Autor Wątek: Apple popuszcza sznurki na AppStore  (Przeczytany 7619 razy)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Październik 02, 2010, 02:17:26
Dobre wieści:

http://www.idg.pl/news/361852/Apple.cofa.restrykcje.deweloperzy.AppStore.skorzystaja.z.Flasha.html

Witamy Flasha z powrotem (i przestajemy martwić się o Unity i spółkę). :) Może jeszcze zrobią natywny flash player?


Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Październik 02, 2010, 02:36:31
A to ktoś kiedyś martwił się o "Unity i spółkę"? ;)

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Październik 02, 2010, 12:54:49
Dobre wieści:

http://www.idg.pl/news/361852/Apple.cofa.restrykcje.deweloperzy.AppStore.skorzystaja.z.Flasha.html

Witamy Flasha z powrotem (i przestajemy martwić się o Unity i spółkę). :) Może jeszcze zrobią natywny flash player?

Heh, a to Flash kiedykolwiek byl ? ;p Zreszta, chodzi tutaj tylko o Flasha w formie osobnych aplikacji a nie na stronkach ( i bardzo dobrze... ). Sam jestem ciekaw jak to bedzie chodzic. Unity dziala calkiem sprawnie sadzac po paru aplikacjach ktore na tym oparte widzialem...

Swoja droga te sznurki tak naprawde nigdy nie byly respektowane ( oprocz Flasha ;) )... Aplikacje oparte na Unity i wczesniej wychodzily, wcale sie z tym nie kryjac i jakos byly akceptowane. Po prostu usankcjonowali raczej to co wczesniej bylo akceptowane. Jestem tez ciekaw jaki ma zwiazek z tym po prostu pojawienie sie szybszych urzadzen dla ktorych aplikacje 'nienatywne' ( choc AFAIK, aplikacje spod Unity sa wprawdzie pisane w C#,skryptach, ale potem przez Mono prekompilowane ) sa mniejszym problemem.

bs.mechanik

  • Gość
# Październik 02, 2010, 13:57:32
Aktualnie nowy ajfon to bardzo mocny sprzet, wiec problemow z oblsuga dobrze napisanych aplikacji fleszowych raczej nie powinno byc. Nagla zmiana polityki moze byc skutkiem zainteresowania kilku wiekszych organizacji rzadowych (UE i USA tez chyba), ktore przypatrzyly sie monopolistycznej polityce apple'a ;) .
A czemu mobilne safari nie oblsuguje flesza? Moze dlatego, ze gry na stronkach stanowilyby konkurencje dla tych z appstore, gdzie jak wiadomo apple zarabia dosc sporo. Ale to tylko moje domysly ;)
Choc i tak wazam, ze flesz na telefonach to pomylka.

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Październik 02, 2010, 14:22:05

Czytajcie uważnie, to nie są aplikacje Flashowe, tylko stworzone we Flashu i przemielone narzędziem Adobe, które tłumaczy je na Objective-C. Są to więc normalne natywne aplikacje, działające na takiej samej zasadzie jak pisane od podstaw w Objective-C.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Październik 02, 2010, 15:13:05
A Flasha osadzony na stronach i tak nie byłby wydajny, choćbyś miał i 2x mocniejszego iPhone'a. Wydajność Flash Playera jest znośna jedynie na desktopie z Windowsem. Na pozostałych systemach jest kaszanka, a przy prockach do 1 GHz nie ma już o czym gadać.

bs.mechanik

  • Gość
# Październik 02, 2010, 16:17:11
Nie no, Adobe sie chwalil ze na Froyo Flash dziala, choc na razie widzialem to tylko na Snapdragonach i faktycznie, dzialalo kaszaniascie ;)
I tak jak wczesniej wspomnialem - Flash na telefony to zlo.

Offline lukasyno

  • Użytkownik

# Październik 02, 2010, 20:34:58
A Flasha osadzony na stronach i tak nie byłby wydajny, choćbyś miał i 2x mocniejszego iPhone'a. Wydajność Flash Playera jest znośna jedynie na desktopie z Windowsem. Na pozostałych systemach jest kaszanka, a przy prockach do 1 GHz nie ma już o czym gadać.

Ja mam procesor duuuużo szybszy niż 1 GHz a to forum podczas średnio szybkiego scrollowania strony potrafi przypilić procka...
Pewnie gdzieś tu musi być Flash, to na pewno jego wina :D



żeby nie było na innych stronach jest ok, procka mam paroletniego ale dwu-rdzeniowego..

Offline Zielony

  • Użytkownik
    • Ghurund Engine

# Październik 02, 2010, 20:49:54

Nie ma to jak obiektywny test. Może firefox nie jest taki szybki? :p

Flasha lubię za prostotę, szybkość tworzenia i dobrą jakość narzędzi. Odpowiednio użyty nie działa znowu tak wolno, więc może i wejdzie na komórki.

Offline Neil

  • Użytkownik

# Październik 02, 2010, 20:50:28
to jest news z przed prawie miesiąca :P

http://www.apple.com/pr/library/2010/09/09statement.html

pozwolę sobie jeszcze umieścić cytat ze strony bloga spiderweb.pl

"Apple podjął dziś bardzo istotną decyzję  w sprawie przygotowywania aplikacji do programu AppStore – zdjął wszystkie restrykcje związane z narzędziami do pisania aplikacji pod system iOS jeśli tylko nie pobierają żadnego kodu. To oznacza, że aplikacja może zostać przygotowana w technologii Flash, ale w taki sposób, że nie będzie pobierać dodatkowego kodu Adobe."

To było oczywiste, jak by apple nie ustąpiło to by czekało je to samo co MS i IE...

pozdrawiam
Neil

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Październik 03, 2010, 02:34:05
@Zielony
Flash jest prawie tak stary, jak telefony komórkowe. I jakoś do tej pory nie zwojował nic na tym rynku. Czemu coś miałoby się zmienić w tej kwestii? W czasach app store'ów. I z HMTL5 wspierany już prawie na każdej platformie mobilnej.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Październik 03, 2010, 10:58:52
I z HMTL5 wspierany już prawie na każdej platformie mobilnej.

HTML5 - spójrzmy prawdzie w oczy - nie jest (w dzisiejszej postaci) do gier, jakkolwiek fajny by nie był do stron WWW. Nic dziwnego, że próbuje się zatem wbić Flasha na nowe tereny.

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Październik 03, 2010, 11:15:30
Gry we Flashu wymagaja calkiem dobrego sprzetu, dajac nam mozliwosci i grafike sprzed lat 15, mi sie wydaje ze nic konkretnego, co mogloby konkurowac z "AppStorowymi" aplikacjami w 'zwyczajnym' Flashu nie da sie zrobic na telefon. Skoro do tej pory nikt nic konkretnego raczej nie zrobil ? A przeciez Flash na Androida to nie jest cos co wyszlo wczoraj. Chetnie zobacze jakies fajne przyklady, ktore beda chodzic z predkoscia 60fps, nawet tylko na tych Snapdragonach...

A HTML5 na mobilnych urzadzeniach o wiele bardziej przyda sie np. do ogladania filmow, bardziej dynamicznych stron niz tworzenia gier, to na pewno. Gry mozna tworzyc tak jak tworcy sprzetu przewidzieli -
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2010, 11:20:21 wysłana przez vashpan »

Offline Neil

  • Użytkownik

# Październik 03, 2010, 11:31:45
Cytuj
dajac nam mozliwosci i grafike sprzed lat 15

http://www.silvergames.com/game/quake-flash/

port queka we flashu - gry z 96roku

A co do flesha to pożyjemy zobaczymy Adobe nie po to kupowała macromedia by teraz odpuścić. choć na pewno zmusi ich to do zastanowienia się nad szybszym rozwojem.

Pozdrawiam
Neil

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Październik 03, 2010, 12:14:39
Cytuj
dajac nam mozliwosci i grafike sprzed lat 15

http://www.silvergames.com/game/quake-flash/

port queka we flashu - gry z 96roku

A co do flesha to pożyjemy zobaczymy Adobe nie po to kupowała macromedia by teraz odpuścić. choć na pewno zmusi ich to do zastanowienia się nad szybszym rozwojem.

Pozdrawiam
Neil

Ok, 14 lat ;) Nie wiem czemu zrobienie portu Quake'a ma swiadczyc o jakiejs niesamowitej wydajnosci platformy na ktora sie ow port stworzy ? :) Dzisiejsze procesory sa ze 100 razy szybsze niz te ktore spokojnie odpalaly Quake'a 14 lat temu... Jakis czas temu widzialem tez port w JavaScripcie. Ten we flashu jest jednak szybszy i chodzi plynnie na moim 2 rdzeniowym procesorze ;) Zabiera jednak prawie 100% czasu CPU ;) Ciekawe jak poradzilby sobie z tym Quakiem jakis telefon z procesorem Snapdragon wlasnie :) Nie chce tutaj udowadniac ze Flash jest do niczego nie potrzebny, to dosc dobra technologia, ale niestety wiekszosc rzeczy ktore w niej powstaje to nie jest soft najwyzszej jakosci.... I to wina bardziej programistow niz samego Flasha.