Autor Wątek: multiplatformowe okna dla OpenGL  (Przeczytany 1682 razy)

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Sierpień 03, 2010, 20:29:39
Witajcie, z racji iż chcę przeportować wreszcie silnik na więcej platform (celuję w linuxa i maca póki co), nasuwa mi się pytanie z jakiej biblioteki okienkowej skorzystać, aby zawierała jak najwięcej możliwości mi potrzebnych i podobnych do WinAPI (czytaj: podpięcie renderingu do okna, obsługa zdarzeń/komunikatów oraz klawiatury i myszy)? gdzieś w jakimś temacie przewinęła się 4 literowa nazwa z GL na początku (nie GLEW, bo to jest do rozszerzeń ale podobnie brzmiało). Ważne też dla mnie aby była ona opensource bądź jako *.lib abym mógł wkompilować ją w rdzeń silnika (im mniej DLLek tym lepiej) i w miarę możliwości mało ważyła.
Za pomocne informacje z góry ogromnie dziękuję.
Pozdrawiam :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 03, 2010, 20:32:11 wysłana przez PsichiX »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Sierpień 03, 2010, 20:32:26
GLFW

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Sierpień 03, 2010, 20:54:27
Dzięki ogromne Java, Bóg Ci w dzieciach wynagrodzi :*

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Sierpień 03, 2010, 21:50:42
Wybaczcie double posta, ale to ważne pytanie.
Po zbadaniu dokumentu referencji GLFW dowiedziałem się że można nim stworzyć tylko jedno okno na raz i jeden render target (aż tak mi to nie przeszkadza jeśli chodzi o gry, drobne modyfikacje bym musiał wprowadzić), ale jeśli celuję także w wielookienkowe aplikacje to czy istnieje jakaś inna biblioteka która mi pozwoli na więcej okien i render targetów i będzie spełniała warunki stawiane w pierwszym poście? Czy to może specjalnie tak zrobione bo na przykład linux i mac nie pozwalają na więcej niż jedno okno aplikacji (nie programowałem nigdy na nie)? Ewentualnie jestem gotów sam doprogramować support dla innych platform, jednak nie mam pojęcia jakie biblioteki okienkowe pod linuxa i maca są mi niezbędne abym mógł się ich uczyć?

Offline Stig

  • Użytkownik

# Sierpień 03, 2010, 21:53:02

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Sierpień 03, 2010, 22:00:41
Tyle że QT to kombain który na starcie odpada ze wzgędu na dużą wagę i zapewne brak linkowania statycznego (jeśli się mylę proszę mnie poprawić) :P

Offline Stig

  • Użytkownik

# Sierpień 03, 2010, 22:13:51
Da się ją zlinkować statycznie :) No kombajn kombajn ale coś za coś, zresztą wg mnie to w dzisiejszych czasach te pare mega w tę czy we tę ;p

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Sierpień 03, 2010, 22:58:06
GLFW jest wygodne i na tyle kompaktowe, że można dodać do niego taką funkcjonalność, jakiej się potrzebuje. Do tego jest całkiem sensownie zorganizowane.

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Sierpień 03, 2010, 23:23:50
Po przeczytaniu całego reference manuala doszedlem do wniosku ze jednak GLFW jest tym czego potrzebuje, a skoro ma dostepne zrodla to najwyzej zmodyfikuje je (przynajmniej postaram sie) tak by moglo obslugiwac wiecej niz jedno okno :)

Offline skoti

  • Użytkownik

# Sierpień 03, 2010, 23:40:17
Da się ją zlinkować statycznie :) No kombajn kombajn ale coś za coś, zresztą wg mnie to w dzisiejszych czasach te pare mega w tę czy we tę ;p
Da się linkować statycznie, jeśli się zapłaci za komercyjną licencję - darmowa licencja to LGPL więc tylko dynamicznie można linkować.

@PsichiX: ja toole mam w QT (co do programów to korzysta z niego np. Adobe Photoshop Elements, Lightwave Core (nowy który właśnie się tworzy), czy rodzime gadu-gadu), a całego kombajnu nie musisz dostarczać (tylko biblioteki dll z których skorzystasz). Jednak do stworzenia okna w grze korzystam ze swojego frameworka, a input pozostawiam SDL 1.3