Autor Wątek: [Taktyczny FPP] White Eagle  (Przeczytany 6881 razy)

Offline Trek

  • Użytkownik

# Sierpień 27, 2010, 21:48:06
Cóż... Każdemu z Nas marzyła się gra, w której moglibyśmy wskoczyć w buty polskiego żołnierza i ruszyć do boju.
Założenie gry to stworzenie symulacji konfliktu z udziałem żołnierzy RP. Gra mogłaby się dzielić na kilka kampanii:
-Jugosławię;
-Irak;
-Afganistan;
-Inne, fikcyjne konflikty RP.
Gracz wcielił by się w zwykłego żołnierza piechoty, by w miarę rozwoju akcji, mógł "spróbować" wszystkich gałęzi wojskowych, piąc się w górę i wreszcie "dorosnąć" do stopnia dowódcy, posiadającego własny oddział.
Do dyspozycji miał by większy teren działań oraz ustalone z góry cele, które mógłby wykonywać na kilka sposobów. AI reagowało by na podjęte przez gracza kroki, odpowiednio dysponując podkomendnymi jednostkami.
Ew. Można by stworzyć do tego edytor misji i map, pozwalający projektować własne pola bitew.
A jeśli o polach bitwy mowa, mapy byłyby bardzo zróżnicowane. każda kampania toczyłaby się na jednej, dużej mapie, przy czym każda kampania miałaby własny krajobraz. Np. Syberyjskie śniegi, pustynie Bliskiego Wschodu, Bloki miejskie oraz wioski Polski, Rosji i Jugosławii itd.
Między misjami wracałoby się do bazy, by poćwiczyć strzelanie z broni, porozmawiać z żołnierzami z patrolów, lub też skorzystać z losowo tworzonych zadań, polegających na patrolu, rozmowie z tubylcami, czy udział w eventach, jak nalot terorystów, czy ochrona wyborów prezydenckich. Rozmowa z cywilami będzie przynosić korzyści, np. wieści o kryjówkach wrogich wojsk. Zaufanie cywili można zdobyć, pomagając im, lub zastraszyć ich. Nie można ich jednak zabić lub zranić, ani terroryzować, gdyż możemy stanąć pod sądem polowym i pożegnać się z kampanią.
Kluczem do współpracy z resztą żołnierzy jest znajomość języka. Opłaca się rozwijanie umiejętności językowych. W wielu przypadkach starczyłby angielski, lecz może się zdarzyć, że nie każdy go będzie znał.
[TU COŚ JESZCZE BęDZIE]
Lista inspiracji:
- Operation Flashpoint: Cold War Crisis/Resistance;
- Seria Armed Assault;
- Seria Call of Duty: Modern Warfare;
- "Demony Wojny wg. Goi".

« Ostatnia zmiana: Sierpień 27, 2010, 22:12:07 wysłana przez Trek »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Sierpień 27, 2010, 21:58:36
żołnieża

Radzę rozwinąć pomysł albo coś, bo na razie to można to skrócić do "Operation Flashpoint z Polakami"

Offline Struś

  • Użytkownik
    • Grupa o charakterze paramilitarnym FIA

# Sierpień 27, 2010, 22:06:12
Da się wzorować jednocześnie na OFP, CoD i "Demonach Wojny"? Bo jakoś mi się to kłóci strasznie ze sobą... Poza tym pokaż mi jakiś Twój pomysł, którego nie da się wykonać za pomocą moda do Army 2.

Offline Trek

  • Użytkownik

# Sierpień 27, 2010, 22:13:57
No tak, ale (Mnie na przykład) ArmA 2 nie pójdzie. I nie pouczaj mnie w stylu "Lepiej zbieraj na lepszy komputer", bo zbieram.
A CoDMW2 był tylko inspiracją, co do różności krajobrazów.

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Sierpień 27, 2010, 23:28:42
a interwencja w czechosłowacji tez będzie?

Fn

  • Gość
# Sierpień 28, 2010, 01:19:48
Zrób też atak "zbuntowanej" polski na ZSRR Federację Rosyjską! ;D

Offline Xirdus

  • Moderator

# Sierpień 28, 2010, 01:26:09
Zrób system dynamicznej kampanii na wzór Enemy Engaged. To jedyna rzecz której jeszcze w FPSach nie było (afaik).

Offline Struś

  • Użytkownik
    • Grupa o charakterze paramilitarnym FIA

# Sierpień 28, 2010, 14:07:36
Coś Ty się tak uczepił tego kompa? Kompleks masz, czy jak?

Pomysł sam w sobie na obecną chwilę nie prezentuje nic, czego nie da się zrobić jako mod do ArmA 2. A jak sam piszesz, Twoja gra nie pójdzie na starych kompach, więc nie mam pojęcia, nad czym tu można dyskutować...
« Ostatnia zmiana: Sierpień 28, 2010, 20:17:15 wysłana przez MadBonsai »

Offline Trek

  • Użytkownik

# Sierpień 28, 2010, 14:11:34
Zrób system dynamicznej kampanii na wzór Enemy Engaged. To jedyna rzecz której jeszcze w FPSach nie było (afaik).
hmmm... W Enemy Engaged grałem kiedyś, ale zbyt dawno, żebym coś z tego pamiętał.
@Struś: A czy Ty masz jakiś kompleks z modem do ArmAII? To prawda, co piszesz, ale jest to chamska odpowiedź jak na pierwszy rzut oka.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 28, 2010, 20:17:53 wysłana przez MadBonsai »

Offline Xirdus

  • Moderator

# Sierpień 28, 2010, 18:11:41
hmmm... W Enemy Engaged grałem kiedyś, ale zbyt dawno, żebym coś z tego pamiętał.
Na początku kampanii obie strony mają swoje bazy, obiekty strategiczne, flotę itd. Na początku jest kilka (ok. 5-6) misji do wzięcia. Podczas misji np. jeśli zostanie się zaatakowanym, automatycznie tworzy się misja wsparcia ogniowego lub ataku. Co jakiś czas gra generuje misje rozpoznania w celu poznania sił wroga na danym terenie i na podstawie zdobytych informacji planowane są kolejne misje.

Jest to jeden z najlepszych (jeśli nie najlepszy) symulatorów. Do tego w 2001-2004 (nie pamiętam dokładnie) upublicznili kod źródłowy i utworzyła się społeczność, która jeszcze bardziej rozwinęła grę m.in. o nowy model lotu, kilkanaście map, po kilkadziesiąt nowych kampanii, nowe modele kokpitów. Paczka ze wszystkimi modami znajduje się na stronie www.eechcentral.com (wymaga podstawki EECH; przydałaby się również EEAH - Apache są lepsze od Comanchów).

@down: nie masz o czym pisać tylko o domniemanych kompleksach?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 28, 2010, 20:18:50 wysłana przez MadBonsai »

Offline Trek

  • Użytkownik

# Sierpień 28, 2010, 19:27:59
@Xirdus: Dynamiczna kampania, to by było to! Tylko trzeba byłoby opracować jak to działa. Zwłaszcza, że kontrolujemy nie helikopter, lecz żołnierza.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 29, 2010, 12:26:07 wysłana przez Trek »

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Sierpień 28, 2010, 20:22:47
Wyczyściłem wątek z off-topu, bo odechciewało się czytać.
Uprzedzam, że mam dobrą pamięć do trolli i mam wielką ochotę wytrzebić z części forum, które mi podlega, więc proszę się zachowywać :)

Offline Xirdus

  • Moderator

# Sierpień 28, 2010, 20:54:51
@Karol: Dynamiczna kampania, to by było to! Tylko trzeba byłoby opracować jak to działa. Zwłaszcza, że kontrolujemy nie helikopter, lecz żołnierza.
Po pierwsze nie Karol, tylko Maciek. Po drugie, nie żołnierza, tylko oddział (inaczej nie ma sensu). Po trzecie, jak chcesz to mogę pomóc.

OT: Wreszcie modzi wrócili z wakacji!

Offline Trek

  • Użytkownik

# Sierpień 29, 2010, 12:27:22
Hmmm... A jaką pomoc byś mógł zaoferować? To jest Pomysł, nie projekt. Chyba, że znajdą się chętni do jego wykonania...

Offline Xirdus

  • Moderator

# Sierpień 29, 2010, 13:35:01
Czekaj... Znaczy się, opisujesz tu pomysł, którego nie masz zamiaru realizować???