Autor Wątek: Przeczytaj to, zanim napiszesz!  (Przeczytany 18145 razy)

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Październik 30, 2010, 23:53:09
Może i nie są świeżo po komunii, ale... sprawiają wrażenie takich ;)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Xirdus

  • Moderator

# Październik 31, 2010, 00:44:31
IMO nie powinieneś podawać konkretów co do ilości warnów; powinno to zależeć od konkretnego przypadku. Te punkty pisane są trochę zbyt ostrym językiem.
« Ostatnia zmiana: Październik 31, 2010, 12:29:49 wysłana przez Xirdus »

Offline rajkonkret

  • Użytkownik
    • o mnie

# Październik 31, 2010, 11:26:21
Może po prostu napisz, że trzeba skończyć studia informatyczne z wynikiem minimum 4+ żeby zadawac pytania na gamedev;) a najlepiej to już zaczynać doktorat..... Rozumiem że w dziale dla początkujących bedzie trochę łagodniej?

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Październik 31, 2010, 17:56:01
Moim zdaniem najważniejsze są dwie rzeczy:
1. Przestrzegać dokumentu "Jak nie lamić"
http://wiki.warsztat.gd/Jak_nie_lami%C4%87
2. Nie zadawać pytań typu:
- Co wybrać (jaki język, bibliotekę, silnik)
- Z czego się uczyć (z której książki, tutoriala, strony WWW)

Offline Limal

  • Użytkownik
    • http://wolnik.co.uk

# Luty 26, 2011, 16:57:45
2. Nie zadawać pytań typu:
- Co wybrać (jaki język, bibliotekę, silnik)
- Z czego się uczyć (z której książki, tutoriala, strony WWW)
Nigdy nie zrozumiem dlaczego nie można zadawać tych dwóch najważniejszych pytań przy nauce nowych technologii.

Offline Lerhes

  • Użytkownik

# Luty 26, 2011, 17:08:58
1. Może dlatego, że na forum jest już 150 takich wątków i wystarczy użyć opcji szukaj?
2. "Z czego się uczyć" jest opisane na wiki, więc nie ma sensu pisać tego samego setny raz.

A tak poza tym, jak ktoś ubierze to w ładną formę, opisze swoją sytuację (co już wie, czego by chciał się nauczyć) itd itp (a nie głupie: "Z czego się uczyć C++?") to dostaje grzeczną odpowiedź.

Edit down: Zgadzam się, ale nikt tutaj takich pytań nie tępi. Chodzi tylko o to, że jak ktoś w wątku pyta się o funkcję switch i tłumaczy mu się to na 3 strony, a potem chce zapytać w tym samym temacie o coś zupełnie innego np: "Direct3D" to się tworzy straszny bałagan -> bo część ludzi odpowiada nadal na pytanie o switch a część już o Direct. Więc w sytuacji gdy ma się dwa różne pytania, zakłada się drugi wątek.
Lerhes
« Ostatnia zmiana: Luty 26, 2011, 17:29:15 wysłana przez Lerhes »

Offline Gifanonim

  • Użytkownik
    • HomePage

# Luty 26, 2011, 17:18:58
Jak dla mnie to trochę wyolbrzymiacie problem który jest bardzo znikomy.

...
2. Jeden temat = jedno pytanie. Dostaniesz podwójnego warna za wątki typu "Mam kilka pytań o...".
...

Nie zgodzę się z tym punktem. Co jakiś czas na forum pojawia się wątek np. o wybór uczelni i ludzie faktycznie mają kilka pytań, więc jak dla mnie większym śmietnikiem będzie zakładanie 5 wątków nt. Uczelnia w Pipidówce dolnej, pytanie o...

Czekam tylko aż ktoś wpadnie na pomysł, żeby przed założeniem nowego wątku trzeba było odpowiedzieć na jakieś proste pytanie z informatyki, coś jak weryfikacja czy jest się człowiekiem przyklepując literki z obrazka. Tak tu będą 3 linijki kodu i trzeba napisać co będzie wynikiem operacji i odpowiedzi abc.

Rozumiem, że niektórych użytkowników może męczyć jak pojawiają się proste dla nich problemy, ale pamiętajmy, że też kiedyś zaczynaliśmy. A forum jednak ma być na ludzi a nie dla nerdów którzy poza własną pieczarę wychodzą tylko odebrać nowy zestaw kroplówek i książki od listonosza.

Offline Limal

  • Użytkownik
    • http://wolnik.co.uk

# Luty 26, 2011, 17:25:54
Lerhes, zgadzam się. To byłby całkiem dobre powody.

Ad. 1. Gdyby nie fatalna wyszukiwarka na forum. Już lepiej dać wyszukiwarkę Google z ustawionym site:forum.warsztat.gd. A poza tym uwarunkowania się zmieniają. Coś co było dobre w 2008 roku niekoniecznie będzie dobre w 2011 roku.
Ad. 2. Mało pozycji. Z niemal każdej wymienionej kategorii mogę polecić lepszą książkę od tych, które są tam podane. Uzupełniać wiki mi się nie chcę, bo mało ludzi na nią wchodzi. Forum ma lepszy zasięg.

Poza tym miałem na myśli wątki, gdzie autor potrafi przedstawić szerszy kontekst przy postawionych pytaniach "Z czego się uczyć?" i "Co jest lepsze?". Z wypowiedzi Rega wynika, że tego typu pytania mimo wszystko są zabronione.

Offline Xirdus

  • Moderator

# Luty 26, 2011, 17:29:54
@Gifanonim
Ten punkt dotyczy raczej tematów "Kilka pytań o DirectX" gdzie ktoś pyta jak wyświetlić model, prosi o kod kamery FPP i chce linka do jakiejś biblioteki GUI.

Offline s0d

  • Użytkownik

# Luty 26, 2011, 18:40:56
Nie dziwie się że niektórzy lamią skoro http://wiki.warsztat.gd/Jak_nie_lami%C4%87 nie działa ;p

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Luty 26, 2011, 20:22:03
Limal, jeśli chcesz się czegoś uczyć albo wybrać bibliotekę jakiej potrzebujesz, to do kogokolwiek się zwrócisz, przedstawi ci tylko i wyłącznie swój własny punkt widzenia, który niekoniecznie musi być dla ciebie najlepszy (zwykle nie jest). Równie dobrze mógłbyś wybrać sam, w końcu chyba najlepiej znasz własne potrzeby, albo rzucić kostką jeśli panicznie boisz się podejmować decyzje (w następnym wcieleniu powinieneś zostać robotem ;-)). Takie wątki tylko robią śmietnik z forum.

Offline Limal

  • Użytkownik
    • http://wolnik.co.uk

# Luty 26, 2011, 21:05:38
Złośliwiec, nie oczekuje niczego innego jak tylko opisania najlepszej biblioteki lub książki według własnego odczucia! Można bardzo szybko sprawdzić czy osoba, która piszę taką opinię, jest kompetenta.

I nie, nie znam swoich potrzeb, bo w końcu jestem początkujący i nie wiem jakie opcje są dostępne. Osoba, która odpowiadając na pytanie "co jest lepsze", przedstawi dobrą argumentację może mocno przyspieszyć naukę.

Moim zdaniem tego typu wątki dostarczają sporo wartościowych informacji nawet dla zaawansowanych użytkowników. Można podyskutować, która technologia ma lepszą przyszłość, np. Windows Forms czy WPF?

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Luty 27, 2011, 01:20:28
Złośliwiec, nie oczekuje niczego innego jak tylko opisania najlepszej biblioteki lub książki według własnego odczucia! Można bardzo szybko sprawdzić czy osoba, która piszę taką opinię, jest kompetenta.

Poziom kompetencji nie ma żadnego znaczenia. Nie można przecież powiedzieć, że eksperci używają OpenGL, a DirectX jest tylko dla noobów (albo odwrotnie). Tak więc jeśli któryś ekspert (lub osoba, którą za takowego uznasz) wybierze za ciebie jedną z możliwości, to nic nie przyspieszy ani nie ułatwi, ulegniesz tylko iluzji, że cudzy wybór jest lepszy niż twój własny.

Offline Limal

  • Użytkownik
    • http://wolnik.co.uk

# Luty 27, 2011, 07:20:49
Końcowy wybór zawsze należy do ciebie. A w przypadku dylematu między wyborem dwóch bibliotek graficznych DirectX i OpenGL, do tej pierwszej bardziej przekonałoby mnie to, że DirectX dostarcza bezpłatny program do debugowania - PIX, który jest m.in. bardzo pomocny w ustalaniu "czemu na ekranie nic się nie wyświetla?".

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Luty 27, 2011, 19:39:25
A OpenGL jest przenośny. Można tak długo, temat o tych dwóch API ma już z 300 stron a i tak każda dyskusja skończy się "a u was biją murzynów" :)

Zasadniczo większość pytań "skąd się uczyć" to "z czego się nauczyć C++", często z dodatkowymi warunkami ("ma być po polsku"; "ma być łatwe"; "ma mnie samo nauczyć"; "żeby było dużo filmików"). Nie ma miejsca na takie tematy -- powtarzanie tego samego w 100 różnych tematach zwyczajnie wprowadza śmietnik.

Cytuj
Można podyskutować, która technologia ma lepszą przyszłość, np. Windows Forms czy WPF?

W wielu takich przypadkach jest to dyskusja pt. "co jest lepsze -- twój pies czy mój kot". Jeżeli pyta osoba początkująca która sama nie wie czego chce -- niech wypróbuje wszystkie opcje i sama zdecyduje co jest dla niej lepsze. Z naszą pomocą czy bez niej i tak zapewne wybierze źle ;)

Cytuj
Ad. 2. Mało pozycji. Z niemal każdej wymienionej kategorii mogę polecić lepszą książkę od tych, które są tam podane. Uzupełniać wiki mi się nie chcę, bo mało ludzi na nią wchodzi. Forum ma lepszy zasięg.

To podaj. Zasadniczo w planach jest lepsza integracja materiałów z wiki z serwisem (no i niezależnie od tego gdzie te materiał są, jest to zawsze solidny link do podania w tematach o podstawy).