Autor Wątek: Quadrupong  (Przeczytany 10108 razy)

Offline zxc

  • Użytkownik

# Sierpień 02, 2010, 03:02:53
Uczynimy go dość cichym dźwiękiem tła i nie powinien przeszkadzać. Podstawię jutro i zobaczymy. Jeśli już dodawać jakieś dźwięki to musiałby być jeszcze dźwięk przegranej do pary. Może to być sekwencja takich beepnięć malejących w tonacji. Smutne beepnięcia.

Takie syntetyczne dźwięki pasują do Ponga, to dobra rzecz. Spróbujmy. Jak nie zadziała, to wyrzucimy.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2010, 03:10:22 wysłana przez zxc »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline rhino

  • Użytkownik

# Sierpień 02, 2010, 03:23:57
Z tym generowaniem tonu nie ma zbyt wielu możliwości, ale że nie chce mi się spać, a nudzi mi się, to postanowiłem przynajmniej spróbować. :P
http://www.rhino.boo.pl/host/other/quadpong_lose.wav
PS.Te znaczki w moim nicku to dla ozdoby, pisz po prostu "rhino" :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2010, 03:25:31 wysłana przez »Яђino »

Offline zxc

  • Użytkownik

# Sierpień 02, 2010, 10:46:23
Nową wersję wrzuciłem tymczasowo tutaj:
http://www.toya.net.pl/~zxc/flash/quadrupong/

Format, którego używa flash to .mp3, nie .wav. Zapomniałem powiedzieć.
Na początku Quadrupong_bounce.mp3 (również po przekonwertowaniu) jest taki irytujący klik. Usunąłem.
Co sądzisz o głośności?

Możesz jeszcze spreprarować jakąś żwawszą mikromelodyjkę na rozpoczęcie gry?

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Sierpień 02, 2010, 11:59:05
Co sądzisz o głośności?
Audacity->Normalize->stąd podgłośnić lub przyciszyć wedle uznania?

Offline virious

  • Użytkownik
    • Bionic Nose

# Sierpień 02, 2010, 12:00:05
Witam :).

Wczoraj zrobiłem sobie małą przerwę od aktualnego, większego projektu i stworzyłem szybką dwugodzinną grę. Gra nazywa się "Quadrupong" i jest wariacją Ponga, w której gracz za pomocą myszki steruje czterema paletkami po czterech stronach ekranu. Zadaniem jest jak najdłużej odbijać między nimi piłeczkę, która - jako dodatkowa trudność - przyśpiesza z każdym odbiciem.

http://www.kongregate.com/games/yfan/quadrupong

Gra zawiera tablicę wyników, więc zapraszam nie tylko do przetestowania gry, ale też do mięsistej rywalizacji :).

Warto zaznaczyć, że inspiracją do napisania tej gry był szybki prototyp, który zobaczyłem na blogu Bionic Nose, do którego czuję się zobowiązany i Was odesłać: http://www.bionicnose.net/2010/07/doublepong-prototype.html.

Wszystkie komentarze są jak zawsze mile widziane, a jeśli ktoś z Was ma pomysł jak usprawnić grę, lub chciałby dorzucić do niej cokolwiek od siebie - jestem otwarty na propozycje :). Jeśli ktoś potrafi zrobić ten pomysł lepiej, również zapraszam.

Pozdrawiam,
Piotrek Iwanicki


Cieszymy się niezmiernie, że zainspirował Cię nasz prototyp :). Dzięki za podlinkowanie :).

Offline zxc

  • Użytkownik

# Sierpień 02, 2010, 12:19:02
Kos, umiem zmienić głośność w Audacity, choć teraz zrobiłem to z poziomu flasha. Pytam raczej, czy jest to głośność odpowiednia. To pytanie do wszystkich.

Witam virious :). Pozdrawiam!

Offline counterClockWise

  • Użytkownik

# Sierpień 02, 2010, 12:23:46
Też się wciągnałem jak widac :D
Nie podoba mi się tylko to, że odbicia są bardzo bardzo nierealistyczne fizycznie - i mylą, bo zupełnie niezgodne z intuicją.

No ale muszą być nierealistyczne, bo byłoby za łatwo.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2010, 12:26:40 wysłana przez counterClockWise »

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Sierpień 02, 2010, 12:28:12
Kos, umiem zmienić głośność w Audacity, choć teraz zrobiłem to z poziomu flasha. Pytam raczej, czy jest to głośność odpowiednia. To pytanie do wszystkich.

Jak dla mnie trochę za cicho, bo prawie wcale nie słyszę dźwięku gdy gram z włączonym radiem z netu.

Jeśli już poprawiamy, to mam wrażenie, że gra zauważalny moment _po_ odbiciu; nie ma trochę ciszy na początku efektu?
e-> Otworzyłem w Audacity i nie ma. :) To nie wiem czemu. Może mam zwidy?

Offline zxc

  • Użytkownik

# Sierpień 02, 2010, 13:01:42
Whoa, widzę, że wyniki rosną :).

counterClockWise:
Odbicie to odwrócenie kierunku wokół osi odbicia + poniższa randomizacja:
Cytuj
      public function RollForRandomizedDirection(): void
      {
         var r: Number = Math.random();
         
         if (r > 0.5)
         {
            RandomizeDirection();
         }
      }
      
      public function RandomizeDirection(): void
      {
         var signx: Boolean = (Direction.x > 0);
         var signy: Boolean = (Direction.y > 0);
         
         var NewDirection: Point = new Point(Math.random(), Math.random());
         NewDirection.normalize(1);
         
         if ((NewDirection.x > 0) != (signx))
         {
            NewDirection.x = -NewDirection.x;
         }
         
         if ((NewDirection.y > 0) != (signy))
         {
            NewDirection.y = -NewDirection.y;
         }
         
         var T: Number = 0.5;
         Direction.x = (1 - T) * NewDirection.x + T * Direction.x;
         Direction.y = (1 - T) * NewDirection.y + T * Direction.y;
         
         Direction.normalize(1);
         
      }
Jakieś pomysły? Kilka rozwiązań już testowałem i to wydawało mi się najciekawsze (choć to wciąż rozwiązania zamykające się w 4h myślenia i wykonania).

Kos:
Jakaś cisza tam rzeczywiście była. Usunąłem i wrzuciłem nową wersję.

Offline rhino

  • Użytkownik

# Sierpień 02, 2010, 14:21:38
Niestety nie mogę tego sprawdzić, bo...
http://www.toya.net.pl/~zxc/flash/quadrupong/Quadrupong.swf
Cytuj
Blad 4o4


Strona pod wskazanym adresem nie isnieje.

Prosimy o podanie prawidlowego adresu.
EDIT: Oo, widzę, że na Kongregate też wrzuciłeś wersję z dźwiękami :P
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2010, 14:27:28 wysłana przez »Яђino »

Offline zxc

  • Użytkownik

# Sierpień 02, 2010, 14:31:29
Tak, tak, wersja z Kongregate jest jedyną i aktualną wersją publiczną.

Offline rhino

  • Użytkownik

# Sierpień 02, 2010, 14:56:23
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2010, 15:02:52 wysłana przez »Яђino »

Offline zxc

  • Użytkownik

# Sierpień 02, 2010, 15:08:44
Mnóstwo artefaktów dźwiękowych słyszę. Jest cyknięcie przed początkiem każdej z nut. Sama melodyjka jest okej.

Offline rhino

  • Użytkownik

# Sierpień 02, 2010, 15:16:15
Wiem, dość trudno mi się tych "kliknięć" pozbyć. ;/ Ale jeszcze popróbuję.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2010, 20:38:29 wysłana przez »Яђino »

Offline rhino

  • Użytkownik

# Sierpień 02, 2010, 20:39:02
Kolejna wersja: http://www.rhino.boo.pl/host/other/quadpong_start2.mp3
"Kliknięć" nie ma, ale w wyniku efektu ubocznego zmieniła się barwa. ;/
Wybaczcie doublepost, ale chciałem odświeżyć temat, bo spadł na dół listy...