Autor Wątek: Dzieci peruna  (Przeczytany 1499 razy)

Offline Neil

  • Użytkownik

# Sierpień 28, 2010, 03:07:07
Pomysł na grę, dość bardzo rozwinięty merytorycznie.

Może zacznę od końca ale najpierw wytłumaczę o co chodzi z tym rozwinięciem merytorycznym pomysłu

Gracz zaczyna grę w100roku n.e, kończyć się będzie w wieku XIII. rozwój gry zależał by od samych graczy, ciągle dodawana były by nowe tereny a sami gracze przenoszeni byli by w kolejne wieki słowiańskiego ludu. a więc w związku z tym została przygotowana i rozpisana dokładna historia Słowian i za adoptowana do scenariusza.

W grze miał/ma (raczej miał ale może kiedyś) występować maksymalny realizm historyczny jeżeli chodzi o uzbrojenie Słowian i ich przeciwników - otrzymana została bardzo duża pomoc od autora jednej z książek o Słowianach i od pewnego jej illustratora.

Po za tym zdobyliśmy bardzo dużo informacji na temat ubiorów na przełomie poszczególnych wieków - pilnie strzeżonych przez A) odtwórców historycznych B) rzemieślników którzy z ich tworzenia zbijają kokosy a im mniej os. ma tą wiedzę tym niej potrafi uszyć cotte, zrobić poprawnie historycznie miecz etc.

ogólnym założeniem gry było/jest - odtworzenie panujących realiów w jak najdokładniejszy sposób (wspomniany wcześniej ubiór, uzbrojenie zaczepne i obronne etc)

W pomyśle chodziło o to by pokazać świat taki jaki był dla Słowianina - nieustanna wędrówka, potyczki, wierzenia w tym także wampiry wilkołaki i innymi bestyjami - którymi mitologia słowiańska usłana.


Poniżej wstęp skopiowany z początkowych kart designdocu :P

1. Wstęp.
Gra komputerowa „Dzieci Peruna” przeznaczona do gry wieloosobowej w sieci jest grą przygodową z możliwością rozwoju postaci osadzoną na początkach poprzedniego tysiąclecia. Przedstawiony w niej świat słowiańskich wierzeń i legend ściśle nawiązuje do wątków historycznych z okresu I-XIII wiek. naszej ery. Słowiańskie plemiona, którym brak jedności i silnego przywódcy muszą zmagać się z siłami natury jak i wrogiem którym na samym początku jest Cesarstwo Rzymskie, po samym jego upadku Słowianom niestety nie zabraknie wrogów w postaci innych nacji w tym m.in. Wikingów.

2. Założenia rozgrywki.
Gracz wciela się w jednego z członków ludu Wenedów o których pisali już starożytni geografowie i historycy rzymscy. Samą rozgrywkę można podzielić na 3 główne poziomy :
- rozwój postaci, utrzymanie jej przy życiu, wypełnianie zadań, wyspecjalizowanie jej w umiejętnościach.
- tworzenie plemiona wraz z innymi graczami, dbanie o jego ekonomię i rozwój oraz rywalizacja z innymi plemionami o strefy wpływów
- walka z zewnętrznym przeciwnikiem którym są Rzymianie sterowani przez komputer
Na początku rozgrywki gracz otrzymuję możliwość wybrania płci swojej postaci, plemienia z którego ona pochodzi, imienia jak i wyglądu zewnętrznego. Będzie on młodym, aczkolwiek już dojrzałym człowiekiem w wieku 16 lat, którego ukształtowanie na bohatera z prawdziwego zdarzenia będzie zależne od losu, umiejętności przeżycia jak i silnego plemienia do którego trafi w późniejszym etapie rozgrywki. Zmuszony będzie się borykać podczas swoich przygód z dość trywialnymi problemami, jak choroby (w przypadku silnego przeziębienia będzie istniało ryzyko zarażenia innych graczy), wypadki (złamanie nogi w środku puszczy z dala od osad może postawić gracza w bardzo trudnej sytuacji) czy potrzebami fizjologicznymi. Nieobce też będą, szczególnie w początkowej fazie gry, tak podstawowe czynności jak polowanie, zdobywanie drewna, jedzenia czy wody koniecznych do przeżycia. W pojedynku gracz będzie mógł doznać bardzo poważnych obrażeń np. stracić rękę, ucho czy nawet trafić do niewoli. Będzie mógł też brać udział w prawdziwych bitwach i potyczkach będąc tylko częścią oddziału lub armii.
Po założeni u własnej osady (gildii) gra się wzbogaca o szereg innych elementów. Już samo położenie geograficzne będzie miało wpływ na to do jakich surowców naturalnych dane plemię będzie miało dostęp i w czym będzie się specjalizowało. Rozbudowywanie osady o obiekty wojskowe, ekonomiczne czy religijne będzie dawało możliwość otrzymania nowych umiejętności dla bohaterów, czy możliwości w samej grze. Przez nasze krainy będą przebiegać szlaki handlowe które możemy ochraniać bądź grabić. Od nas będzie zależało jakie stosunki będziemy utrzymywać z sąsiadującymi plemionami. Czy będzie to wojna, czy może małżeństwo rodów i wymiana ekonomiczna. Czy będziemy chcieli siła przejąć plemię czy cieszyć się szacunkiem sąsiadów, pomagać im i czerpać z tego korzyści.

Poza zdobywaniem nowych terenów i interakcji z innymi plemionami nieustannie musimy się bronić przed agresywnymi Rzymianami którzy nieustannie próbują nas zniszczyć. Do walki zostanie wprowadzona strategia (dobór miejsca bitwy) jak i taktyka ( szyki bojowe dające dodatkowe bonusy podczas walki).
3. Podsumowanie
Pozycja ta wciągnie gracza swoją oprawą wizualną: pięknymi terenami, realistycznymi puszczami i nieprzebytymi górami. Umożliwi dowolny rozwój postaci. Pozwoli zza swojego komputera zmagać się z przyrodą i innymi graczami. Wprowadzi w świat taktyki i dyplomacji. Zapozna z wierzeniami i legendami naszych przodków. Połączy świat realny i jego codzienność wraz z mitami i legendami tej epoki.

P.S1
A bo nudno się w tym dziale ost. zrobiło, dawno nikt nikogo nie zjechał :P
P.S2
Zgadnijcie co to za gra? oczywiście MMORPG :P
P.S3
może tak na usprawiedliwienie siebie napiszę. Gra miała być robiona etapami najpierw niewielkie tereny a dopiero wraz z wzrostem ilości graczy czyli i kasy miały być oddawane dodatkowe możliwości i zwiększane widełki gry z od 100r-150r n.e w górę - mówię o tym ponieważ wydawało się to takim ułatwieniem przy ew. tworzeniu grafiki etc :P

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Liki

  • Użytkownik

# Sierpień 28, 2010, 21:28:00
wypadki (złamanie nogi w środku puszczy z dala od osad może postawić gracza w bardzo trudnej sytuacji) czy potrzebami fizjologicznymi.
Ładnie to brzmi na papierze, ale jak będzie to wyglądało w grze? Złamanie, jeszcze jakoś będzie działać tj. postać otrzymała status "złamana ręka" (-5 zręczność, -5 siła, -10 żywotność, -15 samopoczucie itd...), ale jak chcecie SENSOWNIE zaimplementować potrzeby fizjologiczne? MMO to przecież nie The Sims! Jak wy to sobie wyobrażacie, robicie długiego questa w 30 osób i po 20 minutach, co? Połowa ludzi zamiast pokonywać epicką szkaradę szuka krzaczka, a pozostali dostali status "brązowe majty"? Byłoby śmieszne przez kilka godzin, potem by tylko irytowało...

W pojedynku gracz będzie mógł doznać bardzo poważnych obrażeń np. stracić rękę, ucho czy nawet trafić do niewoli.

O tak, nic tak nie motywuje gracza do dalszej gry (i opłacenia kolejnego abonamentu) jak ucięta ręka jego postaci, którą trenował ostatnie 3 miesiące. Pomysł można by jeszcze jakoś uratować, dając healera, który sprawi, że ręka odrośnie, ale to chyba kłóciłoby się z waszą filozofią "odwzorowania rzeczywistości". Trafienie do niewoli ok. można by potraktować jako quest, ale znów bawiłoby za pierwszym razem, potem nuda.

Pozycja ta wciągnie gracza swoją oprawą wizualną: pięknymi terenami, realistycznymi puszczami i nieprzebytymi górami. Umożliwi dowolny rozwój postaci. Pozwoli zza swojego komputera zmagać się z przyrodą i innymi graczami. Wprowadzi w świat taktyki i dyplomacji. Zapozna z wierzeniami i legendami naszych przodków. Połączy świat realny i jego codzienność wraz z mitami i legendami tej epoki.

A gdzie opis gameplay'u? Ja tu nie widzę gry w tym co napisaliście. Fabuła w MMO być musi, ale sama z siebie nic nie daje.
Nawet nie napisaliście z jakiej perspektywy będziemy sterować postacią (TPP,FPP, czy może z góry), ani jak będzie wyglądać sterowanie. Zadania dla gracza nie zostały opisane. Co z tego, że wypisaliście wasze pomysły na zadania, jak nie widać jak one mają działać w grze, a to jest najważniejsza część pomysłu.

Dobry opis powinien być tak sformułowany, że programista bez problemu mógłby stworzyć grę bez żadnych niedomówień. Każda cecha, np. wybór kamery TPP, powinna mieć opisane wady i zalety, abyście już w trakcie projektowania mogli wyłapać jak najwięcej słabych pomysłów. Myśl przewodnia: "dlaczego gracz będzie chciał siedzieć przy naszej grze?". Zadajcie sobie pytanie, czy gracza bardziej zainteresuje bieganie po lesie w poszukiwaniu krzaczka, żeby zaspokoić potrzeby fizjologiczne postaci, czy może świetnie skrojony system walki, w którym odnajdą się zarówno początkujący, jak również weterani będą musieli poświęcić wiele czasu, żeby w pełni go ujarzmić.

Ogólnie wasz pomysł ma potencjał jeśli by nad nim popracować. Martwię się tylko o target. Klimat słowiański interesowałby raczej tylko kraje słowiańskie, Azja i zachód raczej się nie wciągnie. Choć myślę że na rynku zalanym fantastyką warto to by spróbować wrzucić słowiańskiego przedstawiciela.

Z drugiej strony, wiem, że dobrze przygotowane pomysły raczej na forum się nie pojawią, bo ich twórcy raczej wolą biegać po wydawcach niż dzielić z nimi za darmo. Ba, sam mam 3 dobre (moim zdaniem) pomysły, które siedzą w szufladzie i czekają na lepsze czasy.

Offline Neil

  • Użytkownik

# Sierpień 28, 2010, 21:56:54
1. wypadki fizjologiczne - to pretekst do uśmiercenia postaci - potem tworzysz nową postać która jest lepsza o ileś od poprzedniej

potrzeby fizjologiczne ograniczone by były do wiary i do głodu, nad robieniem kupki się nie zastanawialiśmy nigdy :P

2.Opis gameplay'u - celowo nie zamieszczony.

merytorycznie przygotowane jest wszystko dla grafików 3D i 2D. Dla programistów zostało dość sporo przygotowane aczkolwiek zbyt mało, by się rozpisywać o czymś co może zostać zawsze zmienione

3. Target - cały wschód właśnie zainteresowany jest kulturą Rycerzy wojowników etc... za właśnie tą słowiańską historię Japończycy uwielbiają Polaków. Dla całej reszty nie miłośników historii Słowian ta gra miała być tylko kolejnym światem fantasy z czarami potworami etc.. więc o target bym się nie martwił.

Lecz tak jak wspominałem wcześniej mimo przygotowania projektu doskonale merytorycznie jeżeli chodzi o świat, jego wygląd, wygląd postaci, uzbrojenie etc.. został zaniechany... pozostał sam pomysł :P

pozdro
Neil

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Sierpień 28, 2010, 22:01:34
Pomysł na grę, dość bardzo rozwinięty merytorycznie.
Zawartość merytoryczna jest tak bogata, że zabrakło miejsca na interpunkcję  ;)

Cytuj
Będzie mógł też brać udział w prawdziwych bitwach i potyczkach będąc tylko częścią oddziału lub armii.
Prawdziwie prawdziwych?

Design doc to nie praca maturalna. Nie myśl o wstępie, rozwinięciu i zakończeniu. Rozbijaj przedstawienie na punkty, których tytuły pogrubiasz. Np. Dbałość o realizm. Nawet jak komuś nie chce się czytać, to przeleci nazwy punktów i może to go zachęci.

Cytuj
Będzie mógł też brać udział w prawdziwych bitwach i potyczkach będąc tylko częścią oddziału lub armii.
W tym momencie mam wrażenie, że gra jest jednocześnie:
- MMO
- przygodówką
- RPG
- może RTS?

Gracz nie obchodzi, że twoja gra ma być przeznaczona do gry wieloosobowej w sieci jest grą przygodową z możliwością rozwoju postaci osadzoną na początkach poprzedniego tysiąclecia. Za to gracz byłby bardzo zainteresowany, dlaczego miałby poświęcać czas na to MMO/przygodówkę/RPG?

Cytuj
P.S1
A bo nudno się w tym dziale ost. zrobiło, dawno nikt nikogo nie zjechał :P
P.S2
Zgadnijcie co to za gra? oczywiście MMORPG :P
P.S3
może tak na usprawiedliwienie siebie napiszę. Gra miała być robiona etapami najpierw niewielkie tereny a dopiero wraz z wzrostem ilości graczy czyli i kasy miały być oddawane dodatkowe możliwości i zwiększane widełki gry z od 100r-150r n.e w górę - mówię o tym ponieważ wydawało się to takim ułatwieniem przy ew. tworzeniu grafiki etc :P
Skrót post scriptum pisze się inaczej. Sposób numeracji jest także nieco inny. Ważnych informacji nie umieszcza się "pod podpisem".

Mówiłem już, żebyś poprawił interpunkcję?

Ogólnie wasz pomysł ma potencjał jeśli by nad nim popracować. Martwię się tylko o target. Klimat słowiański interesowałby raczej tylko kraje słowiańskie, Azja i zachód raczej się nie wciągnie. Choć myślę że na rynku zalanym fantastyką warto to by spróbować wrzucić słowiańskiego przedstawiciela.
Wydawca Wiedźmina nie narzeka ;]

Cytuj
Z drugiej strony, wiem, że dobrze przygotowane pomysły raczej na forum się nie pojawią, bo ich twórcy raczej wolą biegać po wydawcach niż dzielić z nimi za darmo. Ba, sam mam 3 dobre (moim zdaniem) pomysły, które siedzą w szufladzie i czekają na lepsze czasy.
No to czemu nie biegasz ze swoimi, hmm?
Pomysły są najtańszym z możliwych zasobów. Najlepszy pomysł opisany pokrótce na forum nie jest nic wart. Nie ma co się bać, że ktoś ukradnie ci pomysł. No bo po co?

2.Opis gameplay'u - celowo nie zamieszczony.

merytorycznie przygotowane jest wszystko dla grafików 3D i 2D. Dla programistów zostało dość sporo przygotowane aczkolwiek zbyt mało, by się rozpisywać o czymś co może zostać zawsze zmienione
W takim razie marnujesz nasz czas. Albo zamieszczasz tą część, albo zamykam wątek.

« Ostatnia zmiana: Sierpień 29, 2010, 13:57:02 wysłana przez MadBonsai »

Offline Neil

  • Użytkownik

# Sierpień 28, 2010, 22:15:38
@MadBonsai

yh...

Napisałem tylko taką zajawkę.

Nie zamierzałem tu nigdy opisywać dokładnie historii, fabuły a tym bardziej gameplay'u, czy zamieszczać designdocu.

Tylko taki krótki opisik - po co tak po prostu bo od tego jest forum czyż nie...?

pozdro
Neil

Offline ramqa

  • Użytkownik

# Sierpień 29, 2010, 00:36:49
Pomysł na grę, dość bardzo rozwinięty merytorycznie.
Zawartość merytoryczna jest tak bogata, że zabrakło miejsca na interpunkcję  ;)

xDxD Rzeczywiście Ty swoją merytoryką mr. bonsai też wnosisz wiele do wątku...


Cytuj
Cytuj
Będzie mógł też brać udział w prawdziwych bitwach i potyczkach będąc tylko częścią oddziału lub armii.
Prawdziwie prawdziwych?

J.W.


Design doc to nie praca maturalna. Nie myśl o wstępie, rozwinięciu i zakończeniu. Rozbijaj przedstawienie na punkty, których tytuły pogrubiasz. Np. Dbałość o realizm. Nawet jak komuś nie chce się czytać, to przeleci nazwy punktów i może to go zachęci.

Design Doc... To Design Doc. Jak już kiedyś tu stwierdziłem. Nie jest to forum literackie... Chyba, że się mylę.
pozatym. J.W.

Cytuj
Cytuj
Będzie mógł też brać udział w prawdziwych bitwach i potyczkach będąc tylko częścią oddziału lub armii.
W tym momencie mam wrażenie, że gra jest jednocześnie:
- MMO
- przygodówką
- RPG
- może RTS?

Gracz nie obchodzi, że twoja gra ma być przeznaczona do gry wieloosobowej w sieci jest grą przygodową z możliwością rozwoju postaci osadzoną na początkach poprzedniego tysiąclecia. Za to gracz byłby bardzo zainteresowany, dlaczego miałby poświęcać czas na to MMO/przygodówkę/RPG?

Coż z tego że Ty masz takie wrażenie ? Gdyby było rzeczywiście wszystkimi gatunkami jednocześnie... Chwała im ! Poza Tym... Jakiego gracza obchodzą design doc ? `Gracz nie obchodzi, że twoja gra ma być` - No i racja ! Jeszcze tego by brakowało. Bo to dokument NIE DLA GRACZY ???



Cytuj
Cytuj
P.S1
A bo nudno się w tym dziale ost. zrobiło, dawno nikt nikogo nie zjechał :P
P.S2
Zgadnijcie co to za gra? oczywiście MMORPG :P
P.S3
może tak na usprawiedliwienie siebie napiszę. Gra miała być robiona etapami najpierw niewielkie tereny a dopiero wraz z wzrostem ilości graczy czyli i kasy miały być oddawane dodatkowe możliwości i zwiększane widełki gry z od 100r-150r n.e w górę - mówię o tym ponieważ wydawało się to takim ułatwieniem przy ew. tworzeniu grafiki etc :P
Skrót post scriptum pisze się inaczej. Sposób numeracji jest także nieco inny. Ważnych informacji nie umieszcza się "pod podpisem".

Mówiłem już, żebyś poprawił interpunkcję?

Merytoryka ?


Cytuj
2.Opis gameplay'u - celowo nie zamieszczony.

merytorycznie przygotowane jest wszystko dla grafików 3D i 2D. Dla programistów zostało dość sporo przygotowane aczkolwiek zbyt mało, by się rozpisywać o czymś co może zostać zawsze zmienione
W takim razie marnujesz nasz czas. Albo zamieszczasz tą część, albo zamykam wątek.

Coś na pewno powinno być zamknięte.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 29, 2010, 13:58:47 wysłana przez MadBonsai »

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Sierpień 29, 2010, 14:09:46
@Neil
No i to dobra zajawka, bo zachęca do pogadania. Twój pomysł jest OK, ale nie ma jak o nim dyskutować omijając mechanikę rozgrywki. Nie musisz przejmować się tym, że coś z tych pomysłów zmieni się w czasie robienia gry. Norma  ;D

Np. wyglądałoby dbanie o ekonomię osady przez gracza bez stosownego panelu? A może znajdzie się taki panel w grze?
Cytuj
- rozwój postaci, utrzymanie jej przy życiu, wypełnianie zadań, wyspecjalizowanie jej w umiejętnościach.
- tworzenie plemiona wraz z innymi graczami, dbanie o jego ekonomię i rozwój oraz rywalizacja z innymi plemionami o strefy wpływów

@ramqa
Umiejętność poprawnej redakcji tekstu jest przydatna przy każdym tekście. Obojętnie czy to tekst na forum literackim, czy przepis na sernik. Jeśli ktoś do tej pory za dużo nie pisał, siłą rzeczy pisze słabo. Im prędzej podszkoli się, tym prędzej mniej osób będzie omijać opublikowany tekst :)