Autor Wątek: [XNA] C# zrzuca wyjatek gdy ładuję sprite "File not found"  (Przeczytany 1364 razy)

Offline Doleś

  • Użytkownik

# Październik 29, 2010, 00:19:27
Witam,
mam problem polegający na tym, że nie mogę zmusić XNA, aby załadował mojego sprite'a. Kod wziąłem z http://www.xnadevelopment.com. Utworzyłem w Visual Studio w projekcie katalog Content, dodałem do niego SpriteGuy.png znajdujący się w właśnie katalogu Content w głównym folderze projektu. A XNA dalej twierdzi, że nie może znaleść tego pliku, choć ja już wrzuciłem go wszędzie :/
Tutaj jest kod:

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using Microsoft.Xna.Framework;
using Microsoft.Xna.Framework.Audio;
using Microsoft.Xna.Framework.Content;
using Microsoft.Xna.Framework.GamerServices;
using Microsoft.Xna.Framework.Graphics;
using Microsoft.Xna.Framework.Input;
using Microsoft.Xna.Framework.Media;
using Microsoft.Xna.Framework.Net;
using Microsoft.Xna.Framework.Storage;


    /// <summary>
    /// This is the main type for your game
    /// </summary>
    public class Game1 : Microsoft.Xna.Framework.Game
    {
        GraphicsDeviceManager graphics;
        SpriteBatch spriteBatch;

        Sprite mSprite;
        Sprite mSpriteTwo;

        public Game1()
        {
            graphics = new GraphicsDeviceManager(this);
            Content.RootDirectory = "Content";
        }

        /// <summary>
        /// Allows the game to perform any initialization it needs to before starting to run.
        /// This is where it can query for any required services and load any non-graphic
        /// related content.  Calling base.Initialize will enumerate through any components
        /// and initialize them as well.
        /// </summary>
        protected override void Initialize()
        {
            // TODO: Add your initialization logic here
            mSprite = new Sprite();
            mSpriteTwo = new Sprite();

            base.Initialize();
        }

        /// <summary>
        /// LoadContent will be called once per game and is the place to load
        /// all of your content.
        /// </summary>
        protected override void LoadContent()
        {
            // Create a new SpriteBatch, which can be used to draw textures.
            spriteBatch = new SpriteBatch(GraphicsDevice);

            // TODO: use this.Content to load your game content here
            mSprite.LoadContent(this.Content, "SquareGuy");
            mSprite.Position = new Vector2(125, 245);

            mSpriteTwo.LoadContent(this.Content, "SquareGuy");
            mSpriteTwo.Position.X = 300;
            mSpriteTwo.Position.Y = 300;
        }

        /// <summary>
        /// UnloadContent will be called once per game and is the place to unload
        /// all content.
        /// </summary>
        protected override void UnloadContent()
        {
            // TODO: Unload any non ContentManager content here
        }

        /// <summary>
        /// Allows the game to run logic such as updating the world,
        /// checking for collisions, gathering input, and playing audio.
        /// </summary>
        /// <param name="gameTime">Provides a snapshot of timing values.</param>
        protected override void Update(GameTime gameTime)
        {
            // Allows the game to exit
            if (GamePad.GetState(PlayerIndex.One).Buttons.Back == ButtonState.Pressed)
                this.Exit();

            // TODO: Add your update logic here

            base.Update(gameTime);
        }

        /// <summary>
        /// This is called when the game should draw itself.
        /// </summary>
        /// <param name="gameTime">Provides a snapshot of timing values.</param>
        protected override void Draw(GameTime gameTime)
        {
            graphics.GraphicsDevice.Clear(Color.CornflowerBlue);

            spriteBatch.Begin();
            mSprite.Draw(this.spriteBatch);
            mSpriteTwo.Draw(this.spriteBatch);
            spriteBatch.End();

            base.Draw(gameTime);
        }
    }

W Solution Explorer widnieje ładnie folder Content a w nim plik SquareGuy.png i tak samo jest na dysku w katalogu projektu. Nie mam pojęcia z jakieś ścieżki on ładuje mojego spritea, ale niemniej i tak go nie może znaleść :( Próbując dodać obrazki do projektu wg tego linka http://www.xnadevelopment.com/tutorials/addinganimagetothegameproject/AddingAnImageToTheGameProject.shtml, nie mam w properties SquareGuy czegoś takiego jak asset name itd.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline sir_xeno

  • Użytkownik

# Październik 29, 2010, 08:36:53
Kod jest w porządku. Tworząc projekt "Xna Game", Content powinien tam być od razu. W dodatku mając inną ikonę niż normalny katalog. Jeśli tak się nie stało, to usuń "Content" z projektu i z dysku.
Kliknij prawym na projekcie -> Add -> New Content Project -> Podaj nazwę (w tym przypadku "Content", bo tak masz w kodzie) -> Add. Dodaj tam swój plik.
Jeśli w Properties masz teraz "Asset Name: squareguy" i "Build Action: Compile" to powinno działać.
« Ostatnia zmiana: Październik 29, 2010, 08:38:43 wysłana przez sir_xeno »

Offline Doleś

  • Użytkownik

# Październik 30, 2010, 14:26:02
Wielkie dzięki za pomoc, jednak wyglądało to nieco inaczej ;) Nie wiem czy to dlatego, że ja mam Visual Studio 2010 czy dlatego, że XNA 4.0, ale musiałem kliknąć na taki dziwne "coś" w Solution Explorer o nazwie "SpiritGameContent" i tam dodać istniejący plik. No cóż ja się uparłem na ten katalog Content, bo tak wszędzie było napisane ;) Temat do zamknięcia.

Offline sir_xeno

  • Użytkownik

# Październik 30, 2010, 17:52:18
Sądząc po tym wpisie to "wina" Xna 4.