Autor Wątek: Jaki silnik , prośba o doradzenie  (Przeczytany 4220 razy)

Offline wolfenstein

  • Użytkownik

# Październik 10, 2010, 00:22:13
Przejrzyj sobie kilka(naście) wątków "jaki silnik". Wszędzie będzie Esenthel (tylko w jednym Xenon, a poniżej półtorastronicowa dyskusja czy reklamowanie swoich silników jest moralne). I radzę nie czytać tyle między wierszami, bo ja nigdzie nie napisałem, że polecam Xenona (ale też nie odradzam go; w grach 2d może jest dobry).
Eee tam, Zenon jest wszędzie!

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany
# Październik 10, 2010, 00:25:21
1. Xenon Core, łatwo się w nim pisze i na pewno będzie dobrym rozwiązaniem dla kogoś początkującego (wszystkie potrzebne rzeczy masz w jednym miejscu, a nie jakieś dodatkowe biblioteki do obsługi png, czy też łączenie z oglem, żeby rotatowac sprita)

Co do wolfensteina to co cię to obchodzi, że ktoś poleca ten silnik?
Cytuj
ale ja nie lubię jak mi się wpycha Zenona...
Nikt ci nie wpycha mistrzu, więc możesz wrócic do swojego wspaniałego ogra.
« Ostatnia zmiana: Październik 10, 2010, 02:51:45 wysłana przez MadBonsai »

Offline nowofresh

  • Użytkownik

# Październik 10, 2010, 00:27:14
Ja tam polecam inne silniki.
Wolfenstein, weś...

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Październik 10, 2010, 00:29:15
Nie wiem jak ty, ale ja nie lubię jak mi się wpycha Zenona...
A ja nie lubię dyskryminacji (można reklamować UE, można reklamować Irrlicht, można reklamować Ogre, można reklamować Unity, można reklamować Esenthela, a Xenona już nie?)
Parę razy już to przerabialiśmy. Różnica jest taka, że Ogre i Unity to profesjonalne silniki z dużą dokumentacją, sporym community / supportem i komercyjnymi grami o nie zbudowanymi. Xenon nie ma żadnych komercyjnych gier, community to parę osób a cały support jest w postaci jednego autora, który rozwija silnik w wolnym czasie. Jakkolwiek miło oglądać rozwój Xenona, o tyle podrzucanie go początkującym nie jest dobrym pomysłem.

Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany
# Październik 10, 2010, 00:31:55
Cytuj
Jakkolwiek miło oglądać rozwój Xenona, o tyle podrzucanie go początkującym nie jest dobrym pomysłem.
Uważasz, że łatwiej początkującemu napisac coś w ogre niż w xenonie? Bo ja nie (na swoim przykładzie)
Jakby nikt nie korzystał z ogre to skąd by miał swoje community?

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Październik 10, 2010, 02:57:27
Punkt dla ciebie, ANtY ;)
Z tymże osoby, które jako pierwsze korzystają z danej technologii są jak ludzie zgadzają się testować nowe leki. Możesz sporo zarobić (zanim inni poznają technologię, ty już w niej wymiatasz), a równie dobrze mogą skończyć przygwożdżeni do kibla przez sraczkę.

BTW, usunąłem obrazek z twojego poprzedniego posta. Lekko przegiąłeś ;)
« Ostatnia zmiana: Październik 10, 2010, 04:23:33 wysłana przez MadBonsai »

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Październik 10, 2010, 03:58:41
Zauważyłem ten topic gdy się tylko pojawił (tak, tak - ach ten mój inteligentny post reader :D), ale celowo nie napisałem w nim nic, tylko po to by sprawdzić czy moja obecność jest kluczem do samonapędzającej się reklamy xenona - jak widać działa tu zasada perpetuum mobile: napełnij dobrze skonstruowany układ energią (tudzież emocjami negatywnymi/pozytywnymi), a rozkręci się tak by sam siebie dalej napędzał.
Dla jasności: nie prowadzę Zakonu Głosicieli Objawień i Nawróceń Xenonowych (w skrócie: ZGON-X), nie nakłaniam nikogo do reklamowania go, ale widać że ludzie sami sprawdzają i sami oceniają czy warto o nim informować innych. To nie grzech (no może dla allegrowiczów: "nie cudzołóż", ale czujmy się jak arabowie - miejmy wiele żon, każdą nainny dzień tygodnia najlepiej :) ), więc nie kultywujmy w reszcie przyszłych tematów dywagacji na temat czy moralnie jest wspierać skromnego warsztatowego kolegę, czy zrównać go ze swoim poziomem.
A wracając do tematu: Do prostych oraz bardziej wymagających gier, głównie 2D, jeśli liczysz na dobre efekty, to możesz śmiało próbować Xenona, zawsze będziesz miał za sobą dobrego początki, oraz gotową przesiadkę na silniki wyższego poziomu :)
Dziękuję za uwagę, i pozdrawiam kolegę wolfensteina i życzę mu, aby i On kiedyś mógł się pochwalić czymś większym, trzymam mocno kciuki i liczę, że coś takiego zrobi ;)
« Ostatnia zmiana: Październik 10, 2010, 04:03:16 wysłana przez PsichiX »

Offline Neil

  • Użytkownik

# Październik 10, 2010, 12:22:07
Ach i och...

no ale do tematu

patryk006 - UNITY - po prostu genialne rozwiązanie,

możesz śmiało robić w nim wszystko co napisałeś co byś chciał robić. Obszerna dokumentacja, dużo tutoriali, ciekawe produkcje stworzone za pomocą UNITY - Same plusy.
Możesz robić małe projekciki jak i "duże" gry.
-Ja jako ktoś kto chce zacząć swoją przygodę z gamedevem jestem nim po prostu zafascynowany.

Ale jednocześnie do swojego pierwszego projektu:
http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,19283.0.html

Użyć chcę Xenon Core - czemu>?

1) Bo mogę się komunikować z twórcą i realnie wpływać na kształt silnika
2) Bo jestem zafascynowany jego pracą i chcę zobaczyć co z niej można wyciągnąć
3) Bo robiąc grę na jego silniku mam nadzieje że choć trochę mu pomogę w "promocji" a zarazem jestem pewny że jak zrobię dobrą grę to tym samym promocja jego silnika wpłynie na promocję mojej gry.
4) Bo skoro mogę wspierać "kolegę" to to chętnie zrobię.

I tak jak w jednym wątku kiedyś napisałem Polacy to takie "gówno" że jak ktoś coś zrobi to okazuje się że nikt nie chce tego używać bo to polskie i krytykuje to bo to polskie etc... Jeden idzie w górę to reszta zamiast pomóc to ciągnie w dół  - wiem z własnego doświadczenia

Pozdro
Neil

Offline Will

  • Użytkownik

# Październik 10, 2010, 13:27:22
Cytuj
Witam , raczej raczkuję w temacie programowania
Dlatego właśnie nie bierz żadnego silnika. Pobaw się allegro/SDL+gierki w konsoli. Nie ma sensu wpychać się w ogre/unity dopóki nie napiszesz kilka prostych gierek typu pacman/bomberman itp żeby zrozumieć jak to wszystko działa.

Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany
# Październik 10, 2010, 15:23:55
Najłatwiej jest zrozumiec jak to działa robiąc gry np w game makerze.

Offline SYSmen

  • Użytkownik

# Październik 10, 2010, 16:04:01
Cytuj
Witam , raczej raczkuję w temacie programowania
Dlatego właśnie nie bierz żadnego silnika. Pobaw się allegro/SDL+gierki w konsoli. Nie ma sensu wpychać się w ogre/unity dopóki nie napiszesz kilka prostych gierek typu pacman/bomberman itp żeby zrozumieć jak to wszystko działa.

I tu się zgodzę. Jak już opanujesz co nieco to zachęcam do zajrzenia tutaj: www.udk.com

Offline patryk006

  • Użytkownik

# Październik 10, 2010, 21:38:51
Cytuj
Witam , raczej raczkuję w temacie programowania
Dlatego właśnie nie bierz żadnego silnika. Pobaw się allegro/SDL+gierki w konsoli. Nie ma sensu wpychać się w ogre/unity dopóki nie napiszesz kilka prostych gierek typu pacman/bomberman itp żeby zrozumieć jak to wszystko działa.


A kto powiedział że ja już biorę jakiś silnik i piszę ? , chciałem tak sobie poczytać o tym co polecacie i o samych silnikach , a jak na razie to kończę grę w allegro z dość sporą pomocą kolegi

Offline Will

  • Użytkownik

# Październik 10, 2010, 23:24:34
Cytuj
Witam , raczej raczkuję w temacie programowania
Dlatego właśnie nie bierz żadnego silnika. Pobaw się allegro/SDL+gierki w konsoli. Nie ma sensu wpychać się w ogre/unity dopóki nie napiszesz kilka prostych gierek typu pacman/bomberman itp żeby zrozumieć jak to wszystko działa.


A kto powiedział że ja już biorę jakiś silnik i piszę ? , chciałem tak sobie poczytać o tym co polecacie i o samych silnikach , a jak na razie to kończę grę w allegro z dość sporą pomocą kolegi

Więc po co ten wątek?  ;)  Jak zdobędziesz doświadczenie to nie będziesz potrzebował niczyjej rady jaki silnik wybrać.

Offline urahara

  • Użytkownik

# Październik 15, 2010, 09:49:09
Dołączę się do tematu, zastanawiam się nad wyborem silnika, który posłuży mi do prototypownia i tworzenia prostych gier (typu: YoFrankie, platformówek, prostych samochodówek, maksymalnie skomplikowany programistyczne projekt o którym myślę to coś w stylu Dungeon Siege 1), silnik musi byś na tyle rozwinięty by można stworzyć grę przy pomocy skryptów ewentualnie z podstawową znajomością np. c++.
Na ten czas zaznajamiam się z Pandą3D głównie dlatego iż do programowania używany jest Python, używany również jako język skryptowy Blendera. Panda obsługuje mapy normali, spectacular, ao i inne bajery, oraz działa na Linuksie i Windowsach dzięki czemu nie będzie chyba problemu z działaniem gier na różnych wersjach systemów (głównie o Windowsy mi chodzi), powstało na nim kilka komercyjnych gier nawet mmo Pirates of the Caribbean Online (małe wymagania sprzętowe), Blendera można użyć jako edytor sceny dla pandy co jest dodatkowym plusem, silnik ma bardzo dobrą dokumentacje i tutoriale, chodź kiepsko znam angielski bez większych problemów uczę się jak go obsługiwać, na razie zmagam się z kolizjami. Pomimo tylu zalet tego silnika nie zauważyłem by ktoś na warsztacie robił w nim jakiś projekt, czy Panda ma jakąś wadę przez którą nikt jej nie używa, oraz czy nadaje się do celów które wymieniłem we wstępie?.