Autor Wątek: timery  (Przeczytany 3148 razy)

Offline marcinkoder1

  • Użytkownik

# Styczeń 29, 2006, 12:59:23
siemka

któś zna jakąś fajną stronke o timerach?

ps: pozdro z góry dziękuje za pomoc
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2006, 18:45:50 wysłana przez Queight »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline migajek

  • Użytkownik

# Styczeń 29, 2006, 13:05:27
siemka

któś zna jakąś fajną stronke o timerach?

ps: pozdro z góry dziękuje za pomoc
hmm nie znam fachowego slownictwa ... moglbys mi wytlumaczyc o co chodzi? :)

Offline marcinkoder1

  • Użytkownik

# Styczeń 29, 2006, 13:11:30
chodzi o to aby zwolnić czynność w opengl np : ludzik wolniej chodził


ps: pozdro

Offline meehav

  • Użytkownik
    • meehav.net

# Styczeń 29, 2006, 13:14:07
Wylicz sobie fps'y, i jak beda za duze zmniejsz uzywajac funkcji sleep(...).

Offline marcinkoder1

  • Użytkownik

# Styczeń 29, 2006, 13:22:56
mi chodzi aby kazda czynność miała swoją prędkość np : woda animuje tak a gracz chodzi inaczej

ps:pozdro

Offline exor

  • Użytkownik

# Styczeń 29, 2006, 13:23:21
W windowsie możesz użyć funkcji GetTickCount(), lub pętli komunikatów i komunikatu WM_TIMER, jednak zdecydowanie polecam to pierwsze. Wiećej informacji o GetTickCount() znajdziesz chociażby na msdn.microsoft.com/library

Offline migajek

  • Użytkownik

# Styczeń 29, 2006, 13:39:10
mi chodzi aby kazda czynność miała swoją prędkość np : woda animuje tak a gracz chodzi inaczej

ps:pozdro
ja bym proponowal dla kazdego "czegos" co chcesz animowa ustawic jakis mnoznik ... i wykonywac animacje predkosc * mnoznik ;]

Offline pawell

  • Użytkownik

# Styczeń 29, 2006, 13:55:42
predkosc * mnoznik
Nie mnożnik ale raczej czas, który upłynął od ostatniej klatki (w sekundach) ;). Tak to łatwiej wytłumaczyć :).

Offline Real_Noname

  • Użytkownik

# Luty 08, 2006, 17:29:08
A jak już się pobawisz GetTickCount() to zainteresuj się najpotężniejszym timerem w komputerze - zegarem procesorowym. Funkcje QueryPerformanceFraquency() i QueryPerformanceCounter(). Poszukaj w MSDN Lib.
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2006, 17:51:50 wysłana przez Real_Noname »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 08, 2006, 18:08:02
OpenGL to API _graficzne_, więc nie ma w nim timerów... tylko nie mam pojęcia, gdzie mam przenieść ten wątek, bo wydaje się nie pasować do żadnego działu (włączając dział OpenGL, oczywiście). :)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 08, 2006, 18:15:40
Też się właśnie nad tym zastanawiałem. :)