Autor Wątek: Irrlicht - czy warto opuscić Direct i poćwiczyć na tym silniku programowanie 3D?  (Przeczytany 464 razy)

Offline FireBoll8

  • Użytkownik

# Sierpień 15, 2010, 00:04:56
Witam potrzebuje rady bardziej doświadczonych, uczę się Direct 10 już od tyg. - ciężki jest dla początkujących co nigdy nie mieli styku z programowaniem 3D ;/  I zastanawiam się np. czy nie skorzystać z gotowego silnika i na jego bazie uczyć się programować 3D ... a jeśli tak to jakie to ma konsekwencje w przyszłości, patrząc pod względem np. pracy programisty czy korzystając z gotowych silników 3D i fizyki jakoś ogranicza programistę czy raczej umożliwia mu łatwiejszy kontakt z programowaniem 3D ? I czy pomaga to zrozumieć ogólnie budowę silnika oraz jak go zaprogramować?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Oti

  • Użytkownik

# Sierpień 15, 2010, 00:29:40
Może trochę pomaga zrozumieć budowę silnika, ale zaprogramować to on ci raczej nie pomoże. Zwłaszcza, że irrlicht jest takim wszystkomającym kombajnem, że prawdopodobnie nigdy nie będziesz musiał robić tych wszystkich rzeczy, które tam są(np. jednoczesna obsługa 5ciu różnych device'ów renderujących). Ale moja króciutka przygoda z irrlichtem zaowocowała tym, że wiedziałem jak działają particle i skodziłem je z palca w 30 min, bez żadnej kompilacji przez ten czas i działały idealnie. ;D