Autor Wątek: PhysX czy Bullet - Co wybrać do symulacji jazdy?  (Przeczytany 1300 razy)

Offline xardas97260

  • Użytkownik

# Wrzesień 25, 2010, 11:05:46
Witam. Pytanie jak wyżej... sam nie wiem co wybrać. Na dobry początek, to powiem, że fizyka musi być taka, jak jest w demku auta z havok'a (w havoku sdk) (Ale havok to nie moja liga, za trudny dla mnie). Czyli fizyka amortyzatorów, obroty silnika, biegi, przeciążenia. Oczywiście nie będzie tam takich rzeczy jak opór powietrza, siła odśrodtkowa, itp. Albo lepszy przykład fizyki, jaką chciałbym osiągnąć: Maluch Racer 2, Poldek racing (czy jakoś tak) itp.  Jaki silnik polecacie z tych dwóch? Aha, dodam, że jak coś to karte mam radeon'a - i tutaj zaraz powiecie, że to nie ma znaczenia. Ma - Jak ma się karte nv. to ona ma i Cude, i PhysX'a - Na moim radeonie (hd 5670) jak odpalam demko z physX sdk z fluid'ami, to mam około 1-3fps. To demko działa nawet szybciej na 10000 razy wolniejszej 8400gs od nv. Od PhysX'a odciąga mnie fakt, że nie ma w internecie przykładów z autami, są tylko te 4 lekcje o fizyce aut. Natomiast do Bullet'a jest świetny przykład na code.google z taką lamborghini miurą. Ale jednak nie wiem czemu, wolałbym wykorzystać physX'a. Co wy doradzacie? Co jest prostszym silniekiem? Do czego jest więcej przykładów z samochodami? Bardzo Was proszę o opinie, z góry dzięki ;)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline .:NOXY:.

  • Użytkownik
    • Profil

# Wrzesień 25, 2010, 11:17:44
Do PhysX'a sa przyklady auta ale na NxWhellshape ktory sie do symulacji fizyki jazdy auta nie nadaje wogole :) sam sie z nim meczylem pol roku i mi przeszlo najlepiej sobie samemu napisac jakies kolo :)

Offline xardas97260

  • Użytkownik

# Wrzesień 25, 2010, 11:22:16
Samemu napisać fizykę do auta? Nie dzięki, zajmnie mi to z 4 lata o.O. Znaczy w tej grze fizyka ni ebędzie głowna, moze źle to określiłem, nie symulacja jazdy, tylko zwykłe wyścigi. Takie jak poldek pod wzgl. fizyki. A czy może ma ktoś jakieś przykłady nt. jazdy samochodem do bulleta i physx'a nie licząc tego z lambo w bullecie?

EDIT: A możesz podać linki do tych przykładów? Bo jak na googlach się wpisze PhysX car to wyskakują same symulacje mycia auta...
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2010, 11:23:52 wysłana przez xardas97260 »

Offline djsmtih

  • Użytkownik

# Wrzesień 25, 2010, 11:29:08
Bullet Bullet i jeszcze raz Bullet ;)
NxWheelShape to w ogóle jakiś żart. Bullet ma wbudowany
bardzo fajny model jazdy. (ogarnij na yt:) )

Offline menajev

  • Użytkownik
    • Karate Inowrocław

# Wrzesień 25, 2010, 11:30:44
Taaa, bawiłem się chwilę fizyką jazdy z PX i nawet w jego przykładach tylko jeden pojazd jeździ jakoś sensownie (ale ma wielkie koła). Cała reszta - z tirem z naczepą włącznie - wywraca się przy zakręcaniu przy niemal dowolnej prędkości.

Offline xardas97260

  • Użytkownik

# Wrzesień 25, 2010, 11:37:14
@menajev - tak, mam taką samą opinie o tym jak Ty, tez to odpaliłem, i rzeczywiście niezbyt to jest dobre. Pozatym, auta w tym demku rozwiją vmax jakieś 50 km/h, więc....
@djsmith - Na YT rzeczywiście nieźle się prezentuje, min. "Off-Road Challenge Demo" - ale skąd wziąść kod? Ten film, dał mi tylko tyle, że widać na nim, ze bullet ma wielkie możliwości, ale jeszcze problem jest w tym, że trzeba ogarnąć kod. Ma ktoś właśnie może jakieś tutoriale, kod źródłowy, odnośnie właśnie tego?

Offline .:NOXY:.

  • Użytkownik
    • Profil

# Wrzesień 25, 2010, 11:56:22
A nie ma nic w SDK? :> nie wierze :p

Offline xardas97260

  • Użytkownik

# Wrzesień 25, 2010, 12:00:27
No dobrze, problem już rozwiązany, teraz zapraszam do kolejnego mojego wątku :D