Autor Wątek: SUD raz jeszcze ale na poważnie  (Przeczytany 1904 razy)

Offline blue

  • Użytkownik

# Październik 12, 2006, 14:09:52
Skoro już temat zszedł na SUDy to ja także mam pytanie z natury tych bardziej abstrakcyjnych. Rownież pisze SUDa, prostego, w ramach poćwiczenia nauki języka...co prawda w Javie bo chyba troche prościej ale mniejsza teraz o technologie implementacji. Chodzi o to że nie bardzo wiem jak stworzyć inteligentny mechanizm (logike) tej gry. Mam pewien świat gry który posiada opsiy lokacji, warunkowe opisy lokacji, możliwość podnoszenia bądź też nie różnych przedmiotów i uzależnione od tego zdarzenia w różnych lokacjach. Chciałbym całość świata gry wczytywać z pliku xml (biblioteka XStream). czy ktoś z was umiałby mi podpowiedzieć jak zabrać się za tworzenie takiej logiki w sposób inteligentny i obiektowy (wzorce projektowe) , nie na zasadzie if...else.?  Jeśli coś jest niejasne, wytłumacze Smiley. Co do całej architektury gry, jest opracowana na wzrocu MVC.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline MoN

  • Użytkownik

# Październik 12, 2006, 14:35:12
afaik to mudy dzialaja na takiej zasadzie ze sa de facto pisane w jezyku programowania (np. Arkadia, Barsawia i inne na tym enginie) - po prostu sa kodem w stylu C interpretowanym na biezaco. Dlatego uwazam ze najlatwiej bedzie to zrobic na skryptach - zreszta nie wiem jak inaczej uzyskasz odpowiednia elastycznosc

Offline blue

  • Użytkownik

# Październik 12, 2006, 15:01:13
Być może MUDy ale załóżmy że ja MUSZE napisać SUDa w oparciu o C lub Jave...napisać da się wszystko, potrzebny jest tylko pomysł z użyciem wzorców projektowych....i o namiastkę takiego pomysłu pytam/proszę :)

Offline MoN

  • Użytkownik

# Październik 12, 2006, 15:29:14
ej sorry ale czym Twoim zdaniem rozni sie MUD od SUDa pod wzgledem obslugi ze strony kompa? Mozna powiedziec ze MUD to taki SUD tyle ze jest kilku graczy - i prawde mowiac pomiujajac kwestie polaczenia itd. to nie ma wielkiej roznicy ;)

Offline blue

  • Użytkownik

# Październik 12, 2006, 15:43:57
zgadzam się, zresztą to samo powiada Wiki. Wyjaśnij mi tylko co Ty masz na myśli mówiąc skrypty C? Mi chodzi o wewnętrzną logike, jak wolisz diagram klas, i tego chce się od kogoś dowiedzieć  ;)

Offline MoN

  • Użytkownik

# Październik 12, 2006, 18:02:17
Mam na mysli to, ze wymienione przeze mnie MUDy sa niejako skryptowym programem uruchomionym wewnatrz engina (ktory zapewne obsluguje podstawowe rzeczy takie jak chodzenie, podnoszenie rzeczy i inne takie). Ale wszelkie ciekawsze rzeczy, jak np. ambitniejsze komendy (powiedzmy "nacisnij przycisk") zalatwione sa za pomoca tychze wlasnie skryptow. No chyba ze robisz SUD hack'n'slash i tyle - i tam nie potrzebujesz questow itd.