Autor Wątek: Stairs to heaven in 6,22KB + tutorial  (Przeczytany 4760 razy)

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Sierpień 01, 2010, 23:38:21
Nie zamierzam wspierać któregokolwiek z was w dyskusji. Chciałbym tylko poinformować, że Flash mi działa, a gra z aniołkiem - nie (z powodu braku obsługi canvasa w mojej przeglądarce).

a coto za przeglądarka?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Zielony

  • Użytkownik
    • Ghurund Engine

# Sierpień 01, 2010, 23:48:33
IE8

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Sierpień 02, 2010, 00:05:49
Widze jakies inspiracje pewna znana gra na iPhone/iPod touch/iPad'a ;)

Bo ona to była niby oryginalna, tak? :P

A to ciekawy temat ;p Bo Doodle Jump jest przykladem tego ze nie nalezy wypuszczac na swiatlo dzienne nieskonczonych, ale i bardzo grywalnych "prototypow" ( Papi Jump, na ktorym sie Doodle wzorowal... ) Doodle Jump to po prostu doskonale wykonana, swietnie rozwinieta implementacja tego prototypu :) I to dlatego oni ( a dokladnie to jest ich 2, bracia z Chorwacji ) zarobili 4 mln$ a nie tworca Papi Jump ;)

Oprocz tego przykladu to takze przyklady takiej gry jak Zuma, ktora kopiowala ( dosc wiernie ) wczesniejszy pomysl gry o ktorej juz nikt nie pamieta... Bodaj podobnie bylo tez z Bejeweled tego samego studia... Zas te dwie gry sa teraz wykladnikiem calej masy "ich" klonow ;)

Life is brutal ;)

@MichalBe
Jezeli nie znales Doodle(Papi) Jump wczesniej to jestes swietnym przykladem konwergencji w swiecie oprogramowania ;)

A propos Chrome - a ja myslalem ze przezroczyste platformy sa specjalnie ;)

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Sierpień 02, 2010, 00:10:25
hah, niezle, ile trudnych słów z dziedzin zupełnie niepokrewnych można sie nauczyć na forum gamedevu. Rodzina też mi już nie wierzy od kiedy pokazałem im doodla - iPhona nie mam i nie śledze jego rynku, pierwowzorem dla mnie był poważnie Icy Tower.

Offline lukasyno

  • Użytkownik

# Sierpień 02, 2010, 10:19:50
flashem gardzę, i w świętej wojnie HTML5 i pochodne VS Flash i pochodne zawsze będę po tej 1szej stronie, poza tym 'aplikacja' musiała być wykonana przy pomocy html5

Byc może masz racje ale fakt jest taki ze jak by ta gra była we flashu to nawet jednej gwiazdki byś nie otrzymał bo nie dość ze to brzydkie(mógłbyś chociaż tego aniołka wyciąć bardziej dokładnie) to i jakoś beznadziejnie działa (nie wiem czy ktoś spędzi na tej grze więcej niż 40 sekund)...

...ale na pewno to wina tego narzuconego limitu kodu ;)

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Sierpień 02, 2010, 10:49:03
flash na większej ilości maszyn niż javascript?
Nie zamierzam wspierać któregokolwiek z was w dyskusji. Chciałbym tylko poinformować, że Flash mi działa, a gra z aniołkiem - nie (z powodu braku obsługi canvasa w mojej przeglądarce).
Za to we flashówkę nie zagrasz pod iOS. Można by się tak przekomarzać przy każdej kolejnej grze. Tylko na diabła?

Nie bardzo czuję skakanie postaci. Można by dłuuuugo pomarudzić, co ma być dodane do gry. Ale czy gra w ogóle będzie rozwijana ponad 10K?  ::)

Offline lukasyno

  • Użytkownik

# Sierpień 02, 2010, 10:57:33
Panie MadBonsai
Stefan wie ze takie "gry" w html5 nie zagrażają tym z appstore ale jeśli trochę sytuacja się zmienię to Stefan znowu coś wymyśli :)
Przecież kiedyś apple i Adobe to dwaj bratanki :)

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Sierpień 02, 2010, 13:38:02
Nie bardzo czuję skakanie postaci. Można by dłuuuugo pomarudzić, co ma być dodane do gry. Ale czy gra w ogóle będzie rozwijana ponad 10K?  ::)

Nie będzie. Usiadłem, napisałem i wysłałem i na tym koniec, sam też znalazlem kilka rzeczy które dziś zrobiłbym inaczej.

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Sierpień 02, 2010, 13:40:30
Za to we flashówkę nie zagrasz pod iOS. Można by się tak przekomarzać przy każdej kolejnej grze. Tylko na diabła?

No i? Bez myszki i klawiatury w gry "html5" też na iOS nie zagrasz. Sprawdziłem przed chwilą grę OP i bida, nie da się sterować postacią.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Sierpień 02, 2010, 13:59:55
Za to we flashówkę nie zagrasz pod iOS. Można by się tak przekomarzać przy każdej kolejnej grze. Tylko na diabła?

No i? Bez myszki i klawiatury w gry "html5" też na iOS nie zagrasz. Sprawdziłem przed chwilą grę OP i bida, nie da się sterować postacią.
iOS w jakikolwiek sposób blokuje sterowanie dotykiem w przeglądarce? Nie miałem problemów w zagranie na HP TouchSmart.

Whatever. MichalBe przedstawił gotową grę w pewnej technologii. IMHO bezsensowne jest gadanie "w innej technologii byłoby lepiej" czy "czy na mojej przestarzałej przeglądarce to nie działa".

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Sierpień 02, 2010, 14:06:33
Nie blokuje, tylko żeby gra JS działała na telefonie trzeba ją napisać z myślą o graniu na telefonie.

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Sierpień 02, 2010, 14:21:27
A z ciekawosci sprawdzilem, na iPodzie 2gen gra dziala z predkoscia jakis 2fps ;) Kierowac tez nie bardzo sie da dotykiem... iOS 4.0...

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Sierpień 04, 2010, 00:00:40
no ale to wlasnie o tym napisał już DAB - gra nie jest pisana pod działanie na telefonie wiec nie działa na nim:).

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Sierpień 04, 2010, 06:07:33
Zainspirowany kilkoma postami ze strony 10kA wymyśliłem malutki konkursik. Jeśli nie masz nic ciekawego do roboty to zagraj w moją grę, nagraj film (komórką, aparatem albo czymś do nagrywania desktopu), wrzuć na youtube, vimeo czy cokolwiek innego i wrzuć link w komentarze na stronie (TU) do 25 sierpnia. Do wygrania dwa jedyne w swoim rodzaju, unikatowe tshirty - jeden poleci do osoby z najlepszym wynikiem a drugi do jakieś losowo wylosowanej. Jako że nie przewiduje żeby konkurs szokował frekwencją - każdy ma szanse:). Na zachętę mój filmik z najlepszym jaki udało mi się uchwycić wynikiem (oczywiście nie liczy się w konkursie) http://vimeo.com/13843414

Offline Struś

  • Użytkownik
    • Grupa o charakterze paramilitarnym FIA

# Sierpień 04, 2010, 11:44:33
Na vimeo nie można wrzucać filmików z gameplayem, więc jak ktoś o tym myśli to niech nie próbuje, bo w końcu usuną.