Autor Wątek: [WIP] Squares - sandbox 2d  (Przeczytany 2072 razy)

Offline krzat

  • Użytkownik

# Wrzesień 05, 2010, 02:43:15
Cześć,
od niedawna pracuje nad grą inspirowaną Minecraftem. Domyślnie ma to być rozbudowany sandbox w 2d: świat składa się głównie z kwadratowych bloczków. Bloczki można przekładać i budować z nich co się chce.
Na razie jest to w bardzo wczesnym stadium. W przyszłości tak jak w Minecrafcie będzie rozbudowany system tworzenia przedmiotów - np. połączyć kamień i patyk, żeby dostać młotek.
W grze działa system temperatury - w przyszłości będzie on częścią craftingu (umieścić węgiel i rudę żelaza w jednej komorze, podpalić węgiel, odczekać, zalać wodą i mamy żelazo) i ogólnie survivalu.

Adres do projektu: http://www.warsztat.gd/projects.php?x=view&id=1620

Na screenie widać jak ciepło ucieka w górę z komory przez żelazny masz.
Obsługa: W S A D
Lewy przycisk myszy: burzenie bloczków
Prawy przycisk myszy: stawianie bloczków i obsługa narzędzi
Kółko myszy: Zmiana aktywnego przedmiotu w ekwipunku

Prostokąt jako główny bohater jest tymczasowy, planuję zrobić jakiś system animacji szkieletowej.

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2010, 23:07:58 wysłana przez krzat »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Pan Hania

  • Użytkownik

# Wrzesień 05, 2010, 10:32:39
Co prawda mój laptop to bezshaderowa kupa i w ogóle ale z wyświetleniem kilku kwadratów na krzyż powinien dać radę ^^

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Wrzesień 05, 2010, 11:37:10
@ up
XNA po prostu wymaga karty z conajmniej z tego co pamietam PS 2.0...

Offline Neth

  • Użytkownik

# Wrzesień 05, 2010, 12:01:49
GeForce 6200 (chyba PS 3.0), ten sam problem.

Offline krzat

  • Użytkownik

# Wrzesień 05, 2010, 14:06:38
Teraz powinno działać:
http://www.speedyshare.com/files/24123346/squares7_net20_xna31.zip
Potrzebne:
net. 2.0 (chyba każdy już to ma)
xna 3.1 redist: http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=53867a2a-e249-4560-8011-98eb3e799ef2&displaylang=en

Poprawiłem też inventory i dodałem nazwy przedmiotów i narzędzi.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 05, 2010, 16:47:11 wysłana przez krzat »

Offline mihu

  • Użytkownik
    • mihu

# Wrzesień 05, 2010, 19:53:07
Chciałem się spytać czemu podajesz redistributable do 3.1 skoro w temacie piszesz że używasz 4.0, ale spojrzałem w google i widzę że w ogóle nie ma redistributable do 4.0...? Więc rozumiem że działa z 3.1?
W każdym razie, jak tworzysz takie proste rzeczy to ustawiaj profil na Reach a nie na HiDef, bo do Reach potrzeba SM 2.0, a HiDef z tego co zrozumiałem czytając kiedyś blog Hargreavesa wymaga SM 4.0.
Do starszego XNA wystarcza SM 1.1 (o ile się oczywiście nie używa feature'ów z wyższych SM).

Offline krzat

  • Użytkownik

# Wrzesień 05, 2010, 21:09:11
Wcześniejsza wersja była w 4 i zapomniałem zmienić cyferkę w temacie. Teraz gra jest w 3.1 i net. 2.0.
Co do Xna 4, to redistributable jest, ale trzeba go wyciągać z SDK. Dlatego lepiej było wrócić do 3.1 gdzie każdy ma już biblioteki net 2.0, a redist-a łatwo znaleźć.