Autor Wątek: Czy pisanie gry roguelike w czasach DX11 i OGL4 ma sens?  (Przeczytany 4390 razy)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Październik 10, 2010, 11:02:58
Niemniej oszczędzisz sobie roboty, jeśli zrobisz konsolowca w pdcurses lub czymś podobnym :).

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Październik 10, 2010, 14:03:48
Napisz rogue w HTML5+JS+CSS ;) :P

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Październik 10, 2010, 14:49:31
@up- fajny pomysł! Nawet HTML4 zupełnie wystarczy :) Można choćby dla zabawy przepisać jakiś silniczek roguelike na JS i podpiąć rysowanie pod zwykły tekst.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit


Offline Yuko

  • Użytkownik

# Październik 10, 2010, 17:56:30
Napisz gre w konsoli poprostu , i potem z grafika 2d ;)

Offline Xirdus

  • Moderator

# Październik 10, 2010, 18:14:13
Ty sobie chyba nie zdajesz sprawy jak bardzo różni się robienie gier konsolowych od graficznych.

Offline Yuko

  • Użytkownik

# Październik 10, 2010, 19:39:33
Zdaje se , i wiem, ale on chce napisac gre rougelike, wiec niech ja napisze w konsoli a potem pisze gry 2d..

Offline Xirdus

  • Moderator

# Październik 10, 2010, 19:47:03
Twój poprzedni post zabrzmiał dla mnie mniej więcej tak: "zrób grę w konsoli a potem zamień w tej grze konsolę na grafikę 2d".

Offline Yuko

  • Użytkownik

# Październik 11, 2010, 19:11:03
nie nie chodzilo mi o to xD
Chodzi mi o to zeby pierwsza gra napisal w konsoli a potem druga gre 2d :)

Offline 0DFh

  • Użytkownik

# Październik 15, 2010, 01:34:29
Nie chciałem na razie publicznie pisać co planuję zrobić w grze, ale muszę, bo nie mam kogo się poradzić, więc jakby parę osób skomentowało poniższe pomysły, czy nadają się i czy są do wykonania.

1. Własna kampania (edytor map)
2. Rozbudowana fabuła i różne miejsca rozpoczęcia gry, zależnie od tego czy ktoś wybierze, aby być człowiekiem, orkiem, elfem itp. Np. człowiek to będzie zaczynał jako dziecko chłopki/niewolnik, który zdołał uciec, ork będzie zaczynał w mieście orków, elf w krainie elfów, mag jako nowicjusz w klasztorze itp.
3. Oblężenia zamków (budowanie maszyn wojennych, wieżyczki łucznicze itp.)
4. Możliwość posiadania swoich ludzi i podstawowe rozkazy dla nich
5. Tryb walki - lepszy zręcznościowy/real time czy strategia turowa?

Proszę o sugestie dotyczące powyższych punktów.

Jakby ktoś miał jakieś dodatkowe pomysły też proszę niech napisze.

Offline Xirdus

  • Moderator

# Październik 15, 2010, 21:24:41
1. I tak będziesz musiał zrobić.
2. Nie rozpędzaj się zbytnio. Zacznij od kampanii ludzkiego wojownika.
3. Wątpię by było dobre. W takich grach zwykle gracza jest jednego. Jak chcesz to wprowadzić, to dobrze przemyśl każdy tego aspekt, i nie wymyślaj tego w trakcie kodzenia.
4. J.w.
5. To już zależy od ciebie. Aczkolwiek ja bym się skłaniał ku turówce.

Offline zxc

  • Użytkownik

# Październik 15, 2010, 21:41:26
Roguelike brzmi niewinnie, ale to są jedne z najbardziej rozbudowanych gier jakie istnieją. Na początku zrób najmniejszego roguelika, jakiego możesz sobie wyobrazić. Utnij wszystkie feature'y i ucinaj do momentu, aż nie będziesz mógł powiedzieć, że projekt jest roguelikiem. Dopiero za coś takiego się zabierz.

Eksploracja, zabijanie potworów, rozwój postaci, zbieranie przedmiotów.

Zagraj w oryginalnego Rogue. To jest dobra gra. Jeśli nie robiłeś dotąd gier, a jesteś zdecydowany na roguelike'a to polecam zwykłego klona Rogue. To świetny i elegancki design, zarazem znacznie bardziej casualowy niż jakiekolwiek nowocześniejsze rogueliki. Wzorując się na Dwarf Fortress, Nethacku, Adomie, Angbandzie, Tomie, możesz łatwo zgubić to, co jest w rogueliku ważne. Rogue to ma - w wersji minimum.

Offline 0DFh

  • Użytkownik

# Listopad 15, 2010, 22:41:28
Pozwolę sobie jeszcze w tym, założonym przeze mnie wcześniej wątku zapytać.

Czy lepiej zrobić klasyczne sterowanie, jak jest w innych roguelike:
e - jedzenie (od eat)
o - otwórz (od open)
i - ekwipunek (od inventory)
itd.

Czy mogę nie przejmować się tym zwyczajem i zrobić po polsku:
j - jedzenie
o - otwórz
e - ekwipunek
z - zaklęcie
itd.

Zaznaczam, że grę piszę w całości w języku polskim. Chodzi tylko o to, czy graczom takich gier, który mają wyuczoną angielską obsługę nie będzie przeszkadzało. Za to, takiej polskiej obsługi szybciej się początkujący nauczą, bo skróty z języka polskiego.

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Listopad 15, 2010, 23:05:12
nie grywam w takie gry, ale nie możesz gdzieś dać klawiszologii w stylu

[Z]aklęcia
[J]edz
?

Offline Lerhes

  • Użytkownik

# Listopad 16, 2010, 00:42:06
Robienie klawiszologii to zawsze dodatkowa praca. Jak nie chce ci się i wolisz zakodować je na "twardo" to ja bym skorzystał ze skrótów po polsku. Jak jest po polsku, to każdy szybko skojarzy co jest pod czym.

Lerhes