Autor Wątek: Uniwersalny model danych dla zasadniczych elementów gier fabularnych?  (Przeczytany 3167 razy)

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Październik 16, 2010, 01:07:05
Rozwój postaci wcale nie musi dłużej polegać na podbijaniu statystyk. Po części można to zastąpić adaptacją postaci do zmieniających się warunków świata.

Nie jest problemem takie opracowanie 2 wersji fabuły, by gracz faktycznie odczuł, że wpłynął na losy świata. Tylko, że możliwość wykonania czegoś takiego jest odwrotnie proporcjonalna do szczegółowości grafiki i mechaniki, które nadmuchują rozmach produkcyjny. Konieczność dotrzymywania terminów przy takiej produkcji najczęściej wyklucza możliwość nieustannego przekopywania fabuły od góry do dołu - inaczej ciężko zrobić spójne, alternatywne losy świata. No chyba, że ktoś dysponują zgranym zespołem z konkretnym doświadczeniem i miałby dość cierpliwości na bardzo długi okres prototypowania różnych wariantów scenariusza.

Przyjmijmy więc, że da się zrobić grę fabularną, w której gracz czuję swój wpływ na losy otoczenia ;)
Przyjmijmy, że dostajecie możliwość zaimportowania profilu/historii_rozgrywki z innej gry czy zestawu gier. Jakie dałoby to nowe możliwości?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Shusty

  • Użytkownik

# Październik 17, 2010, 22:45:47
Jestem pewien, że ciężko stworzyć taką grę z powodu różnych ograniczeń. Ja po prostu lubię fantastykę i fabułę. Najbardziej odpowiadałoby żyć przez 100lat w innych czasach, wymiarach, wymarzonych krainach, ale pozostają nam tylko gry, książki. W książkach wczuwamy się w bohatera, ale w grach jesteśmy bohaterem (mimo iż to złudne, bo los jest odgórnie zlecony).
Jedno pewne, że ludziom by się to podobało.