz sie za to zabieram.
Zaczynam tak poniewaz brak mi doswiadczenia w tworzeniu gier.
Napisanie tutaj wydalo mi sie dobrym poczatkiem i zdaje sobie sprawe ze bez programistow nic konkretnego nie zloze. Tymbardziej ze zdaje sobie sprawe ze moj koncept to nie jest pac-man ani robota na tydzien. Zobacze co uda mi sie zrobic w Unity3d ewentualnie zamieszcze przyklady. Mam jeszcze pytanie do programistow: Co potrzeba  aby stworzyc swiat w 3d na podobnej zasadzie jak w Minecraft (czy mozliwe jest zmniejszenie rozmiaru elementow mapy i jak bardzo obciazalo by to silnik,lub czy jest jeszcze inna mozliwosc stworzenia swiata gdzie teren moze byc modyfikowany [niszczony/nadbudowywany] przez gracza tak aby nie obciazac nadmiernie silnika gry) Jakie obiekty i ewentualnie w jakim formacie do tego uzyc
« Ostatnia zmiana: Listopad 08, 2010, 15:46:34 wysłana przez Smoke »

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Listopad 08, 2010, 16:21:35
Nie chodzi o to, że jest wolniejszy (i tego nawet nie pisałem), tylko, że zjada więcej pamięci. Sam MC chodzi dobrze (w porywach do 170fps na laptopie sprzed 3-4 lat), ale zjada od groma pamięci, system musi zrzucać do wirtualki i zaczyna się sajgon, momentami javaw łyka 1,8GB.

A ja Ci napiszę w C++ program, który zeżre więcej - zakład? :-)

Pewnie, że Java ma narzuty, ale bez przesady. Nie chcę wierzyć, że te problemy wynikają z faktu użycia Javy, a nie nieoptymalnego kodu.