Autor Wątek: Skrypty w Unity - jaki język?  (Przeczytany 6480 razy)

Offline Moriquendi

  • Użytkownik

# Październik 05, 2010, 20:14:30
Hey!

Zaczynam przygodę z Unity 3D. Ściągnąłem parę video-tutoriali i zapoznaje się z silnikiem.
Szczerze mówiąc, myślałem,że wygląda to trochę inaczej. Unity3D to tak jak wielki edytor gier ;P  Przyzwyczajony jestem,że wszystko sam pisałem i teraz mam taką ułatwioną pracę...(czy ja się cofam?;o)

Doszedłem właśnie do tematu "Skrypty".
Widzę, że w Unity można programować tylko w Javie/C Sharp. Trochę mnie to zasmuciło, bo umiem tylko c++. Co prawda pooglądałem z kilka malutkich kodów Javy i wygląda podobnie do C++, tylko jakby mniej...mhm...profesjonalnie(?)

W każdym razie muszę zadecydować w czym będę dalej programował - Java czy C Sharp (jeszcze na wszelki wypadek zapytam. Czy w Unity pisze się tylko skrypty czy może jest jeszcze inna forma zaprogramowania obiektów?)

O Javie nie wiele słyszałem, nie wiem do czego może mi się przydać.
C Sharp z kolei przyda się przy programowaniu na XBoxa. Ale jest podobno trudniejszy od javy (ale czy dużo różni się od c++?)

Proszę was o radę, w czym powinienem pisać skrypty.
I czy w tych skryptach naprawdę będzie można zaprogramować dobrą, komercyjną grę wyścigową?



Edit:
Ostatni post@
Żadne lenistwo, tylko myślałem o jednym, a pisałem o drugim...

« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2010, 23:30:47 wysłana przez Moriquendi »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Październik 05, 2010, 20:17:47
IMO ucz się C#. Sporo różni się od C++, ale różnice nie są zaporowe. Do tego jest multiplatformowy.

Offline Will

  • Użytkownik

# Październik 05, 2010, 20:22:13
Opanowanie skryptów w unity to kilka h jeśli rzeczywiście znasz c++, więc możesz spokojnie pobawić się z ich java script'em  i c#. Sam używam js i nie narzekam.

Cytuj
I czy w tych skryptach naprawdę będzie można zaprogramować dobrą, komercyjną grę wyścigową?
Tak.
 

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Październik 05, 2010, 20:29:22
Jesteś pewien, że Java? O ile się nie mylę, Unity używa JavaSCRIPTU, nie Javy (tak devmaster.net twierdzi przynajmniej).

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Październik 05, 2010, 20:54:28
Jesteś pewien, że Java? O ile się nie mylę, Unity używa JavaSCRIPTU, nie Javy (tak devmaster.net twierdzi przynajmniej).

Owszem, masz rację. Można też pisać w dialekcie pythona zwanym Boo.

Offline really

  • Użytkownik

# Październik 05, 2010, 21:36:06
Ja używam JavaScript (Devmaster nie kłamie) i mniejsze skrypty, a takich potrzebuje w swoim pierwszym projekcie, pisze się chyba trochę szybciej, choć to pewnie kwestia przyzwyczajenia i nawyków. Najlepiej spróbować obu.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Październik 05, 2010, 22:11:23
Cytuj
Proszę was o radę, w czym powinienem pisać skrypty.
I czy w tych skryptach naprawdę będzie można zaprogramować dobrą, komercyjną grę wyścigową?
W czym? Korzystasz z Unity, więc w Unity ;)
Da się zrobić skryptami grę wyścigową, jak i każdą inną.

Czy dobrą i komercyjną? To nie zależy od samych skryptów, tylko projektanta, producenta i developera.

Skoro doszedłeś do tematu Skrypty w dokumentacji, to przejdź go. Czytaj dokumentację. Nie mam w niej żadnej wzmianki o Javie.

Cytuj
O Javie nie wiele słyszałem, nie wiem do czego może mi się przydać.
C Sharp z kolei przyda się przy programowaniu na XBoxa. Ale jest podobno trudniejszy od javy (ale czy dużo różni się od c++?)
A co za różnica? W tym momencie tworzysz grę korzystając z Unity, w tej chwili nie ma większego znaczenia, czy przyda ci się to gdzie indziej. Najpierw ogarnij podstawowe pojęcia, potem jeszcze parę innych rzeczy. Xbox to w tym momencie małe zmartwienie dla ciebie ;)
Nie ma absolutnie żadnego znaczenia, który język jest trudniejszy.

Nie ma tu za wiele miejsca do "decydowania, czy będę korzystał z JavaScriptu czy C#". Jednym z dobrodziejstw Unity dla początkujących jest to, że nie muszą uprawiać filozoficznych dysput, co jest lepsze. Jeśli edytor X korzysta z języka Y, to korzystasz z niego i tyle.

Przesuwam wątek do PoL, bo pomylenie Javy z JavaScriptem wymaga lenistwa.
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2010, 22:14:42 wysłana przez MadBonsai »