Autor Wątek: [C++]Zapis stanu gry  (Przeczytany 4721 razy)

Offline snajper_44

• Użytkownik

# Październik 30, 2010, 21:47:10
Witam! Jestem początkującym programmerem. Piszę sobie pseudo grę w konsoli. Już trochę w miare jest ~500 linijek. Usiłuję zrobić zapis stanu gry, lecz nie wiem jak się do tego zabrać wiem jak odczytać zmienne itp. ale jak powrócić do danego fragmentu kodu? Narazie stworzyłem coś takiego:
void SaveGame(character &Hero)
{
    ofstream osave;
    osave.open("frpg_dbsv", ios::out);
    osave << Hero.name << "\n" << Hero.hp << "\n" << Hero.MinDmg << "\n" << Hero.MaxDmg << "\n" << Hero.lvl << "\n" << Hero.exp << "\n" << Hero.atk;
    osave.close();
};

void LoadGame(character &Hero)
{
    fstream isave("frpg_dbsv", ios::in);
    getline(isave, Hero.name);
    isave.close();
};

int main(int argc, char *argv[])
{
    //blablabla
    cout << "-+-+-+-+-+TRYB+-+-+-+-+-" << endl;
        cout << "Wybierz tryb:" << endl;
        cout << " 1. Nowa gra" << endl;
        cout << " 2. Wczytanie gry" << endl;
        cin >> game;
        if (game == 2)
        {
            LoadGame(Hero);
        }
        if (game == 1)
        //blablabla
        SaveGame(Hero);

Jak widać Hero to obiekt klasy. I moje pytanie jak zrobić właśnie żeby skoczyć po wczytaniu do danego fragmentu? Proszę o pomoc.

Offline Mr. Spam

• Miłośnik przetworów mięsnych

Offline FoToN

• Użytkownik

# Październik 30, 2010, 21:52:17
Najprościej byłoby otworzyć plik binarnie (std::ios::binary) i wpakować od razu całą klasę. Takie rozwiązanie daje Ci też możliwość łatwego wczytywania. Ważne tylko byś w klasie bohatera nie trzymał np. std::string, tablic, bo wtedy takie rozwiązanie nie zda egzaminu.

Offline snajper_44

• Użytkownik

# Październik 30, 2010, 21:57:03