Autor Wątek: Apple popuszcza sznurki na AppStore  (Przeczytany 7707 razy)

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Październik 03, 2010, 12:16:18
ten javascriptowy to był quake 2

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

bs.mechanik

  • Gość
# Październik 03, 2010, 12:24:39
Tak, tylko dzis quake 3 chodzi na kazdej komorce klasy nokia n900, czyli wiekszosc co teraz wychodzi na rynku.

Ciekawe jak poradzilby sobie z tym Quakiem jakis telefon z procesorem Snapdragon wlasnie :)

Snapdragon Snapdragonem, oby wychodzilo coraz mniej sprzetu na tym, bo juz sie zestarzal zdeczka ;)

Dzisiejsze telefony klasy iPhone 4/Wave (sprzetowo to praktycznie te same telefony) lub Nokia n900/ iPhone 3GS moga pokazac cos takiego:
http://www.youtube.com/watch?v=tHX7htYsVDQ. Jak dla mnie bomba ;)

Offline Neil

  • Użytkownik

# Październik 03, 2010, 13:14:27
E tam tym linkiem  nie miałem zamiaru udowadniać zajebistości flesh'a, to było takie potwierdzenie teorii vashpan że na tym można jedynie gry z przed 15 lat puszczać :P...

Zasada jest taka gdy platforma jest zamknięta i rozwijana przez jednego producenta to zawsze nie będzie to 100% tego co wszyscy by chcieli.

Z tego co pamiętam to Quake działa na każdej komórce z symbianem s60 z N-gage, a nawet QIII Arena, więc ten port do flasha to nic super Ciekawego/odkrywczego/zarabistego

http://www.youtube.com/watch?v=YuZUA2kbHzM&p=B90F51F455A272BE&playnext=1&index=3

a osobiście to ja lubię ten filmik
http://www.youtube.com/watch?v=haefkxxq2Fg

pozdro
Neil

Offline Zielony

  • Użytkownik
    • Ghurund Engine

# Październik 03, 2010, 16:00:49
Flash jest prawie tak stary, jak telefony komórkowe. I jakoś do tej pory nie zwojował nic na tym rynku. Czemu coś miałoby się zmienić w tej kwestii? W czasach app store'ów. I z HMTL5 wspierany już prawie na każdej platformie mobilnej.
Flash dopiero od AIR2 zawiera pełnoprawny język interpretowany z dostępem do systemu plików, socketami, wbudowanym GUI, akceleracją sprzętową, itp. Wydajność Flasha jest marna, bo Flash ma domyślnie włączony alpha blending, antialiasing i obliczenia na krzywych beziera drugiego stopnia dla każdego piksela na ekranie. Polecam zobaczyć animacje fachowców: http://2advanced.com/#portfolio/bytype/demos
Co do komórek - AIR na Androida jest od niedawna i jeszcze niewiele można powiedzieć. Na pewno Apple nie chce konkurencji dla swoich produktów (Obj-C + Kokos?), ale z tego co wiem, Flash jest przyjemniejszy w oprogramowaniu.
Przypominam - prostota i szybkość tworzenia, oraz wysoka jakość IDE - to są zalety Flasha.

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Październik 03, 2010, 16:36:43
Cytuj
Nie wiem czemu zrobienie portu Quake'a ma swiadczyc o jakiejs niesamowitej wydajnosci platformy na ktora sie ow port stworzy ?

Flashmaniaków nie przegadasz. :) Dla nich 15-20 lat opóźnienia (wydajnościowego) Flasha za C++ to powód do dumy i radości. No ale z drugiej strony niedawno widziałem (bodaj na wykopie) szaloną ekscytację z HTML5, w którym to udało się odtworzyć Asteroids z oryginalną grafiką -- i na czterordzeniowym procku chodziło płynnie! :) Więc faktycznie, 15 lat opóźnienia Flasha to nic w porównaniu z 30 latami opóźnienia HTML5.

Cytuj
to dosc dobra technologia, ale niestety wiekszosc rzeczy ktore w niej powstaje to nie jest soft najwyzszej jakosci.... I to wina bardziej programistow niz samego Flasha.

To jest w dużej mierze prawda. Ale z drugiej strony, jeżeli to wina programistów -- to pokaż mi chociaż JEDNĄ flashową produkcję na poziomie dajmy na Far Cry (gry sprzed 6 lat!). W końcu musi być chociaż jeden dobry programista Flasha, no nie? :)

bs.mechanik

  • Gość
# Październik 03, 2010, 16:45:08
Ok, nie przesadzajmy ;) Falsh jest dobry do popierdolek, animowanych menu czy skaczacych elementow na stronie. 
Aby zrobic cos wiekszego, chocby ten far cry, korzystamy z innych, odpowiednich technologii.
Qrde, niezly offtop sie zrobil :)

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Październik 03, 2010, 19:14:25
Dab, i tak nieźle na technologię, której specyfikacja nie jest ukończona. I to ta różnica między zamkniętą a otwartą technologią :)

Offline lukasyno

  • Użytkownik

# Październik 03, 2010, 20:05:01
proszę parę linków
http://tankionline.com/battle-en4.html
http://www.flare3d.com/showcase
a szczególnie
http://www.flare3d.com/product/34-almax-race

85% Tego forum nie zrobi lepszych gier w c++... a oni najgłośniej mówią ze wydajność Flasha jest za niska :D
No jest jaka jest ale da sie jednak cos konkretnego zrobic...

co do Quake to on byl przeportowany z c++...

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Październik 03, 2010, 20:11:17
Cytuj
a szczególnie
http://www.flare3d.com/product/34-almax-race

No faktycznie, graficznie zbliża się to do SNESa -- tylko że w SNESowych ścigałkach była jeszcze fizyka i AI. :)

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Październik 03, 2010, 20:15:40
Cytuj
a szczególnie
http://www.flare3d.com/product/34-almax-race

No faktycznie, graficznie zbliża się to do SNESa -- tylko że w SNESowych ścigałkach była jeszcze fizyka i AI. :)

haha +1

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Październik 03, 2010, 22:30:56
Przynajmniej nie zjada 100% procesora :)

Przyklad gry sprzed 15 lat:
Pierwszy NFS: http://www.youtube.com/watch?v=B1DgUpt5fbs, polecam fragment od 3:10 ;) Tam byla fizyka ;]
Ehh, az lezka sie w oku kreci,

Warto wspomniec ze to softwarowy renderer ktory smigal na 486DX ;)

***

Akurat ta gierka to nie byl dobry przyklad fajnych gier we flashu :) Jest sporo, platformowki, np. rewelacyjny "N", w ktorego zagrywalem sie calkiem dlugo... Machinarium. Dla takich gier Flash jest odpowiednia platforma, ale kurcze, nie dawajcie tam 3D, bo to tylko wzbudza usmieszek politowania i nie da sie obronic ;)  Poza tym, mowimy o platformie mobilnej, maly sprzet mobilny jest ~10 lat za biurkowym, obecny Flash tam po prostu nie podola...