Autor Wątek: XNA 4 a 3.1  (Przeczytany 5571 razy)

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Październik 02, 2010, 14:13:45
Podlacze sie do tematu, ale ktos tam powiedzial, ze Zune HD to slaby sprzet. No coz... W zasadzie bylo to pierwsze urzadzenie mobilne ktore potrafilo wyswietlac 720p plynnie i ogolnie jedyne mi znane wyposazone w NV Tegra (pierwszej generacji z tego co pamietam). Sprzet jest bardzo mocny, nawet dzis, tylko ofcjalnie dostepny w USA i to po dosc wysokiej cenie. Moim zdaniem, jest to jedyny sprzet ktory ma (mial) okazje stac sie bardzo silna konkurencja dla iPoda. Widocznie marketing byl za slaby i ten brak jablka na obudowie ;)
I tak, mozna pisac w XNA app dla Zune HD.

Slaby pod wzgledem wykorzystania potencjalu, jak i Slaby jak na wymagania WP7, o to mi chodzilo ;)

Nie wydaje mi sie ze brak jablka na obudowie cos tu zmienial, raczej praktyczny brak aplikacji. To one swiadcza o funkcjonalnosci iPod'a touch...

Mozna sobie pisac w XNA pod Zune HD, tylko jak to wydac ?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

bs.mechanik

  • Gość
# Październik 02, 2010, 14:19:26
Slaby pod wzgledem wykorzystania potencjalu, jak i Slaby jak na wymagania WP7, o to mi chodzilo ;)

Ale co? Chciales postawic WP7 na ZHD? Procek mysle, dalby sobie rade spokojnie, nie wiem jak z ramem.
Z reszta MS ma bardzo scisle okreslone wymagania co do nowych telefonow - 3 (nie wiecej, nie mniej) przyciskow fzycznych pod ekranem, aparat min 5MPX itp... W zasadzie, przez te 3 przyciski HTC HD2 nie dostanie (oficjalnie) aktualki do WP7 ;)

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Październik 02, 2010, 14:22:07
Ktos tu rzucil idee jakoby dobrym pomyslem byloby wrzucic WP7 na Zune HD..... :)

A scisle wymagania to dobra rzecz, ponoc tez aktualizacje maja sie odbywac automatycznie a nie byc zalezne od producenta telefonu. Taka akcja wymaga scislej specyfikacji. I poniekad zlikwiduje przewage iOS'u gdzie producent zarzadza tak sprzetem jak i softem.


bs.mechanik

  • Gość
# Październik 02, 2010, 14:28:23
Zgadzam sie.
Smieszna sytuacja jest teraz z androidem, gdzie w zasadzie na rynku sa wszystkie jego mozliwe wersje. Taki LG Swift po roku dostal aktualke z 1.6 do 2.1 lub 2.2. HTC juz zapowiedzialo, ze 2.1 bedzie ostatnim dla Hero a taki Dream (G1) zatrzymal sie na 1.6... Troche szkoda, jak wydaje sie na telefon prawie 2 kafle (no pomijajac tego LG ;) ). Imho google po prostu stracilo z deczka kontrole nad tym, ale podobno Antek 3.0 bedzie podobnie restrykcyjny jak wp7.
No ja jestem jedynym czlowekiem jakiego znam (no, prawie ;) ), ktory nie przepada za androidem, ale to juz inna historia....

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Październik 03, 2010, 13:27:12
Obawiam sie jednak ze jest zbyt 'ograniczony' i to nawet wobec Apple iOS, z ktorym na 100% chce konkurowac.
A jakiś konkretny przykład? Nie ma copy/paste, tak jak nie miał go iOS przez ponad połowę życia (i dawał sobie radę). Generalnie pytanie sprowadza się do: co takiego jest ograniczone względem iOS? Poza bazą użytkowników oczywiście. (nie, że to bez znaczenia, ale chyba nie o takie ograniczenie Ci chodzi)

Cytuj
Tak sie sklada ze mialem Zune HD w lapkach, wprawdzie krotko ale jednak ;)
To ja tyle miałem WP7 w rękach. :P Sposób nawigowania WP7 jest podobny do Zune HD i - IMO - bardzo wygodny. Cieszę się, że zrezygnowano z pomysłu miodowych kafli z okolic WM6.5.

Cytuj
Jak na w miare nowe urzadzenie, nie jest to rewelacja zarowno pod wzgledem sprzetowym, wizualnym jak i funkcjonalnym, mimo ze z grubsza podobne do WP7 pod wzgledem UI ( ale nie o to chodzi )...
Wizualia to kwestia gustu. Nie bardzo jednak rozumiem dlaczego pod względem sprzętowym to "nie jest rewelacja". Możesz rozwinąć?

Cytuj
A mowiac ze nie wykorzystali potencjalu - chodzilo mi o tworzenie, a w zasadzie wydawanie aplikacji.... W przypadku urzadzen Apple'a sprawa jest trywialna i praktycznie kazdy koles z ulicy moze wrzucic cos na AppStore, a w przypadku Zune HD ?? Nawet nie bardzo wiadomo jak... Oczywiscie odpalenie tam Windows Phone 7 moze zmienic sytuacje i wydaje mi sie naturalnym ruchem. Podobnie jak iOS smigajacy na iPhonie i iPodzie touch. ( tylko ta nazwa systemu cos nie bardzo w takim razie pasuje ;) )
No tak, ale jak można wykorzystać potencjał, który nie istnieje? Zdanie wcześniej piszesz, że urządzenie nie zachwyca. To co to za ukryty potencjał skoro (zgodnie z Twoimi słowami) to przeciętny sprzęt, przeciętny OS, przeciętny design? Ja się zgadzam z tym, że kwestia wsparcia dla deweloperów 3rd party leżała (choć rozumiem dlaczego), ale Ty z jakiegoś powodu robisz przekosmiczny szpagat. Albo coś ma potencjał (jest dobre ale słabo wykorzystane) albo jest słabe i potencjału nie ma. Zdecyduj się. :)

Cytuj
Pewnie kwestia nazewnictwa, ale dla mnie taki iPod touch, mimo ze nazywa sie iPod, oprocz sluchania muzyki i ogladania video moze sluzyc do miliona roznych innych rzeczy, dzieki internetowi WiFi, 'normalnej' przegladarce www i "duzej" ilosci aplikacji z AppStore ;) Wiec sila rzeczy nie mozna go traktowac w kategorii "odtwarzacza MP4", to smieszne... Podobnie ma sie sprawa z Zune HD, tyle ze aplikacji jest hmm... malo, lagodnie rzecz mowiac ;) Swoja droga brak okreslenia dla takich urzadzen, ale IMO blizej im do PDA, Palmtopow, Handheldow, czy jak tam kto woli nazywac, niz do "odtwarzacza MP3/4"
Czaję już. Faktycznie można obecne kombajny podciągnąć pod PDA, choć osobiście wolę wierzyć, że PDA umarły śmiercią naturalną a plajerki ewoluowały w zbliżonym kierunku. :)

Cytuj
Ok, tylko ze Tegra to wcale nie jest jakis kosmos, z tego co teraz dokladniej sobie czytam: 600mhz CPU ( ta wersja co jest w Zune HD ), 128MB RAM ( w Zune HD ), GPU pewnie dosc dobry... Nie wiem czy to wystarczy do odpalenia WP7, ktory ponoc musi miec 256MB RAM
RAM jest rzeczywiście ograniczeniem (historycznie każdy Zune miał za mało RAMu :/). I nie, GPU nie jest dość dobry - jest jednym z najlepszych na rynku. To lepsze GPU niż w iPhone 3GS. :)

Cytuj
Heh, pisalem to oczywiscie z przymrozeniem oka ;) W koncu od czegos sa te emotki... To ze nie dziala Win7 na ARM'ach to chyba jest jasne, ale z drugiej strony, nadal "przymrozam oko", Snapdragon, czyli 1ghz CPU pasuje jak ulal do wymagan 32bitowego Win7 - "1Ghz 32bit CPU" ;)
Nie zamierzam dyskutować o CPU z kimś, kto uważa, że częstotliwość zegara pozwala porównywać różne procesory. ;)


Cytuj
Na zegarkach recznych to chodzi raczej .NET Micro Framework, swoja droga ciekawa rzecz...
Nie pisałem, że Compact chodzi w zegarkach, pisałem że jakiś .NET chodzi praktycznie na wszystkim i pisanie, że framework pożera WP7 nie ma specjalnie podstaw.

Cytuj
W Compakcie natomiast byc moze roznica jest, ale sama zasada dzialania i runtime sa raczej bez zmian, jakis narzut na pewno jest, choc pewnie i tak trudno to zmierzyc.
A co to jest "zasada działania"? Jest masa poważnych różnic. CF jest cały czas w pamięci, więc problem zimnego startu, który występuje na desktopach, nie istnieje. GC zachowuje się inaczej. Funkcjonalność z uwagi na dostępne miejsce jest mocno okrojona. Różnice są i są mierzalne.

Cytuj
Dosc powiedziec ze taki Compact Framework jest takze na Xboksie, wiec chyba sam rozmiar urzadzenia nie swiadczy o tym jaki .NET sie stosuje.... Ale chetnie poznam szczegoly
CF jest na 360, bo łatwiej sportować coś mniejszego. Poza tym spora część tego, co jest w dużym .NET jest kompletnie zbędna na 360 albo z powodów zabezpieczeń zablokowana. Zresztą architektura 360 utrudnia odpalanie kodu zarządzanego na tyle, żeby wydajność CF zawsze była tylko "taka sobie". :/


Cytuj
Tyle ze ludzie za konkretna cene i konkretny sprzet, moga spodziewac sie fajerwerkow i porzadnej funkcjonalnosci ( to tylko userzy ), a moga poczuc sie zawiedzeni - jak mowie - nie wszyscy, mi akurat to pasuje...
Fajerwerki są - UI WP7 jest dużo bardziej dynamiczne niż iOS. Inna sprawa, że IMO to jest bez znaczenia, bo oba urządzenia przekraczają czytelnością UI poziom, który powoduje, że to inne rzeczy (np. AppStore) zaczynają mieć znaczenie a poprawianie UI rozbija się o prawo malejących przychodów.

Cytuj
Wiem skad sie biora telefony za zlotowke, mniej ironii prosze ;) Cena jednak jest cena, i provider zaoferuje telefony z WP7 za konkretny abonament... A przeciez sam nizej napisales ze WM byl pozycjonowany jako system dla biznesu, jezeli WP7 nie jest dla biznesu ( bo nie jest, dodatkowo czytalem ze starsze wersje WM maja pozostac, pod nieco inna nazwa ) to dla kogo skoro spore abonamenty przewaznie bierze sie w firmach ?
Tak myślano w MS wydając kolejne WM. VP urządzeń mobilnych poleciał ze stołka w momencie, w którym okazało się, że nie tylko klienci indywidualni mogą sobie pozwolić na drogie urządzenie, to jeszcze dają się związać drogimi abonamentami. :)
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2010, 13:29:37 wysłana przez ConayR »

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Październik 03, 2010, 19:01:41
Obawiam sie jednak ze jest zbyt 'ograniczony' i to nawet wobec Apple iOS, z ktorym na 100% chce konkurowac.
A jakiś konkretny przykład? Nie ma copy/paste, tak jak nie miał go iOS przez ponad połowę życia (i dawał sobie radę). Generalnie pytanie sprowadza się do: co takiego jest ograniczone względem iOS? Poza bazą użytkowników oczywiście. (nie, że to bez znaczenia, ale chyba nie o takie ograniczenie Ci chodzi)
A no nie mial, ale teraz juz ma. :) Co jeszcze slyszalem, to brak tetheringu, wielozadaniowosci + to co w niej istotne - czyli odtwarzania dzwieku w tle, rozmow w tle przez inne aplikacje, chociaz tego to w sumie niewiadomo bo tak naprawde nie ma za bardzo na czym tego przetestowac. W kazdym razie - co by nie bylo, WP7 pod wzgledem funkcjonalnosci iOS'a na pewno nie przebije, co moze byc mu wypominane, gdyz sporo ludzi lubi na iOS'ie wieszac za to wlasnie psy :) ( choc juz mniej powodow maja niz jeszcze pare miesiecy temu... )

Cytuj
Cytuj
Jak na w miare nowe urzadzenie, nie jest to rewelacja zarowno pod wzgledem sprzetowym, wizualnym jak i funkcjonalnym, mimo ze z grubsza podobne do WP7 pod wzgledem UI ( ale nie o to chodzi )...
Wizualia to kwestia gustu. Nie bardzo jednak rozumiem dlaczego pod względem sprzętowym to "nie jest rewelacja". Możesz rozwinąć?
Jak na swoje czasy Zune HD bylo raczej "zwyczajnym" urzadzeniem pod tym wzgledem. Przeciez iPod touch 3gen. nie odstawal sprzetowo od Zune HD, oprocz grafiki, a co za tym idzie streamowania video w 720p ( 4gen juz to umie ). Mial za to wiecej RAM'u, lepsza rozdzielczosc ekranu ( ciut ). Dlatego trudno powiedziec ze Zune HD byl "sprzetowo rewelacyjny" byl dobry, taki jak powinien byc by konkurowac z iTouchem, ale nie rewelacyjny :) O to mi chodzilo....

Cytuj
Cytuj
A mowiac ze nie wykorzystali potencjalu - chodzilo mi o tworzenie, a w zasadzie wydawanie aplikacji.... W przypadku urzadzen Apple'a sprawa jest trywialna i praktycznie kazdy koles z ulicy moze wrzucic cos na AppStore, a w przypadku Zune HD ?? Nawet nie bardzo wiadomo jak... Oczywiscie odpalenie tam Windows Phone 7 moze zmienic sytuacje i wydaje mi sie naturalnym ruchem. Podobnie jak iOS smigajacy na iPhonie i iPodzie touch. ( tylko ta nazwa systemu cos nie bardzo w takim razie pasuje ;) )
No tak, ale jak można wykorzystać potencjał, który nie istnieje? Zdanie wcześniej piszesz, że urządzenie nie zachwyca. To co to za ukryty potencjał skoro (zgodnie z Twoimi słowami) to przeciętny sprzęt, przeciętny OS, przeciętny design? Ja się zgadzam z tym, że kwestia wsparcia dla deweloperów 3rd party leżała (choć rozumiem dlaczego), ale Ty z jakiegoś powodu robisz przekosmiczny szpagat. Albo coś ma potencjał (jest dobre ale słabo wykorzystane) albo jest słabe i potencjału nie ma. Zdecyduj się. :)
Urzadzenie to dla mnie caloksztalt. User bierze do reki urzadzenie i sobie bada co moze z nim zrobic. Jak na sprzet ktory wsadzili do Zune HD ( aczkolwiek nie rewelacyjny i tak ;) ) nie wykorzystali jego potencjalu ot co. Owszem jest tam bardzo dobra grafa, ale nic z tego za bardzo nie wynika, przez to wlasnie, ze nie ma aplikacji ktore by to wykorzystaly.... c.d. nizej ;)

Chetnie sie tez dowiem o przyczynach tego slabego wsparcia dla deweloperow ?

Cytuj
Cytuj
Ok, tylko ze Tegra to wcale nie jest jakis kosmos, z tego co teraz dokladniej sobie czytam: 600mhz CPU ( ta wersja co jest w Zune HD ), 128MB RAM ( w Zune HD ), GPU pewnie dosc dobry... Nie wiem czy to wystarczy do odpalenia WP7, ktory ponoc musi miec 256MB RAM
RAM jest rzeczywiście ograniczeniem (historycznie każdy Zune miał za mało RAMu :/). I nie, GPU nie jest dość dobry - jest jednym z najlepszych na rynku. To lepsze GPU niż w iPhone 3GS. :)
Tegra to lepsza grafika niz mial iPhone 3GS, owszem, ale to na nim mozna odpalic takie cos jak Epic Citadel ( i pewnie jakies gry ktore beda korzystac z tego mobilnego UE3 ) czy jak obiecuje Carmack, najnowszy silnik "id" ;) A nie na Zune HD :)

O to caly czas mi chodzi - nie ma znaczenia ze sprzet byl lepszy, taki sam czy gorszy, dopoki tak naprawde sprzetu sie nie da wykorzystac, jak nie ma softu to hardware jest malo warty... Zawsze tak bylo :) I o to mi chodzi mowiac "Ze nie wykorzystali potencjalu, dlatego urzadzenie bylo slabe"

Cytuj
Cytuj
Heh, pisalem to oczywiscie z przymrozeniem oka ;) W koncu od czegos sa te emotki... To ze nie dziala Win7 na ARM'ach to chyba jest jasne, ale z drugiej strony, nadal "przymrozam oko", Snapdragon, czyli 1ghz CPU pasuje jak ulal do wymagan 32bitowego Win7 - "1Ghz 32bit CPU" ;)
Nie zamierzam dyskutować o CPU z kimś, kto uważa, że częstotliwość zegara pozwala porównywać różne procesory. ;)
Zaznacze tylko kolejny raz "zmruzenie oka" ;)

Cytuj
Cytuj
W Compakcie natomiast byc moze roznica jest, ale sama zasada dzialania i runtime sa raczej bez zmian, jakis narzut na pewno jest, choc pewnie i tak trudno to zmierzyc.
A co to jest "zasada działania"? Jest masa poważnych różnic. CF jest cały czas w pamięci, więc problem zimnego startu, który występuje na desktopach, nie istnieje. GC zachowuje się inaczej. Funkcjonalność z uwagi na dostępne miejsce jest mocno okrojona. Różnice są i są mierzalne.
Az zal w takim razie ze w desktopach tego nie wrzucili :). Trudno mi zrozumiec decyzje ze .NET nie siedzi w pamieci... Jakie za tym moga kryc sie przeslanki...

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Październik 03, 2010, 23:19:50
A no nie mial, ale teraz juz ma. :)
Świat się nie zawalił wtedy, nie zawali się i teraz. ;] Choć wolałbym copy/paste mieć.

Cytuj
Co jeszcze slyszalem, to brak tetheringu,
Możliwe, nie wiem. Funkcjonalność istotna dla jakiego odsetka użytkowników? :)

Cytuj
wielozadaniowosci + to co w niej istotne - czyli odtwarzania dzwieku w tle, rozmow w tle przez inne aplikacje, chociaz tego to w sumie niewiadomo bo tak naprawde nie ma za bardzo na czym tego przetestowac.
Ostatnio jak się ta kwestia pojawiła to multizadaniowość była, ale wyłącznie dla wbudowanych funkcjonalności (np. może grać muzyka z wbudowanej plajerki w czasie, kiedy działa inny program). Istnieje też lekko dziwaczny system linków do stanów aplikacji, który umożliwia przełączanie się między różnymi programami bez utraty "historii" działań w każdej z nich (na tyle, na ile pamięć pozwala).

Cytuj
W kazdym razie - co by nie bylo, WP7 pod wzgledem funkcjonalnosci iOS'a na pewno nie przebije, co moze byc mu wypominane, gdyz sporo ludzi lubi na iOS'ie wieszac za to wlasnie psy :) ( choc juz mniej powodow maja niz jeszcze pare miesiecy temu... )
Jasne, nikt nie twierdzi, że WP7 przyćmi funkcjonalnością iOSa. Ale, ponownie, jesteśmy w punkcie którym rządzi prawo malejących przychodów. Wszystko to, co istotne dla większości użytkowników jest dostępne. Pytanie, czy platforma się przyjmie nie ma póki co odpowiedzi, bo (przynajmniej IMO) bardzo duże znaczenie ma estetyka poszczególnych aparatów i współczynnik zajebistości, który w przypadku iOSa okazał się kluczowy. :)

Cytuj
Jak na swoje czasy Zune HD bylo raczej "zwyczajnym" urzadzeniem pod tym wzgledem. Przeciez iPod touch 3gen. nie odstawal sprzetowo od Zune HD, oprocz grafiki, a co za tym idzie streamowania video w 720p ( 4gen juz to umie ). Mial za to wiecej RAM'u, lepsza rozdzielczosc ekranu ( ciut ). Dlatego trudno powiedziec ze Zune HD byl "sprzetowo rewelacyjny" byl dobry, taki jak powinien byc by konkurowac z iTouchem, ale nie rewelacyjny :) O to mi chodzilo....
No tak, ale znowu nie ma mowy o jakiejś przerażającej przepaści technologicznej. Zune HD sobie poradził nieźle jak na nie-iPoda. Podobna sytuacja ma miejsce na rynku kieszonsolek, gdzie mówi się o tym jak to PSP przegrywa z DS. Jasne, ale to pierwszy handheld, który w ogóle kawałek rynku Nintendo ukradł. Zune HD oczywiście aż tak dobrze nie poszło, ale byłbym daleki od oceniania go jako klapy. :) Klapą to był Kin. X_x

Cytuj
Chetnie sie tez dowiem o przyczynach tego slabego wsparcia dla deweloperow ?
W skrócie: polityka i brak zasobów.

Bardziej rozwlekle: E&D niespecjalnie skupia(ło) się na Zune i cała para idzie w Windows Phone (czy też Windows Mobile jeszcze do niedawna). Chodziło o odbicie się od dna tam, gdzie są największe pieniądze i gdzie MS już jakiś rynek miał (bo po wykończeniu Palma i przed supremacją iPhone'a to była prawie 1/3 amerykańskiego rynku). Niestety walka o to czy to WM ma ewoluować czy desktopowy Windows zacząć chodzić na ARMach trochę czasu zmarnowała (i de facto nie zakończyła się po dziś dzień AFAIK).

W takim klimacie ciężko oczekiwać, że ktokolwiek poświęci zasoby na rozwijanie Zune. A zespół odpowiedzialny za XNA to raptem kilka osób, które muszą zaspokoić potrzeby wielu innych zespołów o sprzecznych celach. Poza tym XNA jest zbudowane na bazie DX (dużego, a nie tej chorej wersji mobilnej), którego żaden mobilny procek nie wspierał. Dlatego XNA nie miało na Zune HD wsparcia dla 3D. Konieczne było przebudowanie XNA tak, by działał na OGL|ES, albo zmuszenie IHV do napisania sterów kompatybilnych z DX9 na mobilne procki. Jedno i drugie to gigantyczne zadania, na które nie było czasu i kasy.

Niektórzy na tym forum lubią zakładać, że w MS rzeczy się dzieją w wyniku tajnych spotkań w zadymionym pokoju, z którego wydobywają się złowieszcze chichoty. Bo to zła firma, która ma na celu unieszczęśliwienie całego świata. ;] W rzeczywistości najczęściej dwa zespoły mają sprzeczne cele i trzeci nie jest w stanie zrobić szpagatu, więc ktoś koniec końców traci (lub jego cele zostają odroczone). Bo programistów jest zawsze za mało a rzeczy do zrobienia za wiele. W każdej chyba firmie tak jest. ;)

Cytuj
Tegra to lepsza grafika niz mial iPhone 3GS, owszem, ale to na nim mozna odpalic takie cos jak Epic Citadel ( i pewnie jakies gry ktore beda korzystac z tego mobilnego UE3 ) czy jak obiecuje Carmack, najnowszy silnik "id" ;) A nie na Zune HD :)
Ale to nie dowodzi niczego na temat sprzętu, a jedynie na temat dostępu deweloperów do niego. A ten ssał z powodów opisanych powyżej. :)

Cytuj
O to caly czas mi chodzi - nie ma znaczenia ze sprzet byl lepszy, taki sam czy gorszy, dopoki tak naprawde sprzetu sie nie da wykorzystac, jak nie ma softu to hardware jest malo warty... Zawsze tak bylo :) I o to mi chodzi mowiac "Ze nie wykorzystali potencjalu, dlatego urzadzenie bylo slabe"
Wystarczy spojrzeć na lineup gier na start WP7 żeby przekonać się, że zdecydowanie nie zapowiada się na apokalipsę. ;)

Cytuj
Az zal w takim razie ze w desktopach tego nie wrzucili :).
Dlatego warto przesiąść się na Silverlighta. ;) SLR jest małe i szybkie. Takie jakie .NET powinno być. W przypadku dużego .NET zresztą zachodzi kolejna chora sytuacja, bo DevDiv tworzy .NET, ale nie wykorzystuje go do tworzenia konsumenckich aplikacji. W efekcie optymalizacja zimnego startu jest dla DevDiv bez znaczenia. Dopiero wtłoczenie WPF w VS2010 otworzyło pajacom oczy.

Cytuj
Trudno mi zrozumiec decyzje ze .NET nie siedzi w pamieci... Jakie za tym moga kryc sie przeslanki...
Też zimny boot. Ale całego Windowsa. ;)

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Październik 04, 2010, 13:37:41
@ ConayR
Ok, wiec ogolnie w dyskusji doszlismy do jednego - Zune HD mialo potencjal ale go niewykorzystalo, z wielu przyczyn, a teraz czekamy co bedzie z WP7 :)

A co do Silverlighta i jego "mniejszego .NET'a', warto przy tym zauwazyc ze Silverlight jest dostepny... na Mac OS X, czyli MS stworzyl port .NET na inna platforme, a tymczasem jego starszy brat z zadowoleniem siedzi tylko pod Windowsem :) Chociaz pewnie i to ma swoje przyczyny... Trudno byloby sportowac cos tak powiazanego z Windowsem jak np. Windows Forms, na inne platformy.

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Październik 04, 2010, 19:52:33
(...)

A co do Silverlighta i jego "mniejszego .NET'a', warto przy tym zauwazyc ze Silverlight jest dostepny... na Mac OS X, czyli MS stworzyl port .NET na inna platforme, a tymczasem jego starszy brat z zadowoleniem siedzi tylko pod Windowsem :) Chociaz pewnie i to ma swoje przyczyny... Trudno byloby sportowac cos tak powiazanego z Windowsem jak np. Windows Forms, na inne platformy.

No niby jest, ale znasz kogokolwiek, kto używa Mac OS i ma zainstalowanego Silverlighta? Ja też nie :D

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Październik 04, 2010, 19:55:29
Siebie :D

heh, Silverlight jest potrzebny na niektorych ( niewielu ) stronach ktore uzywam, np. Onet VOD....

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Październik 04, 2010, 22:01:52
Siebie :D

heh, Silverlight jest potrzebny na niektorych ( niewielu ) stronach ktore uzywam, np. Onet VOD....

Tak, to jest jedyna strona dla masowego odbiorcy, którą znam i która faktycznie wymaga Silverlighta. Teraz wymień drugą.

:p

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Październik 04, 2010, 22:22:26
http://channel9.msdn.com/

Ale... z ladnych pare miesiecy tam nie zagladalem i wyglada na to ze przeszli pod HTML5 :D hmm... dziwne w sumie ;)



« Ostatnia zmiana: Październik 04, 2010, 22:24:11 wysłana przez vashpan »

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Październik 05, 2010, 01:08:05
Akurat port SL na OSX jest niestety niepełny. :/

Offline Joker

  • Użytkownik

# Październik 06, 2010, 20:32:01
Co do Windows Phone 7 i jego braku kopiuj / wklej :
http://www.chip.pl/news/oprogramowanie/systemy-operacyjne/2010/03/windows-phone-7-kopiuj-wklej-jednak-mozliwe-ale-dopiero-po-premierze
Microsoft stwierdził że ta funkcja będzie. ( Tylko do tego nigdzie linku nie mogę znaleźć )

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Październik 06, 2010, 22:07:48
Że jest możliwe, to chyba jasne. Że będą regularne aktualizacje to też nie tajemnica. Pytanie kiedy faktycznie copy/paste się pojawi. :)