Autor Wątek: allegro- kolizje  (Przeczytany 4044 razy)

Offline Oti

  • Użytkownik

# Październik 05, 2006, 10:12:12
jestem w trakcie tworzenia prostej gierki w allegro i mam problem.mianowicie wkleilem domek na wsp. 34,0 a jego wymiary to 200, 170
i nie chce zeby moj bohater chodzil po tym domku.
proobuwalem zrobic tak:

if(key[KEY_RIGHT])
    {
      if((x+31<640))// bariera ekranu
      {   
             if((x+31<40)||(y>170)) x+=3; // bariera domku , nie dziala
      }
       n=3;
    }

i wtedy zawsze jak y jest mniejsze od 170 to nie moge isc w prawo

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Majtek

  • Użytkownik

# Październik 05, 2006, 11:18:00
Sprawdzaj kolizję z kwadratem, bo to co ty strawdzasz to nie wiem co jest coś w tym stylu x< połorzenie && x>połorzenie+szerokość
i tak saqmo dla y

Offline Oti

  • Użytkownik

# Październik 05, 2006, 11:21:51
a moglbys troszke jasniej??
jak sprawdzic kolizje z kwadratem?

Offline macabre13

  • Użytkownik

# Październik 05, 2006, 11:23:14
Przepraszam za spam, ale locka proponuje, tzn. dla tematu i uzytkownika.
Chlopak nie przejawia ani odrobiny checi uzywania wlasnego mozgu.

maho

  • Gość
# Październik 05, 2006, 11:59:21
// bylo minelo :)
Trzeba myslec samodzielnie ;)
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2006, 23:34:35 wysłana przez maho »

Offline PP

  • Użytkownik

# Październik 05, 2006, 22:12:26
Ułatwie ci to ,jak nie możesz znaleźć  http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,1544.0.html

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Październik 05, 2006, 22:23:52
Oto przykład toppicu, w którym beztrosko złamaliśmy wszystkie wcześniejsze ustalenia na temat: jak pozbyć się lamerstwa na forum:

1. ktoś odpowiedział na głupi temat
2. temat nie został zalockowany
3. zostało podane częściowe rozwiązanie
4. zostało podane całościowe rozwiązanie

panowie - trochę konsekwencji w decyzjach - nie odpowiadamy, to nie odpowiadamy...


Offline Majtek

  • Użytkownik

# Październik 06, 2006, 10:19:36
Proponuję dodać taki dział jak był na starym forum (szkółka), aby tam można było zadawać takie pytania.

Offline macabre13

  • Użytkownik

# Październik 06, 2006, 10:35:53
Albo zamykac takie tematy od razu!
Oprocz tego moglby powrocic kartki z ostrzezeniem. Proponuje obejrzec inne posty Otiego.

Oti pozdrawiam serdecznie i zycze powodzenia w kodzeniu.
I nie pisz mi wiecej prywatnych wiadomosci.

Offline Krzysiek K.

  • Moderator
    • DevKK.net

# Październik 06, 2006, 11:16:31
Cytuj
panowie - trochę konsekwencji w decyzjach - nie odpowiadamy, to nie odpowiadamy...
W tym przypadku potrzeba było akurat odrobiny cierpliwości, bo Oti pewne chęci nauki przejawiał, tyle że brakowało mu cierpliwości w kombinowaniu samemu. Trochę pogadaliśmy na gg, myślę, że jeszcze dobry koder z niego może być. :)

Cytuj
Proponuję dodać taki dział jak był na starym forum (szkółka), aby tam można było zadawać takie pytania.
Myślę, że coś takiego by się przydało.

Offline reveur

  • Użytkownik

# Październik 06, 2006, 16:43:59
Takze uwazam, ze powinien powstac dzial dla beginnerow. Jezeli ktos ma cierpliwosc i na tyle samozaparcia, by przegladac posty takie jak Otiego to bedzie na nie odpowiadal. Respekt dla takich ludzi.
Pozostali jednak nie beda sie denerwowac tym, ze glowne dzialy, ktore powinny tyczyc sie programowania gier zasmiecane sa pytaniami o podstawy podstaw. Takie jest moje zdanie.
Jedyny problem w tym, ze admini beda mieli wiecej roboty( z przenoszeniem postow ), gdyz ludzie zadajacy takie pytania, to na ogol "mlode stworki", czasem wrecz dzieci, ktorym nie wytlumaczy sie, ze maja dostepny odpowiedni dzial, tylko beda wrzucac posty jak leci...

Pozdrawiam wszystkich uczacych sie programowania - przyszlych koderow, a z czasem programistow....

Offline Moriturius

  • Użytkownik

# Listopad 07, 2006, 09:14:47
[OT]
Skoro już mowa o forum dla beginnerów to też sądzę, że ten pomysł jest dobry, chociaż pewnie pojawiłby się kolejny problem - niektórzy nie wiedzieliby czy ich temat nadaje się jeszcze do tego forum czy juz na forum `dla dorosłych` ;)
[/OT]

dodatkowo czepię się troche samej formy sprawdzania:

if((x+31<640))
a nie lepiej, szybciej, ładniej i wogóle byłoby tak:

if(x<609)

Offline Moriturius

  • Użytkownik

# Listopad 07, 2006, 16:10:23
W sumie to chyba kompilator sobie to zoptymalizuje, co? ;)

może tak, może nie ;)
ja nie polegam na kompilatorze :P - zresztą taki zapis - jak dla mnie - ładniej wygląda

Offline counterClockWise

  • Użytkownik

# Listopad 07, 2006, 17:17:34
W sumie to chyba kompilator sobie to zoptymalizuje, co? ;)

może tak, może nie ;)
ja nie polegam na kompilatorze :P - zresztą taki zapis - jak dla mnie - ładniej wygląda

Na pewno! To już standard że po fazie analizy semantycznej zaraz następuje faza optymalizacji właśnie takich rzeczy. Łącznie podczas całej komplilacji następuje wiele optymalizacji, ale takie rzeczy właśnie wtedy.

Tak więc jeśli komuś wygodniej - to nie trzeba się bać wywołując np. funkcje Coś(53 + 43 + 20 + 51).
Kompilator nawet optymalizuje konstrukcje typu x*=2 robiąc przesunięcie bitowe o 1 pozycje, albo co ciekawe x*=5 robiąc przesunięcie bitowe o 2 a następnie dodając jeszcze x ;)
« Ostatnia zmiana: Listopad 07, 2006, 17:19:55 wysłana przez counterClockWise »