Autor Wątek: Praca inżynierska dot. produkcji gier - prośba o pomoc.  (Przeczytany 3152 razy)

Offline .qam

  • Użytkownik

# Październik 20, 2010, 14:28:15
Witam Panie i Panowie, zwracam się do Was z prośbą o pomoc.

Piszę pracę inż. na temat: "Kierowanie projektem na przykładzie produkcji gry komputerowej". Jeśli macie jakieś pomysły na hipotezy, oraz (co najważniejsze) ciekawą literaturę, która będzie mogła się przydać, piszcie koniecznie. Z dostępnością książek jest (tragicznie), wiec każda pomocna dłoń będzie bardzo ważna. :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany
# Październik 20, 2010, 14:43:54
Poproś intoxicate, żeby napisał książkę :D

Offline pawelek

  • Użytkownik

# Październik 20, 2010, 14:48:39
Dowolne książki o inżynierii oprogramowania, dowolne książki o zarządzaniu procesami. Gra komputerowa jest tylko pewną kategorią programów. Tworzy się je podobnie jak programy biznesowe, a na co zwrócić uwagę - zajrzyj na blog intoxicate.

Pozdr.
P.

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Październik 20, 2010, 14:51:49
jeszcze się nie zajmuję inżynierką (jeszcze dwa lata ^^), ale czy przypadkiem celem inżynierki nie jest stworzenie jakiegoś projektu, a nie suche dyskusje (piszesz o hipotezach). Czyli ty robisz grę, znajdujesz sobie kolegów artystów i opisujesz jak zrobiłeś grę i jak zarządzałeś zasobami ludzkimi itd. :P

aczkolwiek mogę się mylić, na razie jeszcze nie muszę wiedzieć o co biega z inżynierką

Offline pawelek

  • Użytkownik

# Październik 20, 2010, 14:56:09
@up w zasadzie masz rację, ja napisałem na inż "system zarządzania siecią komputerową", dopiero na mgr. napisałem grę RPG. Ale kolega mój zrobić 200 stron o sieciach Wi-Fi i też zaliczył. Szczerze napisz cokolwiek, byle promotor to przyjął obrona to śmiech na sali. Broniłem się 8. paź z mgr. Wszedłem pierwszy 4+ od niechcenia.

@autor Współczuję tematu. Doradzałbym raczej jednak nie związane z grami. Prościej, łatwiej, a jak chcesz się gier nauczyć to lepiej je pisać/projektować/robić grafikę/zarządzać zespołem/co tam jeszcze chcesz. Niewiem czemu wielu ludziom wydaje się, że pisanie gier jest łatwe i przyjemne :|

Pozdr.
P.


Offline SYSmen

  • Użytkownik

# Październik 20, 2010, 15:05:56
Też mam temat o grach ;) "Gra trójwymiarowa oparta na Unreal Engine 3" ;) Tyle, że robimy to we dwójkę. Do końca tego miecha powinniśmy mieć gotowy prototyp.  :P

Pzdr!

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Październik 20, 2010, 15:24:19
SYSmen: gdzie studiujesz?

Offline .qam

  • Użytkownik

# Październik 20, 2010, 16:59:06
@ Avaj
Rozminąłeś się z tym czym się zajmuję - muszę temat ugryźć stricte od strony biznesowej jako PM. Aspektem badawczym będą wywiady albo kwestionariusze przeprowadzone z polskimi developerami na temat kierowania takimi projektami. Monograficznej by mi nie zaakceptowali... :P

@ pawelek
Ja też sobie współczuję tematu - w naszym kraju jest bardzo ciężko dokopać się odpowiedniej literatury i wiedzy w tym zakresie. Niestety, samo kierowanie projektami proste nie jest, a jak już się męczyć, to przynajmniej dobrze połączyć to z pasją.

Offline SYSmen

  • Użytkownik

# Październik 20, 2010, 18:25:24
@Avaj

Tam gdzie Ty , bo z tego co widzę to chyba też jesteś z PG :D Tyle, że ja zaocznie.

Od kilku lat co weekend przejeżdżam przez Twoje miasteczko  :) No teraz co dwa weekendy bo się rozkład rozluźnił :P

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Październik 20, 2010, 18:35:56
Ja bym jednak odradzał powoływanie się na książki dotyczące inżynierii oprogramowania i zarządzania projektami informatycznymi, chyba że do porównania jak jest w branży gier, a jak w innych branżach. Gamedev jest specyficzny i myślę, że trzeba będzie poszukać czegoś konkretnie na temat tworzenia gier. W Polsce trudno będzie znaleźć, ale na Amazon.com powinny być jakieś książki na ten temat.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Październik 20, 2010, 20:48:25
+1
Przeczytanie książki zajmie ci tydzień, a i tak nic z tego nie załapiesz nie pracując nad własną grą/modem.
Na początek polecam www.gamasutra.com.
I jeśli nie zamierzasz zrobić tej pracy na Odwal Się - zabieraj się za własny projekt.

Offline ribel

  • Użytkownik
    • Oozi: Earth Adventure - devBlog

# Październik 21, 2010, 09:30:21
http://gamedev-pl.blogspot.com/2010/09/projekt-wiedzmin-mariaz-sztuki-i.html - może to się nada. Na samym blogu znajdziesz też kilka innych materiałów z różnych konferencji, które mogą być przydatne.

Offline pawelek

  • Użytkownik

# Październik 21, 2010, 10:39:31
@ Reg Jesteś o wiele bardziej doświadczony w branży więc trudno mi polemizować, ale... Praca inżynierska to nie typowy gamedev. Generalnie mógłby napisać, no siada 5 gości, myśli, potem robi prototyp, myśli, coś dodaje coś odrzuca, myśli, wywala wszystko, bo ma nowy pomysł, robi prototyp, myśli dodaje coś tam, myśli... x100 ... i mamy grę. Ale to chyba nie o to chodzi. On musi napisać, jaka jest teoria, jak to wygląda w IT ogólnie i tu może spokojnie oprzeć się na książkach z inżynierii i zarządzania projektami info. Potem podaje jak jest w branży, a jest różnie, a więc kilka rozwiązań zasłyszanych (tu bym popytał ludzi na gamedev czyli wywiad: intoxicate, Vipa, Daro i kto się jeszcze dołoży). Potem musi i tak zrobić swój projekt, zarządzać nim i wskazać czy jego metoda (najlepiej będąca mariażem powyższych informacji) jest lepsza gorsza czy jakaś tam od innych.
Poza tym książki dadzą mu sporo do bibliografii, z nich też może łatwo cytować. To dobre źródło informacji.

Przynajmniej takie jest moje zdanie.

@MadBonsai On nie musi czytać całej książki, wystarczą niektóre rozdziały, obejmie to w 1 dzień na książkę.

Pozdr.
P.

Offline intoxicate

  • Moderator
    • Jak zrobic gre FPP

# Październik 21, 2010, 11:16:14
Na Amaazonie znajdziesz masę książek o zarządzaniu projektami gier komputerowych. Zajmuje się tym Producent. Jak byś potrzebował pomocy, miał pytania możesz śmiało uderzać do mnie.

//na moim blogu informacje są porozrzucane, raczej tak zebrać ich do kupy i zrobić z tego całość się nie da więc wątpię by informacje na nim akurat przydały się w tym przypadku.

Offline Koshmaar

  • Użytkownik
    • Homepage

# Październik 22, 2010, 00:23:33
<shameless promotion>
Może tutaj coś znajdziesz http://student.agh.edu.pl/~koshmaar/shared/IGK2009/Referat.pdf
</shameless promotion>