Autor Wątek: Dziwne collision meshe  (Przeczytany 751 razy)

Offline MironGeek

  • Użytkownik

# Październik 22, 2010, 19:54:03
Dlaczego w gta:vice city są takie collision meshe samochodów:
http://img688.imageshack.us/img688/6/fer3.png
samochód:
http://www.gtaunderground.com/ViceCity/vehicles/Packer.png

Rozumiem sens spherów ale nie rozumiem stosowania ich jako bok samochodu.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Październik 22, 2010, 20:03:09
Przede wszystkim wydajność i użyteczność. Tam gdzie mogłeś wejść lub wjechać to nie mogły być sfery, po boku samochodu się nie chodziło ( jak się samochód przewrócił to za chwilę wybuchał ) więc nie było sensu stosować trójkątów czy wycinków płaszczyzny.

Offline MironGeek

  • Użytkownik

# Październik 22, 2010, 20:21:45

http://img213.imageshack.us/img213/3765/fer4.png

Samochód wybuchał ale jak się przewracał na dach. Jak spadnie na bok to można na niego wskoczyć i po nim chodzić.
A z tą wydajnością to nie byłbym taki pewien, na obrazku który dałem na początku jest 45 spherów. A gdyby zamiast nich używać trójkątów byłoby ich 10-15.

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Październik 22, 2010, 20:34:00
Weź pod uwagę, że kolizja sfer jest najprostszą rzeczą.

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Październik 22, 2010, 20:40:45
Kolizje trójkątów są znacznie bardziej kosztowne obliczeniowo niż kolizje sfer. Kolizje sfer to tylko proste porównanie wzajemnej odległości z sumą ich promieni, z trójkątami jest bardziej skomplikowana sprawa.