Autor Wątek: Jaki silnik będzie odpowiedni? - żużel.  (Przeczytany 2358 razy)

Offline adamowski10

  • Użytkownik

  • Zbanowany
# Listopad 01, 2010, 15:16:29
Witam chciałbym się zorientować jaki silnik wybrać do wyścigów żużlowych?? Z jakiego będzie najłatwiej i najszybciej zrobić coś lepszego nisz "kreski". :) Oczywiście mówię tu o darmowych silnikach. Z góry dzięki za odpowiedź.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Listopad 01, 2010, 15:19:24
2D czy 3D? fizykę piszesz sam czy chcesz użyć gotowej?

Offline adamowski10

  • Użytkownik

  • Zbanowany
# Listopad 01, 2010, 15:33:21
Myślę, że 3D z gotową fizyką, ewentualnie z fizyką do modyfikacji niedużych.

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Listopad 01, 2010, 15:37:38
w takim razie Ogre3D + Newton Dynamics

Offline adamowski10

  • Użytkownik

  • Zbanowany
# Listopad 01, 2010, 16:13:48
Dzięki, a jaki silnik do gry sandboxowej 3D?
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2010, 16:25:39 wysłana przez adamowski10 »

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Listopad 01, 2010, 16:39:12
Najlepiej Rockstar Advanced Game Engine.

Offline adamowski10

  • Użytkownik

  • Zbanowany
# Listopad 01, 2010, 21:40:18
A jakiś inny?

Offline Snejk47

  • Użytkownik

# Listopad 01, 2010, 22:04:42
CryEngine3, do żużlu najlepszy.

Offline Anonim

  • Użytkownik
    • Anonim's Page!

# Listopad 01, 2010, 22:05:25
Up: Right, i jeszcze UE3.
Tak naprawdę jakikolwiek, bylebyś umiał się nim dobrze posługiwać. Sandbox w 3D to wbrew pozorom nie zabawa w piaskownicy, musisz do tego posiadać umiejętności.

Offline Liki

  • Użytkownik

# Listopad 01, 2010, 22:15:55
Zamiast pytać na forach, po prostu przejrzyj wszystkie darmowe silniki jakie są dostępne.
Tak naprawdę gatunek gry ma znaczenie drugorzędne. Ważniejsze jest to jaki budżet będzie miała gra, jaka będzie grupa odbiorców, czy jaki zespół będzie nad nią pracował.

Wybór silnika, zależy raczej od preferencji programisty niż od konkretnego gatunku. Jest prosta zasada, że im większą masz kontrolę nad silnikiem, tym więcej wysiłku musisz włożyć w napisanie gry.
Prostą, ale efektowną grę 3D napiszesz w Unity3D. Silnik ten jest niezwykle przyjazny dla użytkownika, a co ważniejsze w bardzo krótkim czasie można w nim zrobić przyzwoitą grę.

Możesz też próbować sił w UDK, ale licencja jest gorsza niż w Unity3D, a co więcej jest mało prawdopodobne, że bardzo niskobudżetowa gra będzie wyglądała lepiej jeśli zrobisz ją w UDK. Poza tym w Unity3D masz od razu wersję na Windows, Mac OS X, a po wykupieniu licencji także iPhone, Android i Wii. Unity3D działa na praktycznie każdym sprzęcie, podczas gdy UDK ma już wysokie wymagania jeśli chodzi o casualowy rynek.

O Ogre3D się nie wypowiadam, gdyż nie korzystałem z niego, ale z racji tego, że masz dostęp do źródeł, to daje największe możliwości, choć pewnie wymaga najwięcej wysiłku.

Offline adamowski10

  • Użytkownik

  • Zbanowany
# Listopad 02, 2010, 20:13:08
Dzięki za wszystkie odpowiedzi, dopiero zaczynam z tym przygodę ale mam nadzieję, że szybko nie przestane się tym zajmować, za rok wybieram się do technikum informatycznego i wypadało by już coś umieć i mieć coś na koncie.  ;D

Offline steckel

  • Użytkownik

# Listopad 02, 2010, 20:31:54
Dzięki za wszystkie odpowiedzi, dopiero zaczynam z tym przygodę ale mam nadzieję, że szybko nie przestane się tym zajmować, za rok wybieram się do technikum informatycznego i wypadało by już coś umieć i mieć coś na koncie.  ;D
To Ci kalkulator wystarczy.

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Listopad 02, 2010, 20:36:27
Dzięki za wszystkie odpowiedzi, dopiero zaczynam z tym przygodę ale mam nadzieję, że szybko nie przestane się tym zajmować, za rok wybieram się do technikum informatycznego i wypadało by już coś umieć i mieć coś na koncie.  ;D
Przygodę zacznij od snake'a albo mario, a nie od GTA czy SBK.

To Ci kalkulator wystarczy.
+1

Offline Rokuzo

  • Użytkownik
    • Masz na sprzedaż klucze do cs go?

# Listopad 02, 2010, 21:00:04
Najlepszy Silnik ? - Własny ;)

Offline hfjh

  • Użytkownik

# Listopad 02, 2010, 21:13:22
...o ile uda się Tobie go ukończyć ;)