Autor Wątek: Quadrupong  (Przeczytany 9275 razy)

Offline zxc

  • Użytkownik

# Sierpień 02, 2010, 21:13:40
Ale melodyjkę przegranej udało Ci się zrobić bez kliknięć :). Może tą samą metodą spróbuj?
Zasadniczo można wstawić aktualny sampel początku gry, ale to brzmienie jest jednak odczuwalnie - delikatnie, ale odczuwalnie - inne. Mnie to irytuje, choć prawdopodobnie nikt tego nie zauważy. Spróbuj jeszcze, jeśli się nie uda wrzucimy tą wersję, która jest teraz. Może pogoogluj ten problem? Wygląda on na coś popularnego :).

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline really

  • Użytkownik

# Sierpień 02, 2010, 22:25:22
Na druga wersja jest strasznie przymulona - trochę za dużo góry wyciąłeś. Spróbuj użyć innej wtyczki - to, że będzie inne brzmienie chyba nie jest aż tak ważne. Ew. pokombinuj ze sterownikami, jakieś ASIO4ALL.

Offline Pomar1

  • Użytkownik

# Sierpień 02, 2010, 23:24:22
ZXC - zgodnie z moją zapowiedzią - oto trochę przyzdobiona wersja Quardoponga :) http://www.kongregate.com/games/Pomarzrs/quadrupong
Nie ma jeszcze tylko muzyczek (tak jak u Ciebie :P ) ale to się załatwi.

PS. Zajęło mi to trochę więcej niż 2 godziny xD

Offline really

  • Użytkownik

# Sierpień 02, 2010, 23:43:49
No ładnie, ja jednak wolałem starszą wersję. Czyste lo-fi, bo teraz to komercja ;)

Offline zxc

  • Użytkownik

# Sierpień 03, 2010, 01:29:56
Hahahaha, SUPER :). Szczerze mówiąc myślałem, że tak na wyrost poprosiłeś o te źródła i skończy się na obejrzeniu ich. Tym większe jest moje teraz zaskoczenie i podziw.

Podrzucisz mi Twoje źródła na yfan(at)tlen.pl? Z takie bounce-backu może się jeszcze czegoś nauczę :).

-sterowanie jest myszką, a menu wymaga klawiatury.
-dodałeś bullet-time pod spacją, kiedy wolny jest klawiszy myszy. W ten sposób gracz musi grać na dwie ręce, co automatyczynie wymaga większego zaangażowania.
-jak wyskakuje napis bullet-time, to zasłania pole gry
-kiedy trwa bullet-time nie za bardzo wiem, że on trwa. Przydałaby się jakaś niebieska (?) ramka, albo filtr całoekranowy.
-bullet-time miałby więcej sensu, jeśli piłka tak jak u mnie przyśpieszałaby z każdym odbiciem. Może mógłbyś sterować czasem jego trwania i zużywać powoli ładujący się pasek w kluczowych momentach (naciskasz klawisz - piłka spowalnia, puszczasz, znowu przyśpiesza). To by mogło być fajne.
-w Twojej wersji bardziej brakuje dźwięku niż u mnie :).
-jak działa rotacja piłki? coś faktycznego daje, czy jest efektem graficznym?
-nie czuję przyśpieszenia z odbicia na odbicie. jak przyśpiesza piłka, jak się robi takie wyniki jak te ze szczytu tabeli?
-kilka razy przegrałem puszczając piłkę przez narożnik. miałem opory przed dociśnięciem narożnika, bo nie chciałem wypaść kursorem ze sceny. generalna zasada jest taka, że jak robisz grę sterowaną przez ciągłą obecność kursora myszy (bez klikania), to zawsze zostaw duży margines pomiędzy krańcem pola gry, a krańcem ekranu. Jak wyjdziesz kursorem poza pole gry, to tracisz kontrolę nad paletkami. Jest to niepożądane.
-brakuje możliwości szybkiego restartu: przegrana przenosi do menu, a ważnym elementem tego typu gierek jest to, żebyś po przegranej mógł szybko zagrać jeszcze raz. Tutaj musisz przejść przez "idea by zxc", "game by pomar1", menu (gdzie musisz sięgnąć do entera, zupełnie nie pod ręką) i następnie odliczanie (może powinno się dać je przyśpieszyć klikaniem?)
-kod kolizji jest nowy, tak?
-czasem piłka się świeci, jest to zależne od prędkości chyba. Przekłada się to na gameplay, czy to tylko efekt?

Dobra robota! Gratuluję i pozdrawiam!

Offline Pomar1

  • Użytkownik

# Sierpień 03, 2010, 01:59:55
Hahahaha, SUPER :). Szczerze mówiąc myślałem, że tak na wyrost poprosiłeś o te źródła i skończy się na obejrzeniu ich. Tym większe jest moje teraz zaskoczenie i podziw.

Podrzucisz mi Twoje źródła na yfan(at)tlen.pl? Z takie bounce-backu może się jeszcze czegoś nauczę :).
Źródła mogę Ci podrzucić, tylko nie wiem jak będzie z odczytaniem ich. Twoich samych nie użyłem, bo nie umiem zbytnio FlashDevelop'a używać, jeżeli chodzi o grafikę 2D. Jednak przeczytałem całość Twojego kodu i przepisałem go na AS2 (Flash MX 2004). Tak więc postaram się to wszystko upakować tak, żeby FlashDevelop był w stanie to otworzyć i Ci wyślę :)

-sterowanie jest myszką, a menu wymaga klawiatury.
-dodałeś bullet-time pod spacją, kiedy wolny jest klawiszy myszy. W ten sposób gracz musi grać na dwie ręce, co automatyczynie wymaga większego zaangażowania.
-jak wyskakuje napis bullet-time, to zasłania pole gry
-kiedy trwa bullet-time nie za bardzo wiem, że on trwa. Przydałaby się jakaś niebieska (?) ramka, albo filtr całoekranowy.
-bullet-time miałby więcej sensu, jeśli piłka tak jak u mnie przyśpieszałaby z każdym odbiciem. Może mógłbyś sterować czasem jego trwania i zużywać powoli ładujący się pasek w kluczowych momentach (naciskasz klawisz - piłka spowalnia, puszczasz, znowu przyśpiesza). To by mogło być fajne.
-w Twojej wersji bardziej brakuje dźwięku niż u mnie :).
-jak działa rotacja piłki? coś faktycznego daje, czy jest efektem graficznym?
-nie czuję przyśpieszenia z odbicia na odbicie. jak przyśpiesza piłka, jak się robi takie wyniki jak te ze szczytu tabeli?
-kilka razy przegrałem puszczając piłkę przez narożnik. miałem opory przed dociśnięciem narożnika, bo nie chciałem wypaść kursorem ze sceny. generalna zasada jest taka, że jak robisz grę sterowaną przez ciągłą obecność kursora myszy (bez klikania), to zawsze zostaw duży margines pomiędzy krańcem pola gry, a krańcem ekranu. Jak wyjdziesz kursorem poza pole gry, to tracisz kontrolę nad paletkami. Jest to niepożądane.
-brakuje możliwości szybkiego restartu: przegrana przenosi do menu, a ważnym elementem tego typu gierek jest to, żebyś po przegranej mógł szybko zagrać jeszcze raz. Tutaj musisz przejść przez "idea by zxc", "game by pomar1", menu (gdzie musisz sięgnąć do entera, zupełnie nie pod ręką) i następnie odliczanie (może powinno się dać je przyśpieszyć klikaniem?)
-kod kolizji jest nowy, tak?
-czasem piłka się świeci, jest to zależne od prędkości chyba. Przekłada się to na gameplay, czy to tylko efekt?
1. Ta, goście na Kongregate też mi to wypomnieli :P Chyba jednak przejdę na samą mysz.
2. A no... nie zauważyłem tego, a zmiana bulleta na mysz jest pomysłem bardzo dobrym!
3. Wiem, ale i tak masz spowolnioną piłkę, a to 0.25 sekundy Ci raczej nic nie zrobi :P Ale zawsze można odjąć trochę _alpha i będzie git.
4. Nie pojawia się za piłką bullet-time'owy ślad? Taki cień białawy. A dodanie ramki nie jest problemem.
5. Kiedy przeniosę bullet time na mysz - będzie to miało sens :P Na spacji było to dość ... problematyczne?
6. Być może dlatego, że u mnie nadałem temu wszystkiemu jakiś kształt i materiał - w końcu to metal. Powinny być huki, trzaski i echo, nie?
7. Piłka nie przyspiesza z każdym uderzeniem. Postawiłem na pełną losowość. Nie chciało mi się bawić ani trochę w fizykę odbić, więc uderzenie o paletę zmienia losowo kierunek i prędkość piłki. Może zarówno przyspieszyć jak i spowolnić. Jest to spowodowane jedynie moim lenistwem, bo totalnie niczego nie chciało mi się liczyć  ;D
8. To trochę problematyczne, bo zmiana wielkości gry Flash... boli :D Ale spróbuję coś z tym zrobić.
9. To bug związany z tym, że MochiScores przeskakuje mi od razu do początku całej animacji (do preloadera...). Mam to już naprawione, ale nie miałem zbytnio czasu wrzucić update'a.
10. Kod kolizji to kod kolizji, nie wiem co by w nim nowego można było dorzucić :P Co najwyżej kod odbicia możesz nazwać nowym.
11. Tak - ma to wpływ na gameplay. Rotacja piłki co wynik mnożenia xspeed*yspeed. Jeżeli to działanie osiągnie jakieś tam minimum (50 bodajże) to piłka zaczyna się świecić, a to ładuje pasek BulletTime :)

Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany
# Sierpień 03, 2010, 02:06:30
Fajne, ale zmień "Idea by zxc" na "Original concept by zxc", lepiej brzmi

Offline Pomar1

  • Użytkownik

# Sierpień 03, 2010, 02:24:26
Ale gorzej wygląda na tak małej powierzchni :( Zauważ, że mam tam małą kulkę, a największe co w niej powinno być to nie opis zasługi, a nick :P

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Sierpień 03, 2010, 02:25:34
Fajne, ale zmień "Idea by zxc" na "Original concept by zxc", lepiej brzmi
Dobrze jest też podać pierwszego pomysłodawcę, sam zxc zaznaczył, że koncepcja nie jego.

Offline Pomar1

  • Użytkownik

# Sierpień 03, 2010, 02:32:55
Fajne, ale zmień "Idea by zxc" na "Original concept by zxc", lepiej brzmi
Dobrze jest też podać pierwszego pomysłodawcę, sam zxc zaznaczył, że koncepcja nie jego.

Właściwie jak patrzę na wyniki wyszukiwania "pong" na Kongregate, to pierwsi nie jesteśmy xD

EDIT:
Jakby co to założyłem drugi temat dla Pong4, żeby zxc mógł osobno tworzyć swój projekt, a ja swój - i tematu nie zjadał :P
http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,18246.0.html
« Ostatnia zmiana: Sierpień 03, 2010, 05:20:55 wysłana przez Pomar1 »

Offline virious

  • Użytkownik
    • Bionic Nose

# Sierpień 03, 2010, 11:00:54
Fajne, ale zmień "Idea by zxc" na "Original concept by zxc", lepiej brzmi
Ekhm ekhm, nie zapominajcie o oryginalnym koncepcie od nas ze strony :).

Offline virious

  • Użytkownik
    • Bionic Nose

# Sierpień 03, 2010, 11:01:23
Fajne, ale zmień "Idea by zxc" na "Original concept by zxc", lepiej brzmi
Dobrze jest też podać pierwszego pomysłodawcę, sam zxc zaznaczył, że koncepcja nie jego.
Bylibyśmy wdzięczni :).

Offline Pomar1

  • Użytkownik

# Sierpień 03, 2010, 13:15:23
Fajne, ale zmień "Idea by zxc" na "Original concept by zxc", lepiej brzmi
Dobrze jest też podać pierwszego pomysłodawcę, sam zxc zaznaczył, że koncepcja nie jego.
Bylibyśmy wdzięczni :).

Pan jesteś oryginalnym pomysłodawcą? Bo dodać do creditsów to nie problem  :D

Offline virious

  • Użytkownik
    • Bionic Nose

# Sierpień 03, 2010, 13:26:01
Tak :). Najlepiej będzie wpisać oryginalny pomysł jako nasz team Bionic Nose.

Offline Pomar1

  • Użytkownik

# Sierpień 03, 2010, 13:27:34
Może być "Concept by Bionic Nose" :) ? Bo jakby na to nie patrzeć kod cały jest mój, więc nie mogę dać "Core" ani "Source".