Autor Wątek: Ma ktoś jakiś fajny pomysł na grę? :)  (Przeczytany 8882 razy)

juzek

  • Gość
# Październik 15, 2010, 01:24:07

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline mechaniczny_s...

  • Użytkownik

# Październik 15, 2010, 09:00:51
Gra strategiczna - rok koło 2050, załamanie gospodarki surowcowej, wojna na Antarktydzie o ogromne złoża, które tam się znajdują. Gracz kieruje armią jednego z walczących państw. Noc i dzień polarny. Ekstremalne warunki i ich wpływ na żołnierzy/sprzęt. Nowoczesne bronie przystosowane do nietypowego środowiska. I ten klimat, wyjątkowy klimat, którego nie było jeszcze w żadnej strategii...

---

Kosmiczny tycoon w konwencji casualowej.

---

Oldschoolowa gra wzorowana na Another World - czyli widok od boku, wszystko 2D, sporo cutscenek i ciekawy świat - oparta na którejś z książek Lema.

---

Znowu strategiczno-menedżerowa - gracz kieruje mafią. Planuje napady na TIRy, konwoje, produkuje narkotyki, obstawia buki, do tego haracze, przemyty, podróby, porwania, agencje towarzyskie. Plus walka z konkurencją, czyli policją, która stale siedzi na karku (groźby, łapówki, zacieranie śladów, zamachy, wtyki) i innymi mafiami (układy, wtyki, zlecenia, zamachy).

---

W ogóle to moim marzeniem jest stworzenie gry, która nie tylko daje przyjemność z grania... ale po prostu zmienia człowieka, wzbogaca go, rozwija go, ale nie pod względem zręczności czy refleksu, ale np. myślenia o życiu, filozofii i tak dalej.

Offline Karol

  • Użytkownik

# Październik 15, 2010, 11:16:39
Oldschoolowa gra wzorowana na Another World - czyli widok od boku, wszystko 2D, sporo cutscenek i ciekawy świat - oparta na którejś z książek Lema.
Genialne! Proponuję do tego celu "Eden".

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Październik 15, 2010, 11:33:40
Cytuj
OP, zaglądnij tutaj http://www.warsztat.gd/articles.php?x=view&id=38. ;)
to było dawno temu, dużo się zmieniło od tego czasu :)

Offline eshelon

  • Użytkownik

# Październik 15, 2010, 12:16:45
Moja propozycja to "US Army vs. Zombies" - strategia turowa 2D.
Akcja ma miejsce podczas postępującej inwazji Zombie na Amerykę. Samodzielne oddziały piechoty armii amerykańskiej rozstawione w kluczowych miejscach miasta mają za zadanie jak najdłużej powstrzymywać hordy Zombie by ludność cywilna mogła się ewakuować.
Gracz ma pokierować jednym z takich oddziałów. Przed każdą misją (planszą) wybiera z listy broń dla swojej piechoty.
> Lista broni (nie wszystkie bronie dostępne na starcie):
A. broń drużynowa (2 osoby):
karabin maszynowy 7,62mm
ciężki karabin maszynowy 12,7mm
(exclusive #1- minigun 7,62mm)
(exclusive #2 - XM307 25mm)
granatnik automatyczny 40mm
moździerz 60mm
moździerz 81mm
B. broń osobista:
rakiety niekierowane - SMAW
karabin 5,56mm
karabin 7,62mm
strzelba bojowa
granatnik podwieszany 40mm
karabin snajperski 7,62mm
ciężki karabin snajperski 12,7mm
granat ręczny
mina przeciwpancerna (sławny Claymore)
> Utrudnienia:
- wybrana broń i amunicja do niej swoje ważą a istnieje limit dostępnych kilogramów (każdy żołnierz z oddziału może przenieść określoną liczbę kilogramów a limit to ich suma);
- broń drużynowa strzela raz na 2 tury Gracza (w 1 turze strzela a w drugiej zostaje uzupełniona amunicja  lub jest przerwa żeby lufa się nie przegrzała);
- zabić Zombie nie jest prosto, żeby go trwale wyeliminować trzeba go trafić w głowę (za pierwszym razem tylko bronią precyzyjną, za kolejnym trafieniem - pozostała broń);
Zombi jest dużo i ciągle się pojawiają a teren przeważnie ogranicza zasięg broni (drużynowej).
W założeniu gra ma wymagać od Gracza zastanowienia się nad ustawieniem żołnierzy oraz przemyślanego używania broni tak by została wykorzystana jak najefektywniej.

Offline Spider100

  • Użytkownik
    • Strona domowa

# Październik 15, 2010, 12:41:33
Bezmyślna strzelanka 3D z zombiakami, mechanika oparta na dwóch rzeczach:
FastLSM - rozrywanie ciał w dowolnych miejscach
Euphoria - odpowiednia reakcja nieumarłych na uderzenia spychanie ze schodów itp.

Pomysł póki co dla mnie niewykonalny gdyż Euphoria jest zamknięta, a FastLSM za wolne trochę do dużej ilości nieumarłych :P.

Offline zxc

  • Użytkownik

# Październik 15, 2010, 13:21:50
Cytuj
W ogóle to moim marzeniem jest stworzenie gry, która nie tylko daje przyjemność z grania... ale po prostu zmienia człowieka, wzbogaca go, rozwija go, ale nie pod względem zręczności czy refleksu, ale np. myślenia o życiu, filozofii i tak dalej.
To jest mocne marzenie! Szukam takiej gry w pamięci i mam problem. Dobrych gier jest dużo, ale umówmy się, że "zmienia człowieka" to ciężki kaliber :). Może gra "Alter ego" (gra tekstowa, do zagrania online)? Co Ty byś przywołał za przykład?

Offline mechaniczny_s...

  • Użytkownik

# Październik 15, 2010, 15:05:01
zxc sęk w tym, że nie znam takiej gry :P Ale nie dziwię się, ciężko zrobić taki film (wiem, bo sam coś powoliiii kombinuję), a co dopiero grę. Myślę, że najłatwiej można by to osiągnąć przygodówką/cRPGiem (tam gracz najbardziej utożsamia się z odgrywaną postacią).

Offline really

  • Użytkownik

# Październik 15, 2010, 15:33:33
Filmów obejrzałem takich wiele, może nie każdy zmienił mnie dosłownie, ale wiele razy bardzo intensywnie myślałem nad tym, co zobaczyłem. W grach jednak zawsze musi być nacisk na gameplay, a to trochę przeszkadza w przeżywaniu "wewnętrznym" tego, co się dzieje na ekranie. Nawet w przygodówkach musimy skupiać się na zagadkach, a nie na tym, co powiedział nam przed chwilą NPC.

Offline mechaniczny_s...

  • Użytkownik

# Październik 15, 2010, 15:59:53
Zrobić, nie obejrzeć. Jeśli już wchodzić w najbardziej zmieniające rzeczy to tutaj zdecydowanie rządzą książki. Wracając do gier, czemu by nie zaangażować gracza jako osobę do gry? Zamiast tworzyć jakąś fantastyczną postać, pozwolić na umieszczenie siebie w grze... nie wiem, to skomplikowane :P

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Październik 15, 2010, 16:16:28
Jak to nie ma gier które zmieniają ludzi ? Pierwsze z brzegu np. Tibia, wg mediów i 'wybitnych autorytetów' z dziedziny psychologii to tak deprawuje młodego człowieka że nawet matkę krzesłem może uderzyć ;)

Ja nad swoim pomysłem właśnie pracuję więc nie zdradzę szczegółów ale mogę powiedzieć tyle, że natura vs. bezmyślność i krótkowzroczność człowieka jest świetnym tematem dla gier z głębszym przesłaniem.

Offline zxc

  • Użytkownik

# Październik 15, 2010, 16:47:59
Kuba D.:
"Zmienia na lepsze" :). Ty żartujesz, ale ja myślę, że WoW czy Tibia to jest coś, co potrafi zmienić życie człowieka. To duża rzecz. Nie wydaje mi się, żeby to była jednak dobra zmiana.

Mechaniczne:
Mi się wydaje, że gry mają w tej dziedzinie większy potencjał niż filmy i literatura. Właśnie przez to, że uczestniczysz w historii, czy procesie. Film nie wymaga od ciebie, abyś rozumiał to, co się dzieje na ekranie. Gra wymaga.

Dobry pomysł, żeby umieścić gracza w takiej grze. Przecież nie musi to być gra dla jednego gracza (facebook!), ani nawet nie musi być to gra komputerowa :).

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Październik 15, 2010, 17:20:28
Cytuj
W ogóle to moim marzeniem jest stworzenie gry, która nie tylko daje przyjemność z grania... ale po prostu zmienia człowieka, wzbogaca go, rozwija go, ale nie pod względem zręczności czy refleksu, ale np. myślenia o życiu, filozofii i tak dalej.

To ja podam przykład: Angband! :) Może rogaliki są niepozorne, ale to właśnie Angband sprawił, że gdy widziałem gdzieś literę 'k', to myślałem od razu "o, kobold". Trudno o bardziej filozoficzną grę!

Offline gemGreg

  • Użytkownik
    • gemGreg's homepage

# Październik 15, 2010, 18:13:23
Ok, no to szybki pomysl by pokodzic w niedzielne popoludnie :o

Gra z gatunku MMO ;D
(spore)
W grze zaczynasz od zalazka zycia, ktory zostal umieszczony na jakiejs planecie.
Ten zalazek zaczyna ewoluowac w coraz to bardziej zlozone formy - na planecie zaczyna rowniez kilku innych graczy, wiec Twoje pierowtniaki musza walczyc o dominacje na planecie. Tylko jedna forma moze istniec na planecie, a jej wyglad-rozwoj byl by tworzony proceduralnie w zaleznosci od planety i innych czynnikow.
(settlersi + black & white)
I tak te stworki staja sie coraz bardziej rozumne, w miedzyczasie sa walki plemienne, tworza spolecznosci, rozwijaja sie technologicznie i religijnie. Gdy Twoja rasa jest bardziej 'inteligentna' - tym Twoj wplyw na nich jest mniejsza, ale rozwoj technologiczny wiekszy. Gdy sa bardziej oddani religji, to masz potezna wladze nad nimi, ale cierpi na tym ich rozwoj.
Zalozenia gry proste, ale osiagniecie mistrzostwa (wyhodowanie dobrej rasy) trudne. Po drodze wiele mozliwosci schrzanienia calego procesu i koniecznosci zaczynania od nowa. Gdy rasa bedzie opozniona w rozwoju, to inna z tego sektora bedzie mogla ja podbic.

Jesli juz ktos napisze,to naprawde nie wezme duzy % za pomysl! ::)

bardzo podobna gra do tego opisu to SPORE :P

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Październik 15, 2010, 18:36:37
Gra z gatunku MMO ;D
(spore)

bardzo podobna gra do tego opisu to SPORE :P

Sherlock :)