Autor Wątek: Problem z kolizją  (Przeczytany 696 razy)

Offline minotaur

  • Użytkownik

# Sierpień 20, 2010, 13:55:52
Witam. Mam następujący problem. Piszę aplikację 2d z widokiem top-down. Wszystkimi elementami gry są obiekty klasy "klocek" które poruszają się z różną prędkością. Kolizja jest wykrywana w czterech kierunkach niezależnie, problem polega na tym że: kiedy prędkość klocków się różni może dojść do sytuacji w której dwa klocki nachodzą na siebie, wtedy kolizja we wszystkich kierunkach jest spełniona i zachodzi ich sklejenie. Czy jest jakiś prosty sposób na uniknięcie nakładania na siebie elementów z tym żeby ściśle do siebie przylegały(załóżmy że klocek1 jest wysunięty na osi x do 46 a klocek2 z nim koliduje i najmniejsza jego wartość x to 47).
Czy zna ktoś odpowiedź na to pytanie?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Minus

  • Użytkownik

# Sierpień 20, 2010, 14:04:37
http://lmgtfy.com/?q=aabb+collision+response
Sprawdź "N Tutorial", tam masz wszystko opisane co i jak ;)

Offline minotaur

  • Użytkownik

# Sierpień 21, 2010, 21:59:33
Dziękuję za pomoc.