Autor Wątek: Od zera do gier kodera czy Symfonia ? ... +pomoc z kodem.  (Przeczytany 3553 razy)

Offline nowofresh

  • Użytkownik

# Październik 17, 2010, 01:46:39
Mam do was pytanie.
Zamierzam pisać programy, aplikacje i stworzyć grę.

Lepiej zacząć czytać Symfonie C++ czy Od zera do gier kodera ?

Tak przy okazji, może mi ktoś jeszcze raz prześledzić po kolei kod i wytłumaczyć << , >> , std itd.

void main()
{
std::string strImie;
std::cout << "Podaj swoje imie: ";
std::cin >> strImie;
std::cout << "Twoje imie to " << strImie << "." << std::endl;
getch();
}

Pozdrawiam.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Snejk47

  • Użytkownik

# Październik 17, 2010, 01:55:37
Najlepiej to i to i jeszcze Thinking in C++.

<< to przesunięcie bitowe, std to przestrzeń nazw (najlepiej poczytaj te książki będziesz rozumiał).

@edit, przeczytałem "Lepiej czytać", ja zacząłem od "Od zera[..]", ponieważ podstawy już miałem, jeżeli nie znasz innego języka to zacznij od Symfonii,

Offline shutdown

  • Użytkownik

# Październik 17, 2010, 01:57:10
Symfonia jest bardziej obszerna, ale i Od zera do gier kodera można przeczytać.
"<<" i ">>" kierują strumień danych, w danym fragmencie ">>" - z strumienia wejścia do zmiennej strImie, a "<<" kierują tekst na strumień wyjścia.
"std::coś" to zakres nazw z STLa, zamiast używać wszędzie "std::" możesz pod definami dać "using namespace std;".

Offline Xirdus

  • Moderator

# Październik 17, 2010, 01:58:46
Od zera do gier kodera powinno wystarczyć. A przy okazji jest darmowe ;)

<< to przesunięcie bitowe
To jest stream a nie int. << i >> w tym przypadku to operatory strumieniowe.

Offline nowofresh

  • Użytkownik

# Październik 17, 2010, 02:07:15
To w takim razie po co jest Perełki programowania gier. Vademecum profesjonalisty. w każdym ~600 stron co daje 3600 stron, gdyż jest 6 tomów :) ?

//Ten kod jest dobry czy lepiej go zmienić, bo coś tam słyszałem o namespace czy /n a nie chce się pieprzyć potem z nauką od środka...

//Silnikman, weź mnie...
« Ostatnia zmiana: Październik 17, 2010, 02:15:31 wysłana przez nowofresh »

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Październik 17, 2010, 02:40:44
To w takim razie po co jest Perełki programowania gier. Vademecum profesjonalisty. w każdym ~600 stron co daje 3600 stron, gdyż jest 6 tomów :) ?

Perełki nie są o takich podstawach jak programowanie w C++ :P

Ja polecam oba, sam się tak uczyłem - na zmianę Symfonia i Megatutorial; Thinking przeczytałem sporo później.

Kod sam zrozumiesz, jak trochę poczytasz :)

Offline _OskaR

  • Użytkownik

# Październik 17, 2010, 03:07:48
To w takim razie po co jest Perełki programowania gier. Vademecum profesjonalisty. w każdym ~600 stron co daje 3600 stron, gdyż jest 6 tomów :) ?
W sumie to jest już 8 tomów - ale oczywiście nie w naszym języku.
Te książeczki raczej nie nadają się do nauki od podstaw. To po prostu coś w rodzaju zbioru artykułów dotyczących różnych zagadnień związanych z programowaniem gier.
« Ostatnia zmiana: Październik 17, 2010, 03:13:06 wysłana przez _OskaR »

Offline Super Mario

  • Użytkownik

# Październik 17, 2010, 07:51:02
Perelki nie sa na pewno do nauki ;)
Powiem tak, zakup sobie Symfonie przeczytaj ja, pozniej przeczytaj Megatutorial Xiona (Od zera do gier kodera)
dla utrwalenia wiadomosci i uzupelnienia ewentualnych brakow a pozniej, to juz tylko jakies biblioteki i elegancko :)

Offline Barthap

  • Użytkownik
    • Mój blog

# Październik 17, 2010, 07:56:46
Ja się uczyłem z symfonii, a w megatutorialu doczytywałem to, czego nie było w symfonii.

Offline Super Mario

  • Użytkownik

# Październik 17, 2010, 08:03:08
@UP: Tak samo ;]

Jest jeszcze jeden problem, w Symfonii jak i w Megatutorialu malo jest (w symfonii wcale) o algorytmach.
O tym tez wypadaloby cos wiedziec ;), ale w Googlach znajdziesz tego mnostwo ;]

Offline nowofresh

  • Użytkownik

# Październik 17, 2010, 09:00:15
A ile uczyliście się z Symfoni i Megatutoriala, w sumie i po jakim czasie zaczęliście pracę nad silnikiem/grą i co z tego wyszło :) ?

Offline Super Mario

  • Użytkownik

# Październik 17, 2010, 09:03:55
Ksiazke wraz z Tutorialem mozesz przerobic w krotkim czasie (no np. 2 tygodnie) ale, bedziesz potrzebowal duzo wiecej czasu na "oswojenie" sie z tym.
Takze wiec bez pospiechu, ucz sie a, sam zobaczysz kiedy bedziesz cos juz potrafil zmajstrowac :D

Offline Barthap

  • Użytkownik
    • Mój blog

# Październik 17, 2010, 09:07:26
ja w c++ bawiłem się kilka miesięcy robiąc programy konsolowe, potem w MFC. Jak trafiłem na Esenthela to zacząłem się bawić z programowaniem gier, wtedy właściwie zaczynałem poznawać wszystko: biblioteki, inne języki, różne inne rzeczy, wszystko, na co trafiłem to po trochę.

Offline Ivian

  • Użytkownik
    • Ivian's Cave

# Październik 17, 2010, 09:08:01
Ja napierw 1tom symfonii, potem 2 prog w konsoli, potem zaczalem gre xd. Ale roznica taka, ze juz duzo kodzilem w pascalu, i ogarnialem co to zmienna i petle^^. No a w miedzyczasie druga symfonia, thinkink in c++, megatutorial, dokumentacja allegro, stl itd itd.

A co do kodu, to standard mowi o int main, a nie o void. Punkt wejscia powinien zawsze zwrocic wartosc. Nawet jesli wtedy przy int main nie damy return 0 przez domniemanie kompilator to tam wstawia.

Offline nowofresh

  • Użytkownik

# Październik 17, 2010, 09:08:52
Mam pomysł na portal na którym wejdzie z kilka tysięcy osób już na początku i dlatego uczę się też PHP.
Mogę łączyć naukę PHP z C++ na zmianę ?
« Ostatnia zmiana: Październik 17, 2010, 10:52:14 wysłana przez nowofresh »