Autor Wątek: Mac Mini i iPhone SDK  (Przeczytany 2123 razy)

Offline zielok

  • Użytkownik
    • Games for android

# Sierpień 02, 2010, 23:40:43
Z racji, że nie mam ochoty bawić się w Hackintosh'e i takie tam postanowiłem kupić używanego Mac'a mini.
Czy konfiguracja
- Procesor: 1.83 Core Duo
- Ram: 2.0GB DDR2
- Grafika:INTEL GMA 950 64MB pamięci
- system 10.5.6
będzie wystarczająca do tworzenia oprogramowania dla iPhone (i ewentualnie iPad'a)? Obawiam się stosunkowo kiepskiej karty graficznej.
Rozumiem, że muszę dokupić upgrade systemu do 10.6.3. Czy coś jeszcze jest konieczne?

ps. Czy podłączę do Mac Mini zwykłą mysz lub klawiaturę na USB?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2010, 23:44:38 wysłana przez zielok »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Sierpień 02, 2010, 23:52:33
Ja mam taki sprzęt i żałuję, że nie kupiłem najlepszego możliwego maka mini. Na początku chciałem się tylko pobawić, a teraz jest to mój główny sprzęt komputerowy w domu, siedzę prawie wyłącznie na nim. Kartą graficzną, procesorem i pamięcią się tak bardzo nie przejmuj - te parametry są w zupełności wystarczające do developerki i normalnej pracy. Co prawda karta graficzna totalnie ssie, ale i tak bije na głowę możliwości graficzne iPhone'a :P Jak nie zamierzasz grać, raczej nie będzie problemów (nie wiem jak z filmami w jakości HD, nie oglądam).

Moja rada: kup przynajmniej model maka mini o jedno oczko wyżej. Karta graficzna jest już nvidii, a nie takie dziadostwo - to raz. Dwa, że można podłączyć dwa monitory (w zestawie o którym piszesz niestety jeszcze nie można, brak złącza mini dvi, bardzo mnie to boli).

Co do myszy - zasadniczo powinno działać. Przy czym zasadniczo oznacza, że wcale nie musi. Moja mysz laserowa nie współpracuje z makiem mini, używam trackballa usb logitecha.

Poza tym jeśli chcesz korzystać ze skype'a to zwykły mikrofon "mic-in" nie będzie działał. Ja kupiłem słuchawki z mikrofonem USB, koszt to ponad 100 zł. Po taniości można dostać douszne za 30. Ew. zewnętrzny mikrofon usb logitecha za 80 zł. 

Jeszcze jedna uwaga: zaopatrz się w hub usb. Niektóre urządzenia (moja klawiatura i słuchawki USB) nie zachowują się poprawnie (nie zawsze działają), kiedy mak powstanie po uśpieniu, a są podłączone bezpośrednio do sprzętu. Po podłączeniu przez huba jest ok.


Aha, najnowsza wersja Snow Leoparda to 10.6.4, nie 10.6.3 :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2010, 23:54:25 wysłana przez Wyszo »

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Sierpień 03, 2010, 11:12:48
Z racji, że nie mam ochoty bawić się w Hackintosh'e i takie tam postanowiłem kupić używanego Mac'a mini.
Czy konfiguracja
- Procesor: 1.83 Core Duo
- Ram: 2.0GB DDR2
- Grafika:INTEL GMA 950 64MB pamięci
- system 10.5.6
będzie wystarczająca do tworzenia oprogramowania dla iPhone (i ewentualnie iPad'a)? Obawiam się stosunkowo kiepskiej karty graficznej.
Rozumiem, że muszę dokupić upgrade systemu do 10.6.3. Czy coś jeszcze jest konieczne?

ps. Czy podłączę do Mac Mini zwykłą mysz lub klawiaturę na USB?

Ja bym proponował jednak kupić wersję z GeForce. Te wszystkie Intele są tak badziewne... Oczywiście aktualizacja systemu do 10.6.x/SnowLeopard (na szczęście to tylko 119 zł - chciałbym żeby WinXP do Win7 można było tak tanio zaktualizować). Co do myszy to nie wiem, bo mam w miarę nowego MacBooka, używam tylko gładzika i (chociaż początkowo nie przypuszczałem) myszy zupełnie mi nie trzeba. U mnie 2GB RAM, Intel Core 2 Duo 2GHz, HD 160 GB sprawdziły się bardzo dobrze przy developerce na iPhone/iPod/iPad. Straszono mnie, że to trochę mało RAMu ale naprawdę ani razu mi to nie przeszkodziło. MacBook sprawdził się naprawdę bardzo dobrze i gdybym miał jeszcze raz go kupić to na pewno bym go kupił.

Jeżeli chodzi o symulator iPhone/iPod to bez problemu będzie pięknie śmigał. Jednak gdy będziesz robił coś pod OpenGL ES to symulator iPada będzie przymulał i to nawet bardzo. Prędkość potrafi spaść nawet do 4-5 FPS, podczas gdy na prawdziwym iPadzie ta aplikacja śmiga idealnie.

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Sierpień 03, 2010, 13:28:26
Sa specjalne programy (np. Steermouse) ktore pozwalaja podlaczyc co lepsze myszki do Maka.

Offline counterClockWise

  • Użytkownik

# Sierpień 05, 2010, 15:03:59
Czy na emulatorze iPhone można testować multiplayer? Odpalić 2 emulatory i zasymulować połączenie przez bluetooth?

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Sierpień 05, 2010, 18:11:42
Czy na emulatorze iPhone można testować multiplayer? Odpalić 2 emulatory i zasymulować połączenie przez bluetooth?

W sumie to developerka na iOS sie nie zajmuje, ale symulator* ktory daje Apple z tego co sie bawilem jest "dosc" ubogi, aczkolwiek specjalnie nie wnikalem ;) Nie znalazlem np. mozliwosci symulowania akcelerometru ( a przeciez moznaby to zrobic - za pomoca strzalek na klawiaturze chociazby... ) A takie cuda jak bluetooth tez raczej nie wchodza w gre :) Jest za to siec i mozna emulowac rozne "sprzetowe" sygnaly jak np. przychodzace polaczenie...

* - formalnosc - to co daje Apple to nie jest emulator w scislym tego slowa znaczeniu, gdyz nie emuluje zadnego hardware'u, to po prostu implementacja powloki ( SpringBoard ), uslug i API z iOS, w srodowisku Mac OS X, i jest to dokladnie ten sam kod ktory dziala na urzadzeniu, tyle ze skompilowany pod architekture x86, tak samo zreszta jest z naszymi symulowanymi aplkacjami - podczas testow sa one kompilowane jak normalne aplikacje pod architekture x86, nie ma wiec zadnej emulacji...   

Offline counterClockWise

  • Użytkownik

# Sierpień 05, 2010, 20:56:48
Czy na emulatorze iPhone można testować multiplayer? Odpalić 2 emulatory i zasymulować połączenie przez bluetooth?

W sumie to developerka na iOS sie nie zajmuje, ale symulator* ktory daje Apple z tego co sie bawilem jest "dosc" ubogi, aczkolwiek specjalnie nie wnikalem ;) Nie znalazlem np. mozliwosci symulowania akcelerometru ( a przeciez moznaby to zrobic - za pomoca strzalek na klawiaturze chociazby... ) A takie cuda jak bluetooth tez raczej nie wchodza w gre :) Jest za to siec i mozna emulowac rozne "sprzetowe" sygnaly jak np. przychodzace polaczenie...

* - formalnosc - to co daje Apple to nie jest emulator w scislym tego slowa znaczeniu, gdyz nie emuluje zadnego hardware'u, to po prostu implementacja powloki ( SpringBoard ), uslug i API z iOS, w srodowisku Mac OS X, i jest to dokladnie ten sam kod ktory dziala na urzadzeniu, tyle ze skompilowany pod architekture x86, tak samo zreszta jest z naszymi symulowanymi aplkacjami - podczas testow sa one kompilowane jak normalne aplikacje pod architekture x86, nie ma wiec zadnej emulacji...   

Ok, dzięki za wyjaśnienie. Nie instalowałem jeszcze SDK. Cóż, trzeba będzie pożyczyć drugiego iPhone/Pada do testów bluetooth:)

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Sierpień 05, 2010, 22:16:34
Żaden ze mnie ekspert, ale ja powiedziałbym tak:

- nie możesz odpalić dwóch okienek iPhone simulatora, to nie Windows.
- bluetooth z tego co wiem na symulatorze i tak nie działa (mylę się? Dab?)
- możesz odpalić symulator i jednocześnie robić coś na sprzęcie - jak najbardziej możliwe jest odpalenie jednocześnie tej samej aplikacji na symulatorze i urządzeniu
- na symulatorze działa wifi (wystarczy tylko pamiętać, żeby włączyć w maku air port :P)