Autor Wątek: jak zrobić jakieś 'dynamiczne' sterowanie?  (Przeczytany 1424 razy)

Offline fir

  • Użytkownik

# Wrzesień 21, 2010, 14:23:52
piszę gierkę w której poruszam się statkiem kosmicznym w
przestrzeni 3d

http://fir1664.webpark.pl/sigma__alpha_1c.zip

chcialbym jednak wymysleć jakiś możliwie najdynamiczniejszy
'input' (sterowanie) - tj chodzi mi o to by gracz mogl jak
'najdynamiczniej' kontrolować akcje swojego statku
- chodzi mi o rozmaite pomysly - doswiadczenia

to co jest w tej chwili i tak jest dosyc dynamiczne
(glupio moze zrobione np obroty sa po prostu mapowaniem
wsp X i Y z okienka na obrotyu wokol osi x i y

w miare tez dobrze wyszly ruchy w bok w gore i do
przodu spod klawiszy kursora i page up/down
(zrobione to jest parabolkami i wyglada w miare ok)
ale ciekawbylbym jakichś dobrych pomysłow na ten
input

to wazny temat w grach - watek jest wiec mz wazny
dzieki za odpowiedzi i zainteresowanie

fir

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline pi1er

  • antyspam
  • Użytkownik
    • Mój devblog!

# Wrzesień 21, 2010, 14:31:11
Nie centrujesz pozycji myszki co ramkę przez co po chwili latania, jak chce się skręcić w prawo (lub lewo) to myszka wypada za okno.
Poza tym sterowanie wydaje się OK, jakiś celownik tylko dodaj.

Offline fir

  • Użytkownik

# Wrzesień 21, 2010, 15:01:26
Nie centrujesz pozycji myszki co ramkę przez co po chwili latania, jak chce się skręcić w prawo (lub lewo) to myszka wypada za okno.
Poza tym sterowanie wydaje się OK, jakiś celownik tylko dodaj.

no tak jest jak mowisz :) to taka prowizorka ale pozostałem przy
tym i to tez jest pewien problem bo powiedz jak mialbym to centrowanie
robic - nie myslalem o tym - fizycznie przemieszczac co ramke kursor
myszy na srodek??? - wtedy nie moglbym zmaknac okna myszą -
jak robi sie takie rzeczy

dzieki z gory za odp



Offline pi1er

  • antyspam
  • Użytkownik
    • Mój devblog!

# Wrzesień 21, 2010, 15:25:44
Nie centrujesz pozycji myszki co ramkę przez co po chwili latania, jak chce się skręcić w prawo (lub lewo) to myszka wypada za okno.
Poza tym sterowanie wydaje się OK, jakiś celownik tylko dodaj.

no tak jest jak mowisz :) to taka prowizorka ale pozostałem przy
tym i to tez jest pewien problem bo powiedz jak mialbym to centrowanie
robic - nie myslalem o tym - fizycznie przemieszczac co ramke kursor
myszy na srodek??? - wtedy nie moglbym zmaknac okna myszą -
jak robi sie takie rzeczy

dzieki z gory za odp




Ja zrobiłbym to tak:
Do ruchu statku (ten obrót) dodaje przemieszczenie kursora od środka. Kursor myszy co ramkę centruje (ustawiam jego pozycje na środek okna)
Do wyłączania gry ustaw Escape, później i tak zapewne dodasz jakieś in-game menu :)